{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Specialized Epic Comp alu {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Har lige fået fingre i denne cykel, som jeg glæder mig til at arbejde på fremover ..

Men er nysgerrig for at høre anmeldelser fra jer andre som har haft/har samme model.
Ved godt at man skal gøre sine egne erfaringer, men alligevel sjovt at høre positivt og negativt og gode tips fra andre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Specialized Epic Comp alu
  • #1   20. aug 2016 Jeg var engang forbi en Gut for at købe en stump jeg havde fundet i den blå avis.

    Jeg var der 5 minutter, og i løbet af den tid havde han fortalt mig 8 gange at han havde en epic i garagen.

    Mit svar var noget i stil med : ok, fedt nok, får du kørt meget på den?

    Han svarede nææ, det var ikke blevet til så meget, det havde jo været skidt vejr i en periode.


    Hvilket meget godt opsummere størstedelen af de cykler ejere. Præcis som dig, elsker at snakke om den, men har ikke lige fået kørt så meget på det sidste.

    Min egen holdning til den er at det er race cykel, som er dyrere end en almindelig hardtail at vedligeholde. Og aldrig noget jeg vil kunne nyde at køre på.
    Der er simpelthen ikke nok mountainbike i den. Hvilket er generelt for de fleste race fullys.


  • #2   21. aug 2016 Det var da er mærkværdigt svar ???

    Jeg kører på min cykel 3-4 gange på sporet om ugen. Ved ikke om det ikke er nok for dig.
    Jeg har et fint indtryk omkring hvordan cyklen kører, ville blot høre om andre med samme model havde tips og triks omkring hvad der kunne gøre oplevelsen endnu bedre.

    Men hvis det generer dine øjne, så beklager jeg dybt.
    Troede at det her forum var til for at få sparring med hinanden, og ikke til sure opstød omkring personlige mening om personen man ikke kender.
    Kan du have en dejlig positiv søndag smiley


  • #3   21. aug 2016 Du har bare fået min mening om den, som du bad om.

  • #4   21. aug 2016 Har du haft en ?

  • #5   21. aug 2016 Har ikke ejet en, men prøvet en.



  • #6   21. aug 2016 Nu efterlyser jeg " ejere/ryttere " som kører epic. Ikke folk som har prøvet, det tror jeg 50 % af Danmark har.

    Du har tydeligvis et andet behov mht MTB og måden du kommer frem i skoven. Du vil hellere lege end race rundt, fair nok.
    Men spørgsmålet gik netop på dem som kører epic til dagligt, hvordan de oplever den.


  • Maller
    Maller Tilmeldt:
    aug 2013

    Følgere: 2 Emner: 8 Svar: 190
    #7   21. aug 2016 Tror at du vil få det svar du ønsker at du får, de fleste der har en epic vil jo sige at det er den bedste de har haft, sjældent folk uanset hvilken cykel de har siger at det er noget lort. Man fremstår jo lidt som et fjols hvis man bruger de 30% ekstra for en ged med Brain, for bagefter at sige det ikke virker. Har ikke selv haft en epic og kommer aldrig til det, men den er lavet til at være stiv som en HT og alligevel så kører 85% rundt med blød afdæmpning på dem, fuldstændig spild af penge og dårlig cykel hvis det er komfort der satses på, de fleste med en epic ville have meget mere gavn af en stumpjumper hvis det absolut skal være fra The Big S smiley

  • #8   21. aug 2016 Jeg har kørt den samme epic i 4-5år og er meget glad for den.
    Jeg justere brain alt efter humør, underlag og længde på turen. Ofte står den til den hårde side. Så mener modstanderene nok at jeg lige så godt kunne købe en HT, men sådan en har jeg også og det er altså ikke det samme som en epic.
    Jeg kører ikke hurtigt, men alligevel er jeg glad for den.

    Bagdæmperen er svag og går ofte i stykker. Holder den over et år må jeg betale 12-1400 for en ombytter ellers bliver den byttet på garantien.
    Fordæmperen holder uden nogensinde at have fået service.

    Jeg kunne meget vel købe en epic igen, lidt synd de ikke har brain på deres andre modeller, for jeg hader at skulle åbne og lukke for dæmpere på styret og glemmer det konstant, derfor er epic på dejlig, set and forget.


  • #9   21. aug 2016 https://www.youtube.com/watch?v=GVYRDJp5eic



    Jeg har ikke mere at sige, min pointe bør stå klar efter denne video....


  • #11   21. aug 2016 Jeg har fuldstændig samme holdning til en cannondale scalpel.

    smiley

    Så det er ikke fordi jeg hader på specialized eller epic. Jeg kan faktisk godt forstå hvorfor der sker ulykker med rygsøjleskader til følge, efter selv at have kørt på de race maskiner. Der er ingen nåde fra cyklen, og kører man den aggressivt sætter den ret store krav til rytteren. Eller bliver man sgu smidt af.

    Til gengæld er den jo hurtig på en grussti eller op af en bakke.


Kommentér på:
Specialized Epic Comp alu

Annonce