{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.072 visninger | Oprettet:

Daniel P
Daniel P
Tilmeldt:
24. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17

MTB hjul 29" monteret {{forumTopicSubject}}

Håber der er nogen som kan hjælpe..

Jeg har lige købt en Giant Talon, den er født med 27.5 tommer hjul, men jeg havde nogle 29" til at stå, dem har jeg så prøvet at montere på cyklen, og de Kan godt være der, men også kun lige..

Mit spørgsmål er, er det en dum idé at montere 29" Hjul på en 27.5 ramme?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB hjul 29" monteret
  • #1   24. apr 2015 læg lige nogle billeder op af det også gerne så man kan se hvor tæt dækket er på de forskellige steder smiley

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #2   24. apr 2015 Mark, er ny på denne side, hvor skal de ligges op henne? I galleri eller skal jeg lave et fotoalbum.. Har lige taget lidt billeder

  • #3   24. apr 2015 Du kan ligge det op her i tråden. lige under hvor du skriver.

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #4   24. apr 2015

    profilbillede
  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #5   24. apr 2015

    profilbillede
  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #6   24. apr 2015

    profilbillede
  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #7   24. apr 2015

    profilbillede
  • #8   24. apr 2015 hmmmm send lidt flere billeder hvor man kan se hele cyklen fra siden og også nogle fra forgaflen smiley

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #9   24. apr 2015

    profilbillede
  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #10   24. apr 2015 Personligt er jeg ikke kæmpe fan af 27.5 tommer, syntes at jeg køre betydeligt langsommere på det.

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #11   24. apr 2015

    profilbillede
  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #12   24. apr 2015

    profilbillede
  • #13   24. apr 2015 hmmm det er lidt svært at sige umiddelbart så kan den jo godt køre sådan der men tror det vil føltes mærkeligt og + hver gang der sidder en god gang mudder på så vil blive skrabt af ved forgaflen og bag på smiley og så vil du miste lidt af farten ved det

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #14   24. apr 2015

    profilbillede
  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #15   24. apr 2015

    profilbillede
  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #16   24. apr 2015 Ja det Kan nemlig godt køre, men det er satme presset med pladsen, så ved ikke om det er dumt at køre med.. Hvad køre du på? Syntes at 27.5 Tommer stinker..

  • #17   24. apr 2015 jeg køre med 26" det kan jeg bedst li at køre med jeg syntes 29" og 27,5" er for store, klumbet og trælse at køre med jeg kan meget bedre styre 26" hjul smiley

    profilbillede
  • #18   24. apr 2015 Det er No go - dine dæk vil flexe / give sig en del når der cykles og der er ikke mange k.. hår imellem der - den vil uden tvivl ramme chainstays en del gange under en tur.

    Ydermere tror jeg du står på hovedet hvis din forgaffel går i bund, da jeg kunne forestille mig at dækket vil gå på mod kronrøret.
    Kontroller det evt. ved at tage trykket af gaflen og bund den ud (Kræver du har en gaffelpumpe)


  • #19   24. apr 2015 Dine hjul ender op med at ødelægge rammen. Så snart de ikke er spændt 100% mere, og du ligger lidt kraft i dine sving vil dækkene formentlig gå på stellet, og i sidste ende slide hul i både dæk og stel. Køb en 29" ramme eller kør med 27,5" på din nuværende, for det der kan nemt ende op med at ødelægge cyklen på et tidspunkt.

    Og det er jo heller ikke sjovt hvis cyklen skal blive stående derhjemme så snart det er en smule mudret, fordi dækket blokere så snart der sidder den mindste smule skovbund fast på det.


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #20   24. apr 2015 Haha den er vist også en lille smule dyre end min:) køre du meget downhill siden du køre 26?

  • #21   24. apr 2015 Mark og Daniel.
    I kan slet ikke sammenligne cykler da det er 2 vidt forskellige - ved i sikkert godt, men anyhow!
    Daniel har en i samme genre som undertegnede og er i klassen der kaldes All-mountain / enduro, hvilke er langt bedre til nedadgående tekniske strækninger, hop, berms osv. frem for en XC cykel som topic starters der er til hurtigere flade ruter smiley

    MEGET groft ridset op!


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #22   24. apr 2015 TaK det var lige de svar jeg søgte, er ny i mtb verdenen smiley og havde godt en lille mavefornemmelse at det var noget rod det der.. Jeg syntes bare at de satans 27.5 tommer kører så super langsomt!

  • #23   24. apr 2015 Man skal starte et sted - velkommen til en feee' sport smiley

  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #24   24. apr 2015 ja det skal man, men bare røv at smide 10 Kilo når man kører langsomt på cyklen, havde mere fart i min gamle skrammel cykel med 26 tommer:) men tak:)

  • #25   24. apr 2015 Har du rent faktisk målt noget på at du er langsommere eller er det bare en mave fornemmelse der siger det?

    Husk på at hjulene jo netop er blevet større og det kræver tilvænding samt den måske ikke står optimalt til dig endnu. Er styret for smalt føles den jo tungere at dreje med og det sænker jo netop din fart. Samme med en lang frempind.


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #27   25. apr 2015 Nej har ikke målt det, men det følels bestemt som at man kommer hurtigere fra A-B på 29.. ang. Styr har jeg monteret et nyt som måler 780mm så Det er bestemt ikke for smalt:) skal have skåret af det... Som sagt er jeg lidt ny i det her, når du siger at en lang frempind sænker ens fart, hvad har frempinden med farten at gøre?

  • #28   25. apr 2015 Det var også et rigtig bredt styr.
    En lang frempind giver dig et dreje punkt lang ude over dækket og kræver at du skal dreje mere på styret. Jeg gik fra 110 til 70 og det gjorde en kæmpe forskel på snævre sektioner og når det var nødvendigt at styre hurtigt.
    Det er ihvertfald min opfattelse af det.


  • Daniel P
    Daniel P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #29   25. apr 2015 Okay, mange tak for jeres svar, jeg går i gang nu med at skifte 27.5 tilbage:)

  • #30   25. apr 2015 Husk også at når din gaffel går i bund, kan du risikere at dit dæk låser mod din forgaffel smiley
    Du kan afprøve det ved at lukke alt luften ud af din gaffel og trykke den ned.


  • #32   25. apr 2015 Når, det var skrevet højere oppe.

    Men, føles cyklen sløv, hjælper det ikke at sætte et sæt 29" på. Der er inertimonentet noget større.

    Konverter i stedet til tubeless på dine nuværende hjul, og sæt en god kombination af et letrullende bagdæk i en smal dimension og et fordæk der er lidt bredere i et grovere mønster.

    I øvrigt tror jeg du skal øve dig mere.
    I starten er man ikke den hurtigste gennem skoven, indtil man fanger teknikken.
    Og når du når dertil efter et halvt års tid, vil du komme til at sætte pris på den hjulstørrelse.

    Og alt snakken om 29 vs 27.5: glem det.

    Det handler om teknik og kørestil.

    Og du har nok mangel på begge dele, indtil du er mere øvet. smiley


Kommentér på:
MTB hjul 29" monteret

Annonce