{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

mtb Enduro spørgsmål om vandring {{forumTopicSubject}}

hej CG

er der nogle her inde der kører Enduro løb? eller downhill? skal henover de næste sæsonner have mig en ny mtb.. men efter 7 år i XC klassen er det blevet en smule kedeligt, det er ved at blive lidt for rytter agtig..eller noget.. vil gerne have det sjove tilbage i mtb 😊 hop hop hop.

det jeg ville hører om er; hvad vandring kører i med i enduro? er 140 nok? eller skal man helt op på 160? hvilket jrg syntes virker voldsomt til Danske forhold.. men det kan selvfølgelig også være fordi jeg kommer fra 120mm XC hardtail 😄

jeg har kigget på Cube stereo - de har både en 140mm og en 160mm.. og ifølge cube selv så er de begge egnet til Enduro.. er lidt lost - håber i kan hjælpe med nogle indspark.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mtb Enduro spørgsmål om vandring
  • #1   20. jun 2016 Synes personligt selv at enduroen er rigtig sjov, men knap så hurtig som en AM med en flot vandring som virkelig også er sjov smiley
    tjek YT industries jeffsy


  • #2   20. jun 2016 Har lige skiftet fra en Banshee Rune med 160 mm vandring, til en Banshee Spitfire med 140. Forskellen i geometrien ikke er enorm, og jeg syntes umiddelbart de 140 på Spitfiren er fint til det meste her i Danmark.

    160 var rigtig fedt på nedkørslerne, men selv om man sagtens kunne køre opad på den, så er de 140 nok et bedre kompromis mellem op- og nedkørselsegenskaber til de danske forhold. Syntes i hvert fald ikke jeg mangler vandring på nedkørslerne, og opkørslerne er blevet nemmere efter skiftet.

    Har ikke haft mulighed for at prøve den i udlandet, men tror heller ikke den skuffer der. Kan dog være jeg bruger lidt mindre tid i bikeparks, og lidt mere på lange bjergture når jeg har den med uden for grænserne.


  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #3   20. jun 2016 Jeg har fornyligt investeret i en Bird Aeris med 150/140mm vandring. Den kører rigtigt fint i alt jeg har prøvet i Danmark, både op og ned. Har endnu til gode at prøve den i udlandet. 140 vil efter min overbevisning være passende her hjemme.

  • #4   20. jun 2016 okay, så det jeg kan læse mig til er at 140 fungere udemlrket til enduro/downhill her hjemme smiley fedt! nu vi er ved det har i så nogle forslag til en god enduro cykel til 18.000-20.000.-? smiley

  • Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #5   23. jun 2016 Du kan kigge lidt her, jeg har selv købt en og er super glad for den. Rigtig fornuftige specs til gode priser: http://shop.birdmtb.com/aeris.html

    Bikeradar har anmeldt den her hvis du vil læse lidt mere: http://www.bikeradar.com/mtb/gear/category/frames/mountain-bike/product/review-bird-aeris-1-15-48874/



  • #6   2. jul 2016 mange tak for links Daniel ☺ jeg kigger på det

Kommentér på:
mtb Enduro spørgsmål om vandring

Annonce