{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.086 visninger | Oprettet:

forsikrings udbetaling uden stelnummer. {{forumTopicSubject}}

Hej som tidligere skrevet har jeg lige fået min cykel stjålet. Den er købt privat og min kvitering lagde i min kælder, var så så heldig at få vand i kælderen for noget tid siden og en masse papire blev ødelagt, deriblandt mit stelnummer (finder jeg ud af nu hvor den er væk) forsikringen vil ikke dække den . Mendte så de skulle dække min kvitering da den jo så må have en have en værdi af min cykel.det mener de ikke og siger den ingen værdi har.
nogen som har prøvet noget lignende eller gode forslag til hvad jeg evt kan gøre (skaffe et nyt stelnummer eller noget). Haber nogen kan give råd /hjælp.
Vh Torben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikrings udbetaling uden stelnummer.
  • #1   8. aug 2016 du kan jo ikke skaffe et nyt stel nummer.
    kontakt den person du købte af. måske han har nummer.

    har just selv tjekket op idag , med min egen forsikring.

    der skal være stelnummer og godkendt lås. hvis det er uden for vores aflåste garage.
    så der er netop betilt godkendte låse til mtb. nu jeg triller på ferie i en uge.

    man ved aldrig. og rart man ved jeg har skrevet stelnumre op. og låse situation er iorden.
    men har fået at vide idag . hvis de 2 ting ikke er iorden dækker de ikke


  • #2   8. aug 2016 Det ved jeg godt og havde som skrevet også det hele på plads,men det er så blevet ødelagt og det opdager man jo ikke før man skal bruge det. Har prøvet at finde frem til ham jeg købte den af men det kan jeg ikke.

  • #3   8. aug 2016 Der er jo ikke noget at gøre.
    Det er dit ansvar at papirene er i orden, ligger et sikkert og tørt sted til den dag du skal bruge dem, længere er den ikke.

    At du har lavet lort i den fordi du ikke har styr på dine ting, og nu prøver at tørre den af på forsikringen ved at snyde med stelnummeret, det er simpelthen for lavt.


  • #4   9. aug 2016 Hvor tit tjekker du at du har dit stel nummer? Når du skal bruge det går jeg ud fra. Hvis du er ved at flytte og får ødelagt 5 kasser med div papirer har du ingen chance for at finde ud af det er væk.
    nu vil jeg ikke tørrer noget af på dem men blot have dem til at erstatte det som jeg har betalt for. Hvilket er min kvittering på min cykel. Er det snyd??


  • #5   9. aug 2016 Ja Torben det er snyd. Du opfylder jo tydeligvis ikke betingelserne for at opnå dækning. Det er faktisk ikke så svært når man tænker over det.

    Du har selv accepteret de betingelser du har tegnet din forsikring under. Deriblandt at forsikringen kræver dokumentation, herunder kvittering og stelnummer.
    Det er skidesurt, men du kan jo ikke klandre andre end dig selv for der er uorden i tingene nu


  • #6   9. aug 2016 Ligegyldig om du så mister 100 kasser med vigtige papirer, så er det stadig i sidste ende dit ansvar at få erstattet det som er gået tabt i de kasser.

    Og desuden så kan det da kun betegnes som forsikringssvindel, når du direkte spørger, hvordan du kan få fat i et nyt stelnummer så du kan få udbetaling fra forsikringen.
    Har du ikke det rigtige stelnummer, så bid i det sure æble og kom videre og lær af din fejl.


  • #7   9. aug 2016 Nu er jeg jo godt klar over at jeg ikke kan få et nyt stel nummer som i et andet. Mere hvordan jeg evt kunne skaffe det andet på en måde. Det andet er da svindel som du siger og det er ikke det jeg er ude på. Men når nu i er så kloge at det jo aldrig kunne ske for jer hvad ville i så gøre den dag det brænder hos jer og dagen efter er cyklen væk?

  • #9   9. aug 2016 Hvis du havde et galleri her, kunne det måske være spiseligt for forsikringen, men nogle billeder.

    Jeg har selv fået sådan en goodwill på stjålet sports udstyr, hvor jeg ikke havde kvitteringer, men billeder.


  • #10   9. aug 2016 Derfor man har sine kvitteringer elektronisk og i skyen. Det er faktisk ikke så svært når man tænker over det. Et simpelt billede taget med din mobil af dine kvitteringer og problemet ville aldrig have været opstået.

    Hvor dyr en cykel snakker vi om?

    Forsikringssvindel straffes ret hårdt, men det må du jo selv vurdere.


  • #11   9. aug 2016 Har tilbudt dem billeder af cyklen men det var ikke nok. Ja kunne selvfølge ha gemt dem på nettet. Cyklen er købt privat ved dog den er købt ved fri bike shop i Herning men de kunne ikke hjælpe da jeg ikke kunne huske navnet på ham jeg købte den af. Cyklen er en nishiki race carbon fra 13. Men med fsa hjul og lidt andet lir.
    Jeg er jo ikke ude på at svindle så havde jeg nok ikke skrevet det her. Men kunne jo være nogen kendte til en eller anden måde man kunne få det igennem på.


Kommentér på:
forsikrings udbetaling uden stelnummer.

Annonce