{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.402 visninger | Oprettet:

Cannondale - er den pengene værd? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at skifte min cykel ud med en full suspension. Ikke nødvendigvis nu og her, men måske på sigt.

Lurede lidt på den her, og jeg tænkte på om den er pengene værd, hvis man evt. valgte at købe brugt

http://www.markt.de/bessenbach/mountainbikes+mtb/mtb+freeride+cannondale+rize+rz+140+full+suspension+traumbike/recordId,fe464848/expose.htm


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cannondale - er den pengene værd?
  • #1   30. jul 2015 Du har godt læst det er en freeride? smiley mvh

  • #2   30. jul 2015 hehe jeg vil godt nok ikke kalde den for en freeride, hardcore XC eller enduro måske, men ikke freeride..
    Den har en fox 32 og en air shock for christ sake smiley

    Men en fantastisk handel, hvis den er velholdt!


  • #3   30. jul 2015 Freeride, enduro? Jeg er slet ikke så meget inde i de forskellige mtb-typer.

    Jeg skal bare bruge en jeg kan tæske rundt med på skovens mtb spor smiley min trek hardtail klarer det ok, men der er nogle små drops, rockbeds(hvis man kan kalde de små korte stykker med store sten det) og rødder, som jeg tror ville være en hel del mere behagelige med full suspension. smiley


  • #4   30. jul 2015 Min alder viser sig måske her, jeg synes at grænsen mellem en freeride og en downhill cykel er meget lille. 180-200mm affjedring ect.. Stort set ubrugelig i danmark, kun nogle få korte spor, hører mere hjemme i wistler bikepark ell lign.

    Den cannondale er IMO en perfekt DK enduro..
    Jeg ville købe den hvis jeg stod og manglede en MTB, det virker som en god handel..
    Man kunne splitte den og tjene mere end indkøbsprisen på at sælge delene hver for sig i DK.. (forudsat at den er velholdt)


  • #5   31. jul 2015 Trekman så køb den focus jeg har tilsalg, tror den vil gå godt til dit formål! smiley

  • #6   31. jul 2015 Ser sku godt nok ud til at en cykel af ældre dato. Jeg ville gå på udkig efter noget andet hvis det var mig! Det er alligevel 5500,- plus fragt inden den er hjemme. Det er ældre dato alt hvad der sidder på den, og kun 26" Hvis det er det du er til er det selvfølgeligt fint nok. smiley

  • #7   31. jul 2015 Peter: IMO er den cannondale en bedre handel end din, den er for det første en cannondale ikke en focus, for det andet har den en Fox forgaffel og en dropper post..

    Dan: Den er tidligst fra 2009 hvis jeg husker korrekt, hvis den er i god stand er det ingen alder.. Og 5500kr for en fullsus mærkevare cykel er en fin pris IMO.. Vis mig en bedre handel på noget lignende tak.
    Uha kun 26" fælge, hvordan klarede vi os i 20 år med 26" fælge de er jo fuldstændigt ubrugelige sådan nogle!?! *ironi*
    Hvis du render ud og køber 29", 27,5" og +27,5" så snart cykelproducenterne finder på en ny gimmick, så øh ja det må du om.. smiley


  • #8   31. jul 2015 Lige en tanke til:
    Hvis jeg købte den ville jeg smide en narrow-wide klinge på foran og en shimano zee bagskifter (og en 10speed kassette) og dermed have en cykel der udover 26" fælgene er ganske moderne...
    Den 140mm Fox vanilla (metal fjeder, ikke luft) er en dejlig forgaffel, den har endda 15mm aksel..


  • #10   31. jul 2015 Jesper, det var virkelig nogle dårlige argumenter du kom med der, dropperpost er en legit grund det er bedre end en fast, hvis den virker og er serviceret...
    Og focus er på samme niveau som Cannondale din snop smiley
    Og til formålet med at giv den tæsk i skoven med de specs og som der er på focusen er den perfekt til det, ikke at der er noget galt med Cannondalen den er sikkert også perfekt til det smiley


  • #11   31. jul 2015 Ah come on Fox32 > marz55, dropperpost > fast post (price wise), Cannondale > Focus, nu er det bare min ærlige mening, men jeg synes at de argumenter er vandtætte! smiley

    Hvis jeg skulle vælge, ville jeg tage den cannondale over din focus 10 ud af 10 gange..
    Ikke at der er noget galt med din Focus, men man har vel ret til at have en mening, specielt hvis man begrunder den med solide argumenter..


  • #12   31. jul 2015 Der er en fin santa cruz heckler til salg på dba til ca samme penge..

    Angående jeres snob diskussion : Cannondale har vel ikke noget særligt at byde på stelmæssigt, de sælger vel kun på grund af deres lefty forgaffel, som er super fed at køre med..
    Når det er sagt, ville jeg også hellere køre cannondale end focus..

    Men altså, det kan jo ikke svare sig at tage til tyskland for at hente en cykel, kan det?

    Med hensyn til vandringen så er mere end 120mm som regl overkill på de fleste spor? Med mindre du virkelig finder nogle specifikke allmountain eller downhill spor..


Kommentér på:
Cannondale - er den pengene værd?

Annonce