{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.202 visninger | Oprettet:

Soeren Boegh N
Soeren Boegh N
Tilmeldt:
9. jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Ny til MTB {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg jager en fornuftig MTB til en begynder og er blevet anbefalet denne ud fra pris og hvilke komponenter den har: https://www.canyon.com/da/mtb/grand-canyon/2016/grand-canyon-al-5-9.html

Findes der nogen tilsvarende eller bedre eller ER det den bedste til pengene? Jeg har lige præcist nul forstand på det og kan sammenligne 100.000 hjemmesider uden nogensinde at forstå det - så nu må jeg spørge eksperterne smiley

Som en outsider er jeg også blevet anbefalet denne: http://www.medarbejdercyklen.dk/Default.aspx?tabid=502&cid=15&sid=11&ProductID=1285&Page=0

Prisrammen er vel 5-7000 og mest for pengene. Til en højde på 180 cm. Og en absolut nybegynder, der bare gerne vil have lidt motion.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny til MTB
  • #1   22. feb 2016 Jeg køre Canyon og er meget tilfreds med den...

  • #2   22. feb 2016 Sådan en som i linket eller en anden af deres modeller?

  • #4   22. feb 2016 Nå ja, jeg kunne selvfølgelig have kigget dér først - den ser fandme lækker ud! smiley

  • #5   22. feb 2016 Hvis det skal være en af de to, så tag den fra Canyon. ShockBlaze er ikke et mærke jeg har hørt om før, og når det kommer til delene på cyklerne, så ser det også ud til at cyklen fra Canyon er bedre egnet til en tur i skoven. Dette skyldes hovedsageligt at der er mere affjedring på Canyon's cykel, for ellers er geometrien rimelig ens.

  • #6   22. feb 2016 https://www.rosebikes.dk/bike/rose-count-solo-1-275-2015/aid:767380

    Den her går du ikke galt i byen med. Meget cykel for pengene og et fint mærke.


  • #7   22. feb 2016 Det er muligt du får "mere" for pengene i en Canyon, men jeg vil opfordre dig til at handle i en lokal forretning.

    De giver dig LAANGT bedre service og vejledning
    Du kan prøve cyklen før du køber
    ... og imodsætning til Canyon kan de levere ret hurtigt.

    Det vigtigste for din "første" mtb er ikke udstyret på den, men at du sidder godt og synes den er fed. Hvis det ikke er på plads, bliver MTB aldrig noget for dig.

    Jeg skriver det ikke for at være negativ overfor Canyon (indrømmet, synes de er kedelige), men fordi det er så meget mere vigtigt at du prøver den først.



  • #8   22. feb 2016 Er lidt uenig med hensyn til levering. Jeg bestilte søndag aften og fik leveret fredag eftermiddag ...

  • #9   22. feb 2016 Canyon +1

    Jeg er meget glad og tilfreds med mine to..
    Kvaliteten af stellene er upåklagelig. Svejsninger, lakering og grafik er høj kvalitet.
    Personligt synes jeg canyon grafiske design generelt er et af de mest clean og low key i cykelbrancen..

    Jeg ville holde mig fra den fra "medarbejdercyklen.dk" yuck.


  • #10   24. feb 2016 Hold dig væk fra Canyon og andre cykler købt i udlandet/online når du er nybegynder og hvis du ikke har en i reserve. Køb istedet, som Kasper K siger, i en fysisk butik. Hvis du kan forhandle dig til en rabat, så er prisforskellen ifht Canyon lille på så billige cykler.

    Canyons cykler er bestemt fine og har selv haft en, men Canyons service eller mangel på samme er problemet. Du kan jo selv tjekke TrustPilot. Har selv måtte undvære min Canyon i 2 måneder fordi den skulle sendes til Tyskland. Kan du ikke lave en masse småreparationer selv, f.eks. fordi du ikke har det rigtige værktøj (er dyrt og indkøbe), tiden eller tekniske kunden, så er det langt lettere og købe hos en fysisk butik.

    En MTB kræver løbende service, særligt hvis du bruger den til det den er lavet til.

    Jeg ville selv kigge efter en Specialized Crave. God ramme og med geargruppe mv, som er af god kvalitet nok til og holde i skoven og meget lig det der er på Canyonen.

    En stor ulempe ved Canyonen er, at den har 3-klinge-setup foran. Det er alt for bøvligt i skoven i Danmark......2- klinge setup på Craven er fint.

    http://www.bikesport.dk/cykler/mountainbike/specialized-crave-29-solv-rod-2015.html

    Ved godt den koster 1000 kr mere end Canyonen, men så får du jo et gratis service med, hvilket du jo ikke gør på Canyon....det er hurtig en 500 krone....den resterende prisforskel tjener sig hurtigt ind og bliver en overskudsforretning hvis du får en masse bøvl med Canyonen.

    Hvis du ikke var nybegynder og havde en fin mtb i reserve (til når Canyonen skal sendes til Tyskland) og selv kan ordne de fleste reparationer selv så ville jeg godt kunne anbefale en Canyon, selvom jeg stadig foretrækker handel i fysisk butik.


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #11   24. feb 2016 Jeg foreslår også du køber hos din lokale cykel forretning. Ofte er der store besparelser hvis du spørger. Jeg har lige købt en RAAM med Carbon stel til langt under halv pris fordi det var en demo. Super god service, kan komme med de mindste problemer og de blir løst. God pris på udstyr. Det er bare min anbefaling smiley

  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #12   24. feb 2016 I øvrigt så køb en cykel med en ordentlig gear gruppe. Også selv om du er nybegynder - man kan miste lysten så meget hvis tingene ikke virker ..

  • #13   24. feb 2016 Tak for alle de gode og informative råd - gear har jeg læst mig til helst skal være Deocre eller bedre?

Kommentér på:
Ny til MTB

Annonce