{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Størrelse på styret? :)
  • #1   16. maj 2015 29" mtb er en stor cykel og er lidt en klods, hvor imod 26" er bedre til manøvre synes jeg

  • #2   16. maj 2015 700mm er meget normal str styr til 29".

  • #3   16. maj 2015 hvor meget har du kørt med det 700 mm styr? det tager tid at vende sig til bredere, men det bliver kun bedre..

  • #4   16. maj 2015 Jeg har cyklet siden feburar.
    Prøvede en 26" i dag med smallere styr og den virkede nemmere at styre med. smiley


  • #5   16. maj 2015 Hvor lang frempind sidder der på cyklen?

  • #6   17. maj 2015 Jeg har 720mm på en 27.5

    Ingen problemer med at støde på træer, man vender sig hurtigt til det.

    Kører steder med mange smalle passager.
    Der skal bare arbejdes mere med cyklen og teknikken. Man bliver ikke en rutineret Mtb kører på 3 måneder;)

    Lad endelig være med at save af styret, der er langt mere kontrol og stabilitet i et bredt styr.

    En 26" vil føles meget mere manøvredygtig, men det ligger i hjulstørrelsen, at inertimoment er mindre.
    Til gengæld kommer du nemmere frem over forhindringer på din 29". smiley
    Hvis du vil lære at styre din cykel bedre så prøv at finde en klub som ligger vægt på general teknik, fx svingteknik nedkørsler osv.

    Der gemmer sig rigtig teknik bag det at kunne tage et sving rigtig.

    Prøv at se den her video, hvor dårlig deres svingteknik reelt er. Og læg mærke til kørestilen. De er helt stive på cyklerne.

    Det er fra 1994 da djernis vandt VM for 3 gang. Der er virkelig sket meget siden, både for cyklerne og kørestil.

    http://youtu.be/S5L7WmY709U


  • #7   17. maj 2015 Så kort det dog ned.. Det er jo pisse-ligegyldigt hvad alle andre på internet siger er den korrekte bredde på et styr. Hvis du synes det er for bredt og har kørt med det siden februar, ja så er det sgu nok for bredt til din smag smiley

  • magnus m
    magnus m Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   17. maj 2015 Jeg har os en 29" og mit var os meget bredt så jeg skar 6 cm meter af og er blevet meget mere glad for det den virker ikke så klodset mere

  • #10   18. maj 2015 jeg køre med 780mm med en kort raceface frempind og 26" hjul det køre fantastisk og nu er jeg ik den største = 162cm så min arme er jo ik så lange men det køre fantastisk tror bare man skal vende sig til det smiley smiley

  • #11   18. maj 2015 Kører selv med 720mm på en 27,5"
    Jeg skulle lige vænne mig til det, men når først det var gjort, har jeg ikke lyst til at køre med andet. Så jeg tror det er et spørgsmål om stil og tilvænning.


  • #12   19. maj 2015 Første gang jeg fik et styr over 700 var da jeg stadig havde en XC. Jeg gik fra 660 mm til 762, og havde stadig de 2 cykler at veksle mellem. Jo mere jeg kørte med 762, jo mere tilfreds blev jeg faktisk. Jeg kører kun 26", og jeg kan godt lide at have den retnings stabilitet som det brede styr giver. Det smalle føles meget ukontrolleret og risikabelt.
    Lige nu har jeg 810 mm på min hardtail. Jeg kom over 800 da jeg byggede min Ragley i september 2012. Smalle sektioner blev ikke et problem, da jeg altid kunne twiste cyklen. Samtidig havde jeg mere plads til min bremse og mit skiftegreb. Opsætningen blev hurtigt meget lækker, og jeg følte mig super tilpas. Da jeg først startede med at køre MTB, der sværgede jeg til 580 mm flat med 100 mm frempind.
    I dag kan jeg knap nok komme under 700 uden at føle mig spasser.
    Man begynder at cykle på en hel anden måde. I stedet for at stå lige på cyklen og træde meget linært er jeg derimod begyndt på at rive hårdt i styret hvis jeg står op og accelererer. Det har gjort så meget teknisk for mig. Du får serveret så meget foran dig med bredere styr.

    Vend dig til det, og udnyt det i stedet for at skære det ned. smiley


Kommentér på:
Størrelse på styret? :)

Annonce