{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

SRAM Etap {{forumTopicSubject}}

Så blev SRAM nye elektroniske gear serie officiel.

Personligt ser jeg denne løsning som lagt mere interessant end Shimano's kabel baseret, som også forudsætter speciel batteri montering og ramme.

https://www.sram.com/stories/introducing-sram-red-etap

Tror dog jeg venter et par år i nu med de priser som elektroniske grupper har. Så meget genere kabel træk ikke mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SRAM Etap
  • #1   27. aug 2015 De ser rigtig fede ud, og interessant løsning med batteriet monteret på skifteren (i stedet for rammen). Her er et close-up billede af bagskifteren med batteri. Men rygtet siger at prisen kommer til at ligge på ca. 15.000 for en komplet gruppe.

    profilbillede
  • Michael S-P
    Michael S-P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 34
    #2   27. aug 2015 Ja, jeg tror jeg tager to sæt...

    Nej, det må nok vente nogle år endnu og til den tid kommer der nok også lige et par skivebremser med i kurven.

    Men, fedt at SRAM igen viser hvorfor de er noget længere tid om at lancere nye produkter - de er gennem tænkte og skiller sig ud fra Shimanos kedelige meter vare.

    /Michael


  • #5   28. aug 2015 Deres hydrauliske skivebremser til cross/race. Hvor lang tid nåede de at være på market inden de blev trukket tilbage? 1md eller mindre?

  • #8   28. aug 2015 Lad det nu ikke blive til en diskussion om SRAM vs Shimano. Det er glædeligt at andre kommer med elektroniske grupper, især systemer der ikke kræver special rammer og alternative batteri monteringer.

    Jeg så at Rotor havde præsenteret et gear system baseret på hydraulik.
    Selvfølgelig kan kabelbaserede systemer trænge til justering og service, men jeg mener slet ikke at det er så problem fyldt at det skal løses med hydraulik.



  • #10   28. aug 2015 Uden at blande mig i Shimano VS Sram diskussionen, så vil jeg sige at det smarte ved Sram eTap er at det ikke kræver et specielt stel, så man kan pille sine gamle Sram 11 speed komponenter af og montere eTap.

Kommentér på:
SRAM Etap

Annonce