{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Kim R
Kim R
Tilmeldt:
30. dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Valg mellem 2 MTB {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

I går vandt jeg og en kollega en gave ude på arbejdet,
vi kunne vælge mellem 2 mtb

Cannondale Scalpel 29 Carbon (2015)
1. http://www.cannondale.com/nam_en/2015/bikes/mountain/xc-full-suspension/scalpel-29/scalpel-29-carbon-3

2. SCOTT SPARK 920 (2015)
https://www.scott-sports.com/global/en/products/238200008/SCOTT-Spark-920-Bike/

Ved intet om cykler så håber lidt i kunne hjælpe.
Har da helt sikkert tænkt mig at cykle i skov.

Kan se på nr 1 cykel, at der kun er 1 gaffel ? hvad skulle det gøre godt for ? smiley
Hvad for en har bedste udstyr fx ?
Håber en der ude, der forklare lidt om hver mtb


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg mellem 2 MTB
  • #1   21. maj 2015 Forgafler er religion, det er en smagssag smiley


    En Lefty er dyr at servicer


  • Kim R
    Kim R Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   21. maj 2015 Okay, hvad så med udstyr gear, bremser og sådan noget, er det lige godt på begge ? smiley

  • #3   21. maj 2015 Rimelig lækkert at vinde smiley

  • Kim R
    Kim R Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   21. maj 2015 Ja især når man ingen cykel har smiley

  • #5   21. maj 2015 Lige gyldigt hvilken du vælger må du bare love os herinde, at du ikke kun bruger den til bykørsel, da det vil være spild af en rigtig fin cykel, og du desuden vil få meget mere ud af at bytte den til en citybike, hvis den ikke skal bruges i skoven. Kom ud og prøv den i skoven, og sælg den hvis du ikke bryder dig om det, for det er synd og skam hvis sådan nogle cykler skal leve et kedeligt liv som asfalt-racere... Jeg ville umiddelbart vælge Scott'en, da affjedringen kan serviceres ved enhver cykelbutik, i modsætning til Cannondalen, som kun kan serviceres ved nogle få Cannondale forhandlere i Danmark. smiley

  • Kim R
    Kim R Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   21. maj 2015 Simon: Skov vil jeg helt klart, da jeg har par venner jeg kan køre med. smiley
    Men hvis nu du kigger på gear og sådan noget, er det så lidt af det samme?
    eller er der en af dem, hvor det er meget bedre på ?
    Som sagt ved jeg intet om MTB smiley


  • #7   21. maj 2015 Udstyret er forholdsvis ens.

    Personligt ville jeg også tage Scott'en mest pga udseende smiley


  • #8   21. maj 2015 Ville vælge Scott'en, den er også et kilo lettere. 11,7 vs 12,7kg

  • #9   21. maj 2015 Ville også tage Scott.

    Hvilket job kan man vinde så fede præmier? Søger I folk...?


  • #10   22. maj 2015 Scott'en har knap så agressiv kronrørsvinkel så den er knap så "racy". Har kun prøvet spark i 7xx-serien men det er en fantastisk cykel.

    Suk.. Misundelse er en grim ting smiley


  • #11   22. maj 2015 Havde slet ikke set på geometrien, men det ser ud til at Scott'en er mere afslappet, så som nybegynder får du en cykel, som er lidt nemmere at køre nedad på, hvis du vælger den. Syntes selv det er sjovere med en mindre stejl kronrørsvinkel, da det gør at man ikke har følelsen af at være tæt på turen hen over styret, når man kører vildt nedad.

  • #12   23. maj 2015 Ville vælge Cannondale indtil jeg opdagede at den kørte med SRAM gear...!!! Hælder også mest til Scott....!!!! ;-)))) Og uanset om du kører den i byen eller skoven vil det stadi´ være toplækre cykler...!!!! ;-)))) TILYKKE...!!!! ;-))))

  • Kim R
    Kim R Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   23. maj 2015 Tror det bliver Scott'en, da jeg kan forstå at det nok ikke er billigt at få lavet service på en lefty gaffel, plus som en skriver, at det ikke alle cykelforhandler der laver service på dem.
    Den ser nu ellers smart/sjov ud den anden MTB smiley
    Men nu må jeg se hvad jeg vælger på tirsdag.


Kommentér på:
Valg mellem 2 MTB

Annonce