{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værste styrt
  • #1   28. jun 2015 Tog en med 24 kmt ned af en nedstigning, hvor der så er en fordybning fyldt med en skjult mudderpøl, som stopper mit forhjul helt, jeg fortsætter op i en stående position og hele min venstre side bliver stoppet af et grantræ og sidder fast pga sædet fra cyklen presser mig op op imod træet, men kommer fri og cykler videre
    smiley så ingen slemme styrt 7-9-13


  • #2   28. jun 2015 Da jeg startede med at kører mtb for 8-9 år siden havde jeg nogle slemme styrt som ofte involverede et træ smiley men is glatte singletrack = styrt

    https://m.youtube.com/watch?v=r-HDtF5ghOU


  • #3   28. jun 2015 haha...siger du "det er kraftedme ik jul mere"? smiley

  • #4   28. jun 2015 Jonas: det er fandme en sjov video smiley

  • #5   28. jun 2015 trekman ja det gjorde jeg smiley det er optaget lige efter jul smiley kommer ofte med kommentarer når jeg cykler, specielt når jeg vælter smiley

    tak Lasse smiley


  • #6   28. jun 2015 haha...tror også jeg er nødt til at have musik på, hvis jeg skal lægge noget op når jeg får gang i mit gopro. Har lidt temperament.

  • #7   28. jun 2015 hehe ja det kan jo være en løsning smiley jeg kunne slet ikke huske jeg havde sagt de ting og lyde (jeg har en underlig "aaargh" lyd når jeg vælter :D) det var først da jeg kom hjem og så det jeg lagde mærke til det hehe

  • #9   28. jun 2015 Jeg er også ret ny indenfor mtb og sidste efterår præsterede jeg en kolbøtte ud over styret. Kører på singletrack i en fyrskov og kommer over en lille forhøjning i god fart og derefter går det ned i en grøft. I bunden af grøften er der et hul som er lige akkurat stort nok til forhjulet som bare stopper. Fede mig ryger udover styret og ned i grøften, som er fyldt med tørre fyrgrene og kviste. Bukser, trøje og selv skoene fik revet huller i og jeg selv slap med nogle hudafskrabninger.
    På raceren har jeg heldigvis været forskånet for vilde styrt. Men prøvede engang hvor jeg var på vej op af en bakke og hvor jeg kom lidt for langt ud til højre, så cyklen smuttede af asfalten og jeg røg ned med knæet først. Der skete ikke det store, andet end en stor hudafskrabning og det så voldsomt ud da man kom hjem med blodet løbende ned af skinnebenet og ned i sokken og skoen.


  • #10   28. jun 2015 Dan S: det ku vel altid give lidt medlidenhed fra fruen? smiley

  • #11   28. jun 2015 Tog mit værste styrt den 10 maj i år, kommer med ca 20 km/t over to små bakke toppe, og da jeg kommer over nummer 2 bakke to, flyver jeg for over og tager fra med mine arme for og beskytte ansigtet. Det resultere i en brækket skulder og snart 2 mdr uden cykling smiley

  • #12   28. jun 2015 tilbage i 2005, tog jeg turen ud over styret. resultatet var 2 brud på ryggen, 4 brækkede ribben, et håndled, en brækket tommeltot på den anden hånd, og et brækket kraveben....det var så den sæson. Men fed sport smiley

  • #13   29. jun 2015 Jeg var vel omkring 16 år gammel og jeg havde lige fået ny cykelcomputer, jeg ville se hvor meget fart jeg kunne få på. Så jeg opsøger den største bakke jeg kan komme i tanke om (på landevej) og giver den gas... Jeg står op i pedalerne da kæden knækker, jeg banker skidtet ned i stellet og for det store tandhjulet ind i læken der bliver flænset op, det stopper ikke her. Af en eller anden underlig årsag er jeg ikke væltet men har retning mod en kantsten som smider mig af hvorefter jeg glider hen af asfalten, da dette er om sommeren er jeg kun iført shorts og T-shirt. Det kostede 18 sting og en ødelagt cykelcomputer:)

  • #14   29. jun 2015 Første sæson jeg kørte mtb, røg jeg ud over styret i en landing. Knækkede albuen gav en operation og 3 skruer i albuen.

    Efterfølgende har jeg haft divs styrt hvor jeg kunne mærke skulderen røg ud af led og på plads igen. (skade efter snowboard ulykke) Det gør pænt nas når det sker.


  • #15   30. jun 2015 Forrige år tog jeg turen ud over styret, på min gamle racer. Det var efterår efter arbejde, hvor det var blevet mørkt. Jeg havde dog lys på, men det hjalp mig ikke meget. Jeg kommer susende ved Netto Ålholm, hvor der er en kvinde der overser mig da hun skal ind på p-pladsen, så hun svinger lige ind foran mig. Jeg når kun at bremse lidt, og rammer hendes front. Ryger hen over kølerhjelmen, og lander på skulderen som giver et knas. Så det var en tur på skadestuen, til røntgen og det hele. Heldigvis var den ikke brækket, men havde været slået af led og tilbage igen. Pænt smertefuldt, og ingen cykelture i lang tid.

    Heldigvis endte det med noget erstatning, så jeg kunne købe den cykel jeg har nu. Så lidt godt kom der da trods alt ud af det. smiley


  • #17   30. jun 2015 <EB> det lyder vildt. Fandme godt du kom ud på den anden side, selvom du har nogle mén du må døje med.

    Jeg var til foredrag med Camilla Pedersen, og hendes historie fik mig godt nok også lige til at huske hjelmen lidt oftere.


  • #19   30. jun 2015 Fy for en skefuld EB... Tror jeg skal have skiftet min hjelm ud, den er ved at være lidt gammel i det...

    Lyder rigtig godt at du er kommet ovenpå igen.. Det må have set sort ud for dig et par gange..


  • #21   30. jun 2015 Det er godt at høre smiley Super fedt du er kommet igennem det!

  • #22   30. jun 2015 Her er en ny en jeg lige har uploaded - Det er ikke det værste styrt jeg har haft, men måske det sjoveste.

    https://www.youtube.com/watch?v=AEqKyDWCqlA&feature=youtu.be

    Det var i Rold skov. Det havde regnet dagen før, så der var nogle seriøse mudderpøle rundt i skoven.
    Vi er næsten lige startet og skal lige i gang og kører meget langsomt, så kommer der er noget mudder og der tænker jeg "ad, det kører jeg bare udenom"... men ak... der står en lille djævel af en stub, ikke stor, næsten sådan et lille skud... men den er da trods alt stor nok til at kaste mit forhjul næsten helt rundt... og så var der ikke noget at gøre...

    Det er en total fail... holder nok ikke for godt fast i det styr...

    Vi cyklede 25 km mere uden styrt smiley men jeg havde lidt en våd røv...


  • #23   30. jun 2015 Det eneste styrt jeg har haft herude hvor jeg cykler nu, var også noget a la det der...cyklede gennem nogle dejlige mudderpøle, og til sidst kom jeg så meget ned i fart og havde gravet mig så dybt ned, at jeg bare tiltede til siden smiley

  • #24   1. jul 2015 Har haft en del styrt i min tidligere tid hvor jeg kørte dh, men to stikker ud.
    Styrt udover en klippe faldt Ca 2m ned i et væltet træ, det kostede 4 bukkede og et brækket ribben trods bodyarmor.
    Det andet var i Oslo min fod kom i klemme mellem pedal og træstub med Ca 30-40 kmt. Flyveturen var nervepirrende med store sten på hele min højre side, kostede også en brækket albue.


  • #25   1. jul 2015 7-9-13 har ikke brækket noget endnu

  • #26   1. jul 2015 Den her gjorde av..😢

    http://www.cykelgalleri.dk/fotoalbum/off-topic/386-styrt__


  • #28   2. jul 2015 Der var en bakke som gav mig tæsk.. Jeg fik dog bakken igen og tæskede den med en kæp + kørte ned af den uden fald!

    Alt det, efter en tur på hopsitalet!

    Ansigtet var lidt slemt, i forhold til min ryg!


    profilbillede
  • #29   2. jul 2015 Rune det er sådan et sryrt der er grunden til at jeg kører med MET parachute hjelmen smiley http://www.met-helmets.com/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=74&Itemid=900

  • #30   2. jul 2015 Det er godt nok nogen vilde styrt I har haft! Det er bestemt ikke en ufarlig sport vi har gang i, men det er til gengæld en fed sport.

    Da jeg styrtede, havde jeg for første og eneste gang, glemt hjelmen! Virkelig dumt... Jeg ramte heldigvis ikke noget med hovedet, men det var mere held end forstand. Så husk hjelmen alle sammen! < EB > havde nok ikke overlevet uden.


  • #32   2. jul 2015 https://www.youtube.com/watch?v=kX_hn3Xf90g&list=PLXWBBaEdFtbKJJ-VnVuJ6l5amx9Il8jwU&index=3

    Har heldivis ikke selv haft nogen styrt på cykel, hvor noget er brækket.. Men et par stykker, hvor der nok burde have brækket noget smiley

    Ville lige dele denne med jer - Martyn Ashton, som kom slemt tilskade under optagelserne til deres Road Bike Party - Han blev lam fra livet og ned, men er idag ude på cyklen igen. Super fedt at se.


  • #33   2. jul 2015 Uh Jonas! De er så fede de hjelme, jeg skal helt klar også have sådan en! smiley

    Jeg havde dog nogle betænkeligheder ved at starte efter styrtet, det var sgu lidt hårdt bump at komme over synes jeg. Jeg valgte at købe en cykel som skulle fuldstændig renoveres og ny geargruppe osv. på, så da den var færdig så SKULLE jeg jo ud at cykle fordi der var postet så mange timer i den smiley (Se galleri)

    Det har jeg aldrig fortrudt og nu cykler jeg så tit jeg kan, og er igang med at renovere en racercykel som jeg skal prøve smiley


  • #34   2. jul 2015 Fedt Rune, det er nogle gange historien der Gør cyklen fed smiley jeg har en gammel model af parachuten og den er også fed. Jeg har en lille drøm om at købe mig en enduro cykel og så vil jeg også gerne have den nye model af parachuten, den giver full face beskyttelse uden at være for motocross/DH i det. og så kunne den have redet dit ansigt smiley

  • #35   4. jul 2015 Hang fast i en lian på en down hill tur. Der skete intet, udover at der gik hul. Kunne se lige ind til hovedepulsåren men heldigvis ingen skader på den.

    profilbillede
  • #36   6. jul 2015 kæden sprang og foden blev trykket i asfalten med hele min kropsvægt. resulterede i brud på anklen. ikke det værste men stadig nogle meget kedelige uger efterfølgende.

    profilbillede
  • #37   8. jul 2015 Kommer til at tænke på da jeg bare var en knejt.

    Mine forældre gav mig den her voldsomt lækre Kona Nunu i konfi gave(ved jeg ikke om jeg ville synes i dag mht. delene)

    http://www.retrobike.co.uk/forum/download/file.php?id=229153

    cyklede altid uden hænder, også når jeg var stiv. Og det gik også godt indtil den dag hvor jeg mente at det også kunne lade sig gøre med en tom ølkasse(med flasker) i den ene hånd. Det gik som det går, vi nåede et stykke før jeg mistede balancen. Landede selv i en hæk, mens cykel, kasse og flasker valgte fortovet, så der var smadrede flasker overalt og en kæmpe ridse i min forholdsvis nye cykel.


  • #38   8. jul 2015 Har iøvrigt lige fået set den der Road bike show. Hold nu kæft han var sej(ja og er det jo stadigvæk faktisk).

    Tråden her, har givet mig lidt at tænke over. Kort inden jeg startede den havde jeg bestilt en forsikring der dækker både liv og lemmer. Men jeg må indrømme, at tråden+et dødsfald i familien, har gjort at jeg også fik samlet mod til at fortælle 2 gode venner, et par ting jeg håber de vil tage sig af, skulle det værst tænkelige ske.


  • #39   9. jul 2015 Uheld sker!(Hens ordet uheld) Hvis du går og tænker over det, så kan man ikke gøre andet.
    Jeg har selv en søn på 5år og en datter på under et 1. Dem vil jeg meget gerne se igen. Men jeg kan ikke gå konstant og tænke "what if" Gør man det, så lever man ikke!


  • #40   9. jul 2015 Det er skam heller ik noget jeg tænker over konstant, så ville jeg jo hverken cykle eller ro, som Jeg gør et par gange ugentligt. Har blot truffet mine forholdsregler, i tilfælde af der sker noget.

    Det har ikke fået mig til at leve mindre smiley




  • #41   9. jul 2015 præcis trekman. kan godt forstå dig, det er meget letter for de efterladte at overkomme det hvis der er taget stilling til nogle ting.

Kommentér på:
Værste styrt

Annonce