{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

ny cykel (hverdagskørsel til fra job) 7 km pr vej {{forumTopicSubject}}

hej cykelgalleri.

jeg har netop solgt min bil og har planer om at købe mig en cykel for at få lidt motion og bedre kondi. jeg skal cykle ca 7 km hver vej. lidt bakket by kørsel.
har overvejet en mtb men ved ikke om det bliver for træls på asfalt. enkelte grus stier i området.

har kigget på fgl :

Scott Aspect 960 vejl pris 4399 (fribikeshop.dk) 5km væk
Scott Scale 970 vejl pris 7799 tilbud 6299 (fribikeshop.dk)5km væk


de 6300 er maks budget. kan dog få en 12 procent gennem rabat aftale på http://www.vesterportcykellager.dk/cykler.aspx .

vil meget gerne høre indputs om andre mærker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny cykel (hverdagskørsel til fra job) 7 km pr vej
  • #1   30. jul 2016 Du skal ikke købe en mtb til at pendle på....



  • #3   30. jul 2016 ja okay smiley må lede efter en citybike så smiley

  • #4   30. jul 2016 SPECIALIZED SIRRUS SPORT DISC

    http://www.bikeworld.dk/16-spec-sirrus-sport-disc-groen-18474.html

    Vil dette være et ok køb til normal brug :)?


  • #5   31. jul 2016 Ja, den Specialized du nævner er en fin pendler cykel....jeg ville dog tage elite modellen istedet da den har 2 klinge-setup istedet for 3-klinge-setup.

  • #6   31. jul 2016 http://www.commencal-store.co.uk/fcb-race-29-grey-2015-c2x14496558

    Der findes en del fede cykler til dit behov, måske det bare er mig der ikke har noget liv, men den Specialized er så almindelig og kedelig at det halve kunne være nok smiley


  • #7   31. jul 2016 Rasmus. Ja der er bestemt nogle fede cykler der inde :).

    Jack : vil elite modellen være de ekstra penge værd eller hvordan

    Ellers kan jeg se at
    Specialized Crosstrail Elite Disc 2016 Hybrid Bike

    Er en 600kr dyre end den normale udgave af sirrus


  • #8   31. jul 2016 Elite modellen har følgende bedre komponenter:
    1) Bedre geargruppe
    2) Carbon forgaffel istedet for aluminium forgaffel
    3) 2*8 gearsetup istedet for 3*8 gearsetup. Den lille 3. klinge har man kun brug for i bjerge, eller hvis du skal op af den stejle Kiddesvej i Vejle.

    Dvs du får meget for de ekstra penge. Og da der er udsalg herhjemme (eller snart udsalg) så forhandel dig til 20% rabat.

    En Crosstrail har affjedring i forgaflen. Det er en fordel hvis du kører på bumlede skov og grusveje, men kun hvis dine cykelture er meget lange, så din krop trættes mindre af stødene fra alle de bump. Du siger du skal køre korte 7 km ture i byen i et bakket område. Her er en Carbon forgaffel langt, at foretrække, fordi den vejer betydeligt mindre, du mister mindre af kræfterne fra dit pedaltråd og så er den rigeligt komfortabel til landevejen. Desuden er en affjedret forgaffel mere kompleks og kan gå i stykker og skal derfor serviceres og det koster jo penge.


  • #9   31. jul 2016 Ja ok tak for super input. Så vil jeg prøve at se om jeg kan få høstet noget udsalgs rabat på en elite smiley

  • #10   31. jul 2016 .....og skal man lige forklare hvorfor 2*8 er bedre end 3*8 gearsetup....begrundelsen er, at når man ikke har brug for de helt lette gear den lille klinge giver på 3*8 setuppet, så er 2*8 setuppet en fordel, fordi det giver en mere lige kædelinie og et mere simpelt (og ofte bedre) gearskifte.



  • #11   31. jul 2016 oh ja okay. gir god mening smiley

  • #12   2. aug 2016 Pendler på min racer...10km hver vej.



  • #13   3. aug 2016 https://www.fribikeshop.dk/cykler/transport/citybikes/graa-orange-scott-sub-speed-10-2016

    Den er over dit budget desværre. Jeg har en og det er en af de bedste cykler jeg nogensinde har ejet. Min er lige blevet 1 år her 15/7 og der stod tælleren på 32xxkm. Jeg elsker den cykel. Den er 100% vedligeholdes fri og virker altid. Intet der skal smøres pga bæltedrev. Jeg cykler racer i den lokale cykelklub også, men regner det tager jeg hellere en tur alene på min scott smiley
    Den er perfekt til pendling i alt slags vejr pga der ikke er kæde eller andet lort der går til. Remmen holder til 5k km


  • #14   3. aug 2016 Det stykke vej vil du kunne pendle på næsten hvilken som helst cykel. Så det er med at finde en cykel der kræver så lidt som muligt, derfor vil jeg gå efter singlespeed eller indvendig gear. Det bliver man glad for om vinteren.

    Jeg cykler selv 20 km. hver vej på en gammel create fixie, det fungere super og der er ikke så meget bøvl når der først er sat Scwalbe marathon dæk på.

    Håber du kommer i gang!
    Det er nemlig en god måde at fragte sig selv rundt på.

    Og du kan sagtens bruge en mtb på det stykke, hvis du beslutter dig for sådan en, den vil du også kunne bruge i skoven med den lokale klub.




Kommentér på:
ny cykel (hverdagskørsel til fra job) 7 km pr vej

Annonce