{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

CNC-bike betaling {{forumTopicSubject}}

Hej
Er der nogen der har erfaring med betaling hos CNC-bike?
Jeg har lagt en ordre hos dem, og da de kun acceptere bank-overførsel, så er det den eneste mulighed.
Når jeg skal overføre til dem, og jeg skal betale hele overførselsgebyret selv kræver danske bank, et ekstra gebyr på 200kr udover det normale gebyr på 50 kr (som man kan nøjes med hvis afsender og modtager deler omkostningerne) for en international overførsel.

Kan det virkelig passe at det skal koste 250kr at betale for en ordre på 1800kr, eller er der nogen måde at komme ud over dette på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CNC-bike betaling
  • #1   22. apr 2015 Drop det, bankoverførsel er en meget usikker metode. Handel et sted hvor du kan betale med kreditkort eller PayPal, eller lokalt hvor du får varen i hånden inden du betaler.

  • #2   22. apr 2015 Det blev også konklusionen. Jeg bestilte fra bike-discount istedet smiley

  • #3   22. apr 2015 Det er også et ganske fint sted at handle.

  • #4   23. apr 2015 Der er ingen problemer med at overføre penge til CNC-Bike, de reagerer straks når penge er overført (har handlet der mange gange, kender Christoph fra løb i bla. Tyskland).

    Hvordan du kan komme frem til at skulle betale +200kr for at overføre fra konto til konto i EU er mig en gåde da det er Gratis via netbank samt der går max 24-48 timer til penge er fremme, nogle banker kan dog finde på at tage 15kr hvis det Skal være inden for 24timer penge skal være fremme.

    I 2014 blev der lavet en fælles aftale med overførsler i EU når man bruger IBAN/Swift-BIC (de helt alm typer for overførsel).

    Det blev i samme aftale lavet så man har en mulighed for at gøre indsigelse hvis det købte ikke kommer eller ikke er tilsvarende det forventede og så kontakter du bare din bank, det gælder dog ikke handel mellem private.

    Paypal er fint nok der er bare nogle grimme minusser, ofte og jeg mener rigtig ofte er det sælger som har retten på sin side og den vægtes ALTID højere end kundens hos Paypal, man betaler også en vekslekurs som er ca 15% dyrere samt man betaler et latterligt gebyr på 6% oven i så i sidste ende så er det gode tilbud slet ikke godt men dyrt.

    Er man så heldig at vinde sagen (det ved man efter ca. 3 uger så går der yderligere op til 30dage før penge bliver overført.

    Sjove er at du ikke er sikret erstatning hvis eks firma ikke længere bruger samme konti eller eksistere længere noget som mange mennesker tror da Paypal så fint kander det en "forsikring" men det er det ikke, det er bare en måde for en grådig forretnings-politik.


  • #5   23. apr 2015 Det med at man har en garanti ved bankoverførsler har du ganske misforstået. Hvis man frivilligt overfører penge til en anden konto er der intet banken kan stille op, hvis handlen går i vasken, og butikken ikke vil retunere dine penge. Jeg har snakket med banken, og de bekræftede det.

    Og med gegyret, så kan du se det her: https://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Betalinger/Priser-og-vilkaar-for-udenlandske-overfoersler.pdf

    På side 5 er priserne listet, og en standart EU-overførsel koster 50kr,

    På side 2 står der:
    "Afsender betaler alle omkostninger (OUR):

    Hvis du vælger at betale alle omkostninger,
    tager vi udover vores standard gebyrer et
    tillægsgebyr på 200 kroner. Hvis modtagers
    omkostninger overstiger tillægsgebyret, kan
    vi hæve meromkostningen på din konto.
    For overførsler, der er underlagt Lov om
    betalingstjenester, kan denne fordeling kun
    vælges, hvis beløbet skal veksles. "

    Så hvis det var som jeg forventede, så ville det løbe op i 250kr for overførslen. Jeg synes dog det virkede som meget, så jeg ringede ind og tjekkede med min bank, om jeg virkelig havde forstået det rigtigt. Og jo, den var desværre god nok.
    Hvis ikke butikken ville betale sin del, fik jeg en samlet regning på 250kr for overførslen.

    Men dejligt du har gode erfaringer med dem smiley Jeg var også lige klar til at gøre en god handel hos dem... Men der er simpelthen for mange minusser ved den måde at handle på. Hvorfor kan de ikke bare tage kort lige som alle andre :S


  • #6   23. apr 2015 Hvis du søger en lille smule så får du de rigtige regler frem, Danske Bank bryder loven plus der er lagt en sag an mod dem for netop de regel brud.

    Overfører du penge som Euro så koster det ikke andet end vekslegebyr i den danske bank.

    Førhen da der var de høje gebyr blev penge overført til en hovedafdeling af den bank man skal overføre til og de skulle så overføre til den lokale bank som modtager er kunde i som så til sidst fik overført til den private konti, Idag sker det meget enkelt, man overfører Direkte til modtagers konto uden at skulle på nogle omveje nøjagtig som var det mellem to konti i DK.

    Der er også forskel på overførsel mellem to private konti og erhvervs konti når man taler sikkerhed, det du beskriver er mellem to private konti.

    Grund til at han ikke vil kort og Paypal er ganske enkelt prisen, det koster en formue for forretning noget som gør at han ikke kan holde de priser som du jo ellers syntes var rigtig fine og i sidste ende er der kun en til at betale, kunden.

    Der er også mange danske mindre virksomheder der ikke har kort betaling længere og i stedet valgt løsninger som Mobilepay eller Swipp for at holde udgifter nede.

    Mit råd til dig er at bruge de lovlige regler og ikke Danske Banks ulovlige metode som kun er til for at tage penge ulovligt for gebyr som ikke eksistere længere.

    At din bank tager 50kr for at lave en overførsel mellem to kunder er kun tyveri og intet andet.

    Jeg overfører nærmest dagligt penge til virksomhedder eller private i EU og har endnu ikke oplevet en udgift på det udover de 15kr min bank har som vekslegebyr når man bruger netbank, minus er når det er større beløb +40.000kr mener jeg så skal jeg sende en kopi af faktura til min bank (anti terror loven) som mail.

    Her ser du reglerne der er gældende http://ec.europa.eu/internal_market/payments/docs/guide-transfers/guide-crossb-transf_da.pdf


  • #7   23. apr 2015 Men når det er Danske banke jeg bruger kan jeg jo ikke bare vælge at ignorere deres gebyr, da de jo trækker det selv. Og hvis jeg skal undgå det skal jeg nok igennem en længere kamp med dem. Jeg synes også selv det virker rigtig fjollet..

    Og det lyder jo nemt når du beskriver det... For den ene ordre er det bare ikke rigtig tiden værd at skulle tage en kamp med banken, når jeg står og mangler delene nu og her. smiley


  • #8   23. apr 2015 Pga de nye regler om overførsel med Euro inden for EU grænserne så har alle private også fået et BIC nummer som man får oplyst af sin bank eller kan se på sin netbank, det var noget som var unikt til virksomhedder førhen.

    Du skal bare overføre uden at sætte den til at du skal betale gebyr i begge ender for der er ikke gebyr i begge ender længere men kan din bank få kunderne til at tro det så tjener de lige 200kr ekstra hver gang der laves overførsler til udland, easy money for Danske Bank.

    Jeg er helt enig med dig nu du er kunde i Danske Bank, det er for besværligt og for dyrt indtil de acceptere loven som den er, den letteste løsning er at finde en anden butik i denne situation. smiley


Kommentér på:
CNC-bike betaling

Annonce