{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Ondt i knæet {{forumTopicSubject}}

Hej CG smiley
Efter en endt cykeltur i hammer bakker igår, havde jeg ondt i mit højreknæ, det er første gang at det sker og synes sgu at det var lidt mærkeligt, da jeg aldrig plejer at døje med det. Det skal siges at der på venstre side af knæskallen der går ondt. Mit spørgsmål går så på, er det fordi min saddel sidder for lavet eller har det noget med min klampe og sko at gøre? Mit venstre knæ fejler intet.
Håber at i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i knæet
  • #1   23. apr 2015 Der er jo ingen herinde der kan sige hvad det skyldes, men jeg har selv justeret min saddel op efter knæ problemer.



  • #2   23. apr 2015 Nej det ved jeg godt, men kunne jo være at der var en som havde oplevet det samme smiley men jeg prøver at sætte saddelen lidt op:)

  • #3   23. apr 2015 Som Kasper siger så er det svært at sige noget som helst, jeg er dog ret sikker på at der er en del som har oplevet noget lign. da det er ret typisk at en cykelkøber ikke får lavet bikefit så alt er optimalt.

    Saddelhøjde kan have stor betydning, for høj eller for lav men jeg noterer mig at du siger venstre side af knæ og der kan position af fod på pedal være en grund men pedal arm længde kan også have en indflydelse.

    Hvad er din skridt længde ? , fuld højde samt cyklens størrelse ?



  • #5   23. apr 2015 Det værste ved sådan en overbelastning , er at de/ den justering man laver på cyklen , måske er det rigtige, men man for stadig ondt i knæet
    Fordi man ikke er kommet ordentligt over den første skade....
    Første tur i shorts i år, Måske er det kulde på knæet??
    Er det en nyere cykel?


  • #6   23. apr 2015 Det kan være mange ting. Selvom det er skod, så er det altid bedre at have ondt fordi du har brugt din krop, frem for hvis du ikke havde brugt den...

    Bliver det ved at chikanere dig, så gør noget ved det for så er det et reelt problem....


  • #7   23. apr 2015 Smut en tur til lægen og få det undersøgt! smiley
    - jeg fik også ondt i det ene knæ efter en cykeltur og det viste sig at være en overbelastning.
    Det er først nu, knap 2 år og en el-cykel senere, at jeg kan cykle lidt igen! smiley


  • #8   23. apr 2015 hvis du behøver hjælp til opsætning af cyklen, så offer lidt mønt på et bikefit og om muligt få fjernet de sener der kan komme ved forkert opsætning af cyklen

  • #9   24. apr 2015 Jeg har selv døjet med overbelastning i højre knæ og det tog lang tid og få væk (et års tid) og kommer tilbage en gang i mellem.

    Inden du gør et stort nummer ud af det, så cykel stille og roligt (må ikke gøre meget ondt) en uges tid.

    Går det ikke væk efter en lille uges tid, så tag til lægen.

    Få lægen til og henvise dig til en physioterapeut, der ved noget om idrætsskader. De er altså pisse dygtige og de kan vejlede i korrekt træning og følger dig indtil skaden er væk. Nøjes ikke bare at lytte til lægen.

    Uanset hvad, så brug de cirka 2000 kr det koster og få lavet en bikefit.....typisk får man en rapport, som man så kan bruge til af indstille alle ens andre cykler fremover.....det er en investering for resten af din cykel-karriere.


  • #10   24. apr 2015 Jeg slap selv af med mine problemer efter at have rettet på mine klamper så mine knæ gik lige op og ned, og ikke en smule til siden, og derved lave en cirkulær bevægelse smiley

    Læs evt. Hr. Velofit (Thomas Bundgaard)'s lille blog indlæg her: http://tbmtb.blogspot.dk/2013/10/mini-bikefit-del-1-af-2-fokus-pa-kn-og.html


Kommentér på:
Ondt i knæet

Annonce