{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.768 visninger | Oprettet:

Rasmus L
Rasmus L
Tilmeldt:
1. mar 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Cannondale Scalpel vs Specialized Epic {{forumTopicSubject}}

Lige solgt min 2012 Epic Comp. Leder nu efter ny og har brug for input om Scalpel 4 vil være bedre end Epic Comp eller tilsvarende Scalpel 3 vs Epic Carbon etc.

Er Lefty service dyrer end alm gaffel service?


Kommentarer på:  Cannondale Scalpel vs Specialized Epic
  • #2   29. jan 2016 Den er billigere at servicere end brainsystemet med gas.

    Kører du mange løb?


  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #3   29. jan 2016 Nope, har mit første løb til gode. Kigger også på Stumpjumper/Camber. Men er skeptisk mht deres vægt da min gamle Epic var på ca 11kg - det er dejligt når det gpr opad

  • #4   29. jan 2016 Om den vejer 11 eller 13 kilo er ikke det der afgør om den er god til at klatre med. Her har geometrien og roterende masse (Hjul) langt mere at skulle have sagt.

    Helt grundlæggende spørgsmål er, hvad skal den bruges til ?

    Personligt sætter jeg mig aldrig op på en Epic igen, og en scalpel bryder jeg mig ikke om at køre på - dette er personlig holdning.



  • #5   29. jan 2016 Hvis du ikke kører løb, så kig på modeller som er mere trail orienterede..

    Scalpel og Epic som du nævner er begge hardcore XC race marathon maskiner. smiley

    Epic'en er mest for ældre mænd som vil have en dyr fully, uden at vide det faktisk er en hardtail i forklædning. Og dem som kører race smiley

    Scalpel er mega stiv og hård, men også hurtig.

    Stumpjumper er fed i den nye model. Cannondale laver en ny model som hedder Habit, og den kører helt kanon, og er lidt mere en allrounder..

    Du kan prøve en hos 29'er bikeshop i Charlottenlund, de har den som demo.


  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #6   29. jan 2016 Prøvede Stumpjumper Evo og Camber Evo igår. Sad bedst på SJ synes dog de begge virkede noget mere bløde i det for min smag

  • #7   29. jan 2016 Det er en anden måde at køre på, men du kan ikke vurdere en mountainbike på landevejen.

  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #8   29. jan 2016 I know. Kan det passe man ikke har lockout på Revelation/Pike?

  • #9   29. jan 2016 Hvem har bildt dig ind at der skal være fjernbetjent lockout på en mountainbike? smiley

    Igen, er der ræs du skal ud og vinde eller hvad skal den bruges til?


  • Rasmus L
    Rasmus L Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #10   29. jan 2016 Fordi det er gavnligt når der er 6 km hver vej til sporet

  • #11   29. jan 2016 Det er lockout, men ikke med fjernbetjening. smiley

  • #12   30. jan 2016 Har tolv km hver vej til sporet.... Og bruger kun meget sjældent lockout på min Giant Anthem X 29...

    Prøvede for 2 år siden 8 forsk. Full sus til Tolv timer i Jylland (var tilmeldt som solo men fik min cykel stjålet ugen inde 😠😠
    Men fik det bedste ud af en skidt ting og kørte 10 omgange på 9 forsk. Cykler :), bla både en Epic og en scalpel ... Kunne ikke lide Scalpel'en, Epic'en var ok men følte mig bedst tilpas på Anthem X'en


Kommentér på:
Cannondale Scalpel vs Specialized Epic

Annonce