{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

køb af cykel. fornuftigt eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej cykelgalleri
jeg er blevet tilbudt en trek 5000 racer.
det er en fuld carbon racer cykel med shimano 105 gear. prisen er 5000 og min gamle alu racer i byt. min racer har knas med gearene og jeg tror den ene skifter skal skiftes ud kan kun skifte op på de støre klinger. plus et par småting, og er generelt ikke særlig pæn.
mit spørgsmål er så om det er en fornuftig pris?
håber at nogle kan hjælpe mig☺


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af cykel. fornuftigt eller ej?
  • #1   20. aug 2015 Nej det er en ret håbløs byttehandel.

    Trek'en er gammel, tung og sikkert godt brugt, men vigtigst af alt: alt for dyr.

    Køb hellere en ny cykel. Du vil blive overrasket over priserne på 2015 racere med 11speed shimano.
    Hvis du altså gider bevæge dig ned i en butik.


  • #2   21. aug 2015 Det må jeg lige prøve at komme ned og se. mon ikke jeg kan overkomme de par hundrede meter der er derned. Tak for indput☺

  • #3   21. aug 2015 Tror de stod til omkring 10k for 10 år siden - så det er alt alt for meget at give 5k for den plus en anden cykel. smiley Ellers en god handel for sælger. smiley

  • #4   21. aug 2015 Han har kvittering på at den kostede 14☺ må ud og se på et par alternativer☺ synes bare at når man kigger på carbon cykler så starter de fra 6500 brugt☺

  • #5   21. aug 2015 Det der med at cyklen har kostet så og så meget fra ny, kan folk stikke langt op hvor solen aldrig skinner.
    Selvom en cykel har kostet 14.000 fra ny, kan den godt være misvedligholdt og stumperne kan være kørt i smadder.
    Det er ikke andet end et dumt forsøg på at hæve prisen.


  • #6   22. aug 2015 denne cykel er rigtig fin og veligeholdt. der er ikke rigtig noget at komme efter på den. Det er en kolega som har den så jeg kender sælger☺

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #7   22. aug 2015 En ny carbon racer med 11 speed shimano 105 koster kr 10000
    http://www.pythonpro.dk/produkt/rfc-202-shimano-105-kalloy-dele-alx-racing28/
    Så kr. 5000 plus en cykel til 1000-1500 kr for en brugt cykel er (alt) for meget.
    Der er sket en del med carbon teknologi siden den trek 5000 var ny.
    Og shimano 105 5800 serien er klasser bedre end ældre 105 versioner.


  • #8   22. aug 2015 Priserne er generelt for høje brugt. Men nogengange er der nogle ok i mellem.


    Men hvorfor skal det være fiber?
    Jeg kører selv fiber, men en god alu kan sagtens være lettere og måske stivere end en billig fiber.

    Skal du have virkelig let fibercykel skal du op og smide en god bunke mere. Min kæreste har en fiberramme til 15.000 og jeg har en cykel til de samme penge komplet. Der er kæmpe forskel. Men jeg bruger også kun min racer til at få bedre ben til skoven. smiley


  • #9   22. aug 2015 Det behøver heller ikke være fiber.
    det var bare sådan en jeg fik tilbudt og så har jeg sammenlignet med andre fiber cykler der er tilsalg☺


Kommentér på:
køb af cykel. fornuftigt eller ej?

Annonce