{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

Michael B
Michael B
Tilmeldt:
7. jan 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Degreaser og lejer {{forumTopicSubject}}

Der står på alle Degreaser at det ikke må komme i nærheden af lejer, men er der ikke svært at undgå?

Skal man man bruge Degreaser, kan man ikke bare vaske den kæde og tandhjul og smøre det op igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Degreaser og lejer
  • #1   21. apr 2015 Hvilke lejer frygtet du at ramme?

  • #2   21. apr 2015 Men nej decreaser skal ikke i lejerne, hvert fald ikke de lukkede.
    Og personligt efter 20 år med cykel interesse har jeg aldrig brugt decreaser produkter, knofedt og få skilt tingene ordenligt af har været "the Way to go for me" elllers hvis vi ikke snakker kæde så fungere Ajax imponerende godt, har også brugt det på kæder med et helt fint resultat, dog skal den skylles urimeligt meget igennem.


  • #3   21. apr 2015 Bruger kun degreaser på kæde og kassetter som er afmonterede og som skal have en total rengøring. Eller andet som skal fuldstændig rengøres for fedt.

  • Michael B
    Michael B Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   22. apr 2015 tænker bare, det hurtigt bliver en dyr sport, når man skal bruge kemikalier efter hver tir. jeg går efter ganske alm sæbe, godt skyllet og smørre op bagefter... takker

  • #5   22. apr 2015 Infgen grund til at bruge sæbe heller.
    Brug en auto børste og vandslang/spand vand til at vaske stel hjul osv.
    En stiv opvaskebørste til kæde og kassette uden noget på. Kør kæden iggenem en gammel klud/Avispapir pg smør op. Næste gang inden du tager afsted, køre du kæden ogennem tør klud og derved fjerner overskydene olie.
    Men selvfølgelig h is sin kæde nu er totalt fedtet/klisteret til i sort tykt snavs så rens den i bund og gør derefter som oven over.


  • #6   22. apr 2015 Jeg er skiftet til Muc Off dry lube Ceramic.

    Den efterlader væsentlig mindre skidt og olie på kæden. Derudover at den noget lettere at vaske af med sæbe, så man ikke behøver degreaser produkter. Tror ikke olien er et godt valg hvis man bruger cyklen i regnvejr, men det gør jeg meget sjældent.


  • #7   22. apr 2015 Du har helt ret med Muc Off Drylube ang regn. Den tåler nærmerst ikke engang at det er tåget. Selv bruger jeg deres wetlube året rundt, man skal bare ikke bruge ret meget også skal man sørge for at få overskydene olie tørret godt af inden man triller ud?

Kommentér på:
Degreaser og lejer

Annonce