{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

Anders J
Anders J
Tilmeldt:
27. apr 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Køb af MTB (Singletrack,skovstier) {{forumTopicSubject}}

Hej MTB folk.

Jeg har ledt længe efter en brugt MTB, ja ligefrem skrevet en købs annonce. Men der har ikke være noget bid nogen steder smiley .
Så jeg har taget beslutningen om at jeg nok skal ud og købe nyt, puha da en jungle at blive fremvist. Jeg har læst en del og set en masse YT film, men desværre er der mange af de MTB de anbefaler til begyndere ikke til at få i Danmark. Efter lidt søgen på nette, har jeg lige forstået det sådan at det er hos Radon og Canyon man får meste for pengene, men da det er min første MTB, tænker jeg at det vil være en god ide at købe en cykel i en fysisk butik. Min smerte grænse er omkring de 7000kr. Mindre vil ikke gøre noget da der jo også skal bruges penge på udstyr(Jeg har hjelm).

Men som jeg ser det nu findes der
Giant Talon :
https://billigcykel.dk/shop/giant-talon-1-3486p.html
Specialized Rockhopper:
http://www.heino-cykler.dk/shop/specialized-rockhopper-expert-evo-650b-2015-mtb-satin-gloss-black_black_red-xl_21/
Trek X-caliber:
https://billigcykel.dk/shop/trek-x-caliber-9-3409p.html

Som jeg kan forstå på nettet, er bedst af holde sig fra SunTour støddæmpere og så er det smartere at kun have 2gear foran(mindre der kan gå istykker)

Hvad ville i købe ? Jeg er 204cm høj og vejer omkring 110kg.

Ved godt i sikkert har fået denne 10000vis af gange, vil i købe over nettet (Altså radon, canyon) ? Håber i vil hjælpe mig, sådan jeg kan komme godt igang med MTB, tænker det er en god ide at starte med en god ramme, da man så senere kan opgradere den ?
MVH Anders J. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MTB (Singletrack,skovstier)
  • #1   22. maj 2015 Har du kigget på Ghost.
    Jeg synes at min, i den billige ende, kører bedre og fungere bedre i gearene. End knægtens helt nye trek i samme prisklasse.


  • #2   22. maj 2015 Hvad gear har din ghost og hvad gear har hans trek?


  • #3   22. maj 2015 Men udfra dem du har fundet ville jeg vælge Giant eller Trek, da de har bedre gaffel og deore/ xt gear mix

  • #4   22. maj 2015 Min kører med shimano Acera og hans med Tourney TX.
    Ved ikke om det ene skulle være bedre end det andet. Men skiftene på min er hurtigere på min, især forskifteren for den kan ikke skifte klinge uden man lige letter trådet lidt.


  • #5   23. maj 2015 Så er det jo klart at dine skifter bedre. Han har den absolut dårligste shimano serie, hvor du har den 3. dårligste. Men de er begge i en enden, hvor at det normalt bare er noget bras... Normalt vil man i shimano sige at fra deore går det godt, da det er minimum serien for hvad der sådan har holdbarhed og kvalitet.

    http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-groupsets-42578/


  • #6   24. maj 2015 Hmm. Så du bekræfter bare at man får mere/ bedre dele for pengene ved køb af en Ghost frem for en Trek.
    Om vores cykler er noget i dine øjne rager egentligt mig en høst blomst.
    Der er ingen i verden der er blevet størrer af at nedgøre andre.


  • #7   24. maj 2015 Kigger ikke meget efter Ghost eller trek, da de er for dyre i forhold til hvad får for pengene efter min mening, men i dit tilfælde har Ghost så ligget højere i gear end trek.
    Også lige et spørgsmål? Føler du dig angrebet over min kommentar? Jeg siger jo bare hvad der er rigtigt og hvad man helt basalt vil anbefale til et godt skovbrug. Dette her vil rigtig mange her inde være enige i.


  • #8   24. maj 2015 Angrebet? Næ, det er en cykel.
    Det er dig der gør dig selv dommer over hvad der er godt og skidt, men glemmer fuldstændigt at overveje om det er godt nok til at løse opgaven.
    Du vil ind i en diskution om hvad der er godt og skidt.
    Men trådstarter spurgte ind til køb af cykel for max. 7000kr og jeg gav mit besyv med at jeg mener. At får mere for pengene hos Ghost end hos Trek for de samme penge. Så han kunne evt. kigge på Ghost hvis ikke han havde kigget der.

    Men det er jo bare bras!!
    God pinse.

    Til trådstarter: Held og lykke med købet.


  • #9   24. maj 2015 Det handler ikke om at lege dommer, men at have prøvet at stå med det selv og har derfor erfaringen af de forskellige grupper.

    Men til tråden så prøv at se på canyon eller cube, da de er meget billige i forhold til udstyr


  • #10   24. maj 2015 Du får klart mest for pengene ved sådan en Radon-fætter her:

    http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-29-8.0-237621/wg_id-117

    SLX / XT drivetrain
    Reba gaffel
    Mavic hjulsæt
    dkk 7.252,82


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #12   24. maj 2015 DaveB - Hvilke modeller tænker du kan holde til mig?

Kommentér på:
Køb af MTB (Singletrack,skovstier)

Annonce