{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.069 visninger | Oprettet:

Ny MTB og Racer {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil gerne i gang med at cykle igen - men har slet ikke fulgt med i hvad der er det fede for tiden. Jeg vil ca give op til 7000 kr pr cykel, så kan jeg altid opgradere hvis jeg bliver ved med at cykle.

Jeg er ca. 178 cm høj

MTB:
Skal bruges til 1-2 ture i skoven om ugen, eventuelt køre lidt rundt i byen og sådan.

Racer:
Skal bruge til 1-2 ture om ugen når vejret er godt, ca. 50km pr tur.

Hvad kan i anbefale?

På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MTB og Racer
  • #1   17. jul 2016 Hvis jeg var dig så ville jeg droppe to cykler og satse hele beløbet på enten racer eller mtb...

    Ellers så den her https://www.rosebikes.dk/bike/rose-count-solo-1-275-2016/aid:816082

    Du skal gå efter en hardtail til mtb du får ikke noget fullsuspensions for dit budget.


  • #2   18. jul 2016 svært at sige.
    men sikker på ham her kan hjælpe med 2 cykler.
    bla denne her.
    http://www.alexandersencykler.dk/tilbud/

    kender ikke butikken . har aldrig handlet der .
    men kun hørt godt om den.

    en ktm mtb til ca de 7000 kr er osse udmærket.

    held og lykke med at finde noget.
    overvejer selv den stevens racer . smiley
    men ellers søg på noget 2015 modeller, så kan man jo få lidt mere for sine penge.

    mvh per


  • #3   18. jul 2016 Som Rasmus siger....

    Jeg havde prioriteret og købe en mtb først, da en racer jo ikke kan køre i skoven mens en mtb sagtens kan bruges på landevejen....Træner man i racercykelklub, så skal man selvfølgelig have en racer, men træner man bare alene, så kan jeg ikke rigtigt se hvorfor man ikke kan tage en langtur på landevejen på en mtb....

    Fordelen ved en mtb er, at man kan køre lange afvekslende ture hvor man både kører skov, grus og asfalt....


  • #4   18. jul 2016 Hvis jeg skulle starte med MTB - hvad ville i så gå efter?

  • #5   18. jul 2016 Går du All in på mtb og dropper en racer så måske en fully.

    Ellers den fra rose, tror ikke du finder noget til samme mønt, med mindre det er brugt.


  • #6   18. jul 2016 jeg har lige købt sådan en. 8400 kr leveret på trappesten. og er fuldt ud tilfreds.

    http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-ltd-pro-2x-green-n-kiwi-468070/wg_id-6198


  • #7   18. jul 2016 Hvis jeg havde 14.000 kr til en mtb, så ville jeg gå i den lokale cykelforhhandler og få et godt tilbud på en hardtail. Der er allerede udsalg flere steder eller også er udsalget lige om hjørnet. På udsalg får man typisk 20% rabat. Derudover får man alle fordelene ved og handle i en fysisk lokal butik.

    Drop det med handel på online butikker, butikkerne kan i mange tilfælde næsten matche tilbudene på nettet hvis man prutter lidt om prisen. En mtb kræver desuden ofte meget service, da cyklen jo får mange tæsk, så derfor er det en fordel med reklamation og service hos en lokal butik.


  • Karsten L
    Karsten L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #8   19. jul 2016 Lad være med at købe for billige cykler til det budget du snakker om!!
    Købte en ghost se 5000 som jeg kørte på i et år- tung og træls!!
    Købte bagefter en specielized epic Expert og den kører bare på både grus, singletracks og landevej!!

    En kammerat købte en specielized comp Carbon med xt og den er sku også helt i orden!!


Kommentér på:
Ny MTB og Racer

Annonce