{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.584 visninger | Oprettet:

Michael H
Michael H
Tilmeldt:
15. maj 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvilken ELcykel skal jeg vælge ??? {{forumTopicSubject}}

Jeg står overfor valget mellem to elcykler, og vil i den forbindelse gerne høre jeres mening omkring hvilken en jeg skulle vælge. Det er min første elcykel og jeg ved derfor ikke det helt store omkring hvilke ting der er vigtige at man tager med i sine overvejelser.

Først kan I dog lige få lidt baggrundsviden i forhold til mine behov:

- Den skal bruges til at køre til og fra arbejde (ialt ca. 10 km. om dagen).
- Jeg vil kun bruge den i sommerhalvåret.
- Den skal kunne trække en cykelanhænger hvor der er plads til 2 børn (1 år og 3 år) så jeg enten kan aflevere eller hente børnene i institution.

Priserne på cyklerne ligger i omegnen af ca. kr. 16.000 - 18.000 afhængig af batteristørrelse, samt diverse udstyr, men det er heller ikke prisen der skal være afgørende i første omgang, da det er selve cyklerne jeg sammenligner i første omgang.

Cykel nr. 1: Cannondale KINNETO MEN EQUIPPED (2016)
http://www.cannondale.com/en/International/Bike/ProductDetail?Id=f9c3a42c-b673-4970-ab88-616fc0ee11a3&parentid=0afd1cdb-9aa2-4140-b75f-80acba4b895b

Cykel nr. 2: Nishiki City Herre (2016)
http://www.nishikibikes.dk/bikes/speedster-herre-2/

Jeg håber I vil give jeres mening til kende i forhold til hvilken ELcykel I ville vælge.. og hvorfor smiley

/Michael


Kommentarer på:  Hvilken ELcykel skal jeg vælge ???
  • #1   15. maj 2016 Havde snuppet Cannondales grundet baghjulstræk og skivebremser.

  • #3   15. maj 2016 Må man spørge om hvorfor du gerne vil købe en el cykel?

  • #5   15. maj 2016 Hvad med en mtb ?

    http://www.ebikestore.dk/butik/cube-2016-reaction-pro-400wt-batteri

    Jeg havde gået efter en med bosch motor


  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   15. maj 2016 1000 tak for svarene indtil videre.. har sat mine kommentarer på herunder..

    #1: OK smiley

    #2: Ok, hvad tænker du i forhold til en Bosch eller Impulse 3 motor.. er de bedre end en Yamaha motor?

    #3: Årsagen til at jeg gerne vil købe en elcykel skyldes at jeg gerne vil udnytte den daglige kørsel til og fra arbejde med lidt motion. Men jeg kender mig også selv godt nok til at vide at hvis det blev på en almindelig cykel, så ville jeg miste gejsten efter 1-2 uger og så ville jeg igen sidde i bilen.

    #4: Sarkastisk eller ej.. det er spot on.. og det er lige præcis de tanker der ligger bag smiley Vi har ikke badefaciliteter ude på mit arbejde og med en masse kundemøder og des lignende, så har jeg bare ikke lyst til at møde op på arbejde og kampsvede. Så hellere få lidt el-hjælp på vej til arbejde, og så kan man altid give den gas på vej hjem.

    #5: Jeg vil ikke rigtig komme til at bruge MTB-delen i en MTB og derfor var det en citybike jeg gik efter. Selvom jeg synes at den Cube du linker til er ret fed smiley


  • #7   15. maj 2016 Kan godt forstå du ikke vil kampsvede vedr arbejde osv ....omvendt så er vi nok blevet en del forskrækket over de naturlige ting i livet såsom at svede ....

    (havde undersøgt alle muligheder med det budget også andre cykler end el cykler)

    Jeg stoppe bare min mod argumentation med det samme smiley

    var den til mig daveb ?


  • lasse E
    lasse E Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #8   15. maj 2016 cykelexperten.dk/gazelle-cityzen-c8-hm-bosch-herre-2016

  • lasse E
    lasse E Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #9   15. maj 2016 cykelexperten.dk/gazelle-cityzen-c8-hm-bosch-herre-2016

  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   15. maj 2016 #9 - Super lækker cykel fra Gazelle, men på hvilke områder er den bedre end f.eks. den fra Cannondale?

  • lasse E
    lasse E Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 3
    #11   16. maj 2016 bosch batteri plus motor , indvendige gear, billigere, ingen suntour forgaffel som jeg alligevel ikke har brug for smiley

  • #12   18. maj 2016 Hvor henne i landet bor du?

  • #13   18. maj 2016 Cannondale vil også være mit valg af de to ! har selv en focus mtb med baghjulstræk ! ! men Cannondale har " center motor " det skal jo være noget af det bedste ! og så er der garanti mod syre ben smiley

  • Jannick L
    Jannick L Tilmeldt:
    mar 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #14   19. maj 2016 Når det kommer til elcykel - så skal du næsten ud og prøve.
    Cannondale har Shimano centermotor - Nishiki har motoren siddende foran.
    Så start med at prøve en centermotor og forhjulsmotor - så vælger du med garanti center. Center er meget bedre integreret og du føler det er en del af cyklen. Den anden føler du "trækker" i dig.

    Dernæst så prøv en cykel med Shimano og Bosch. De er meget tæt på hinanden, men Shimano er stadig ny indenfor EL. Der er masser af elcykler som citybikes.

    Tag f.eks. ned i CykelExperten i Vanløse, kæmpe udvalg og god vejledning. Der er sikkert også tilsvarende i Jylland hvis du kommer derfra.

    Held og lykke


  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #15   19. maj 2016 Igen takker jeg af hele mit cykelhjerte for de gode input i min jagt på min første elcykel smiley

    # 11: Tak for de uddybende kommentarer

    # 12: Jeg bor i Århus

    # 13: Ok.. det er hermed noteret.. især det med syre i benene smiley

    # 14: Du har helt ret.. en elcykel skal prøves og man skal gerne prøve flere forskellige så man selv kan mærke forskellene på egen krop !!

    ------------------ UPDATE ------------------

    Så er ELcyklen købt og det blev nok ikke overraskende Cannondale med centermotoren der løb med sejren.

    Som flere af jer har anbefalet, så har jeg været ude og prøve en masse forskellige elcykler.
    Både med indvendige og udvendige gear.. med motor foran, bagi og center.. mountainbikes.. citybikes osv. osv.

    Men når alt kom til alt, så var det bare Cannondale cyklen jeg kunne mærke passede bedst til mig smiley

    Nu er cyklen bestilt og den bliver leveret i løbet af næste uge.
    Nu glæder jeg mig bare til at komme ud og køre på den smiley

    Så jeg slutter tråden her på samme måde som jeg startede den.. nemlig ved at takke jer allesammen for jeres input.. de har hjulpet.. kort og godt smiley

    /Michael


Kommentér på:
Hvilken ELcykel skal jeg vælge ???

Annonce