{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Magnus R
Magnus R
Tilmeldt:
27. aug 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Køb af ny MTB {{forumTopicSubject}}

Hej cykel afficionados.
Jeg står og skal have en ny (brugt) MTB snart, jeg har haft en pause fra cykel verdenen i 5 års tid, så er godt rusten i hvad der rør sig.
Jeg søger en robust skov cykel (måske Freeride) der kan klare lidt hop og små drops, ikke noget helt vanvittigt.
Jeg er 176cm høj og har et budget på 6-8000.
Af rammer foretrækker jeg noget lidt "beefy" og holdbart, hvis det giver mening.
For et par år siden forelskede jeg mig i en Banshee morphine, men den er åbenbart umulig at støve op, ellers har jeg kigget på en Banshee scream, men den blev solgt hurtigt.
Har kigget forskellige steder men syntes sgu det er svært, så beder nu jer om lidt hjælp hvis muligt, eller hvis der lige er en der har den rigtige cykel derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny MTB
  • Magnus R
    Magnus R Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   28. aug 2016 Tak for tlbagemelding, Nej jeg er ikke på udkig efter en DH cykel, da jeg også gerne vil køre op ad bakke og lidt længere ture i skoven men den skal kunne tåle lidt.
    Ragley marley kendte jeg ikke, den kan jeg godt lide.
    Har også kigget på en Sunn Tzar S1.



  • Magnus R
    Magnus R Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   29. aug 2016 Efter dit gode råd, har jeg haft kontakt med Nigel fra BikeCycles.
    Og nu afventer jeg bare svar ang. Marley'en, som er den jeg har udset mig.
    Forhåbentligt kan jeg køre derfra på en Ragley fredag.
    Endnu engang tak for hjælpen smiley


  • Magnus R
    Magnus R Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   3. sep 2016 Så fik jeg købt min nye MTB.
    Marley'en var desværre for høj i str L, så jeg endte med at køre hjem på en møg fed Piglet, som jeg er rigtig glad for!
    Jeg fjerner dog Nukeproof OKLO systemet for en almindelig saddelklampe/pind
    Og på et senere tidspunkt kunne jeg godt tænke mig een gear skifter istedet for 2.
    Er meget tilfreds smiley



  • #9   3. sep 2016 Nej behold da endelig den dropper post, hvis du vil køre drops osv. Det er sindsygt rart at køre med. Den er sågar på vej ind i XC elitens cykler, hvilket må tale for absolut fordele.
    Hvorfor vil du fjerne den?
    Forstår ønsket om 1 enkelt gearskifter smiley


  • #10   3. sep 2016 Forstår altså heller ikke helt hvorfor at du vil fjerne dropperen?

  • Magnus R
    Magnus R Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   3. sep 2016 Jeg finder den bare lidt overflødig, samt at så er der bare mere der kan gå i stykker.
    Vil gerne undgå for mange kabler og ting.
    Måske tager jeg fejl.


  • #12   3. sep 2016 Der er jo selvfølgelig en ting mere der kræver service og vedligeholdelse, det er klart. Men når du har oplevet glæden ved ikke at have en saddel i vejen på tekniske sektioner vil du ikke undvære den.

  • #15   6. dec 2019 Lige et par år for sent, men hvis det stadigvæk har interesse, så har jeg både en morphine og en scream til salg. Er selv 173 høj

Kommentér på:
Køb af ny MTB

Annonce