{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Besparelser på køb af Scott el. Specialized i udlandet.
  • #1   17. sep 2016 Som regel ikke.

    Men du kan spare penge ved at købe en 16 model i din lokale cykelbiks.

    Hvor landet er du fra ?


  • Allan C
    Allan C Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #2   17. sep 2016 Jeg er fra Esbjerg.

  • #3   17. sep 2016 Jeg sparede 3000 ved køb af Scott i tyskerland smiley
    De danske forhandlere jeg har været ved er sådan noget med 1000 - 1500 man kan spare.

    Men det kommer selvfølgelig an på hvor god man er til at forhandle smiley


  • #5   18. sep 2016 Haha tænkte nok at Danmarks bedst cykelhandler m.m. Ville kommentere det jeg skrev ! smiley

    Jeg handler der hvor det er billigst og servicen er i top smiley det må man sige jeg har opnået da jeg købte min cykel.

    Og ja Dave du sidder sikkert og tænker på en masse modargumenter men jeg har også lidt på fornemmelsen af at du er den bagkloge type... hvad sagde jeg la la la og EN RIGTIG cykelhandler / mekaniker (som Dave) vil ha gjort sårn og sårn

    Og hvad har jeg enlig vundet Dave ?? Tillykke smiley haha du virker generelt som en meget indebrændt mand ud fra de forskellige kommentar du skriver herinde smiley


  • #7   18. sep 2016 Dave : jeg er helt med på hvad du siger og det er langt hen af vejen rigtig det du skriver. For mit vedkommende støtter jeg danske butikker så godt som muligt, men jeg kan samtidig også Konstatere at Danmark langt hen af vejen er for lille et land til eksempelvis mtb. Senest har jeg forgæves forsøgt at finde en forhandler der sælger kona mtb....

    Desuden så er der flere danske internet baseret firmaer der er meget konkurrence dygtige.



  • #8   18. sep 2016 Det er faktisk nogle reele problemer når man sammenligner de danske importørpriser på dele med de tyske detailpriser....

    Men på hele cykler vil jeg gerne vove den påstand at forskellen er minimal.

    Og hvis du køber i Tyskland for at spare 10%, så er du en hat.


  • #10   18. sep 2016 Nej berig mig med hvad det betyder....

  • #12   19. sep 2016 Uddyb lige det med bog og musik forretningerne
    ...


  • #13   19. sep 2016 Jeg køber der hvor jeg får den bedste pris, og det gør flertallet vel?

    Jeg ser ikke at det er min opgave at holde visse butikker i live.

    Jeg spiller f.eks. golf, for år tilbage købte jeg et nyt sæt, og da jeg sonderede markedet for priser, fandt jeg ud af, at den danske importørs pris til forhandleren var 799 kr pr jern, jeg købte 8 jern i England for 2600 Kr, forstår godt man ikke kan matche sådan en prisforskel, men hvis det er nogelunde samme for andre branchers importører, så forstår jeg godt man ikke kan overleve, for mange mellemled som alle skal tjene......

    Der er selvfølgelig andre aspekter end pris alene, evt. reklamationer etc, kan hurtigt æde besparelsen, men det må folk vel gøre op med sig selv.


  • #14   19. sep 2016 Leif L
    Enig, men det betyder også at der er visse brancher der så ikke kan overleve i dk, med det resultat at skal du have lavet noget som helst på din cykel så koster det spidsen af en større bondegård. Samtidig vil det pludselig betyde at alle andre brancher skal til at finde arbejde til alle de mennesker der pludselig står uden job. Overordnet set er det rigtig røv at sende pengene ud af dk. Det vil de selvfølgelig komme uanset da der ikke er ret meget dansk produceret cykelgrej, men nu mere de penge har været rundt og arbejde i danske lommer desto bedre.

    Men er helt enig. Der er nogle importøre som er enten griske som få, eller ramt af nogle helt håbløse toldregler (mere sandsynligt) der betyder at de vare de henter hjem uden for EU bliver ramt af nogle høje salgs priser allerede inden de kommer ud til forhandlere.

    Har oplevet at hente ting hjem fra tyskland inkl tysk moms, billigere end jeg kunne få det til dansk kostpris plus moms.




  • #15   19. sep 2016 Hvis folk havde tiltro til deres cykelhandler tror jeg sådan set godt de ville betale lidt mere for deres cykel i dk end i udlandet.
    Der er næsten ikke engang hvor jeg mødes med mine klubkammerater hvor der ikke er en der spørger om vi andre kan anbefale en god forretning med en god mekaniker ansat. ALLE butikker fejler på værksteds servicen. Enten er de urimelig lang tid om det eller også levere de noget lort tilbage man kunne have lavet bedre selv, til en billigere penge.
    Når man så skal have ny cykel kigger man kun på prisen, for loyaliteten er der på ingen måde.


  • #16   19. sep 2016 Kenny, kan være jeg bare er ufatteligt heldig at der er samlet mange dygtige steder lige netop i mit område (fredericia) for det er ikke umiddelbart det billede jeg oplever. Ja der findes også møg elendige cykelhandlere der absolut hellere vil sælge hr og fru danmark cykler og bliver bleg om næbbet hvis man spørger ind til alt andet end 3 speed torpedo gear. Men kan da uden problemer tænke 3 op i by og omegn. Men det ændrer stadig ikke ved prisen på reservedele unægteligt er anderledes i dk end i tyskland/england.

  • #18   20. sep 2016 Nu var det ikke for at starte en "religionskrig" , har da købt min MTB hos cykelpartner, det er vel også en dansk butik, men vel ikke ligefrem en "cykelsmed" , hvis man kan bruge dette ord smiley

    Betaler da gerne en vis difference, hvis det er inden for rimelighedens grænse.
    Jeg gør f.eks. selv om, om det er besværget værd, hvis der skulle komme en rep. eller garantisag, og så skal besparelsen være temmelig stor.

    Der jeg ser branchens største problem, er ikke en køb af en cykel fra udlandet fra tid til anden, men alle de produkter som ryger ovr disken i Harald T Hansens biltema mv. MEN det er min ringe mening smiley


  • #19   20. sep 2016 Der er slet ikke samme segment af købere, som handler i thansen, Biltema og Harald Nyborg, som køber deres cykel i en cykelbutik.

    Ej heller de samme typer cykler.


  • #20   20. sep 2016 Nej men det er dem som giver mør på brødet......

    En ny dyr racercykel hver fjerde år kontra nye cykler til børnene, hr og fru Danmark mv, og med den Nettogeneration som er vokset op, handler de lige netop der....


  • #21   20. sep 2016 Men det segment har cykelhandlerne jo stort set aldrig haft alligevel. hvis man har 1000-1500 at brænde på en cykel og ender i thansen, så endte man typisk på noget brugt for 10 år siden i samme prisklasse. Så på den led har cykelhandleren ikke tabt omsætning. De har aldrig været interesseret i det segment fordi det er for dyrt og for lidt fortjeneste. 10% fortjeneste på 1.000 kr er immervæk noget mindre end 10% af 20.000.

    Men hvis de har solgt 4 cykler til 20.000 om måneden og tjener 10% på dem, så har de tjent 8000. Hvis du bare skære 1 af de cykler væk til salg til udlandet så har du taget 25% af deres fortjeneste. Ved godt at det er stillet meget firkantet op men det er jo groft set det der sker.
    Hvis de solgte cykler til 1000 kr med samme avance på, så skal de sælge 80 cykler for at tjene det samme. Og 80 cykler du skal forsvare reklamationer og 1. service gratis osv på, er helt umuligt.

    Det segment der køber cykler i thansen skifter jo ikke oftere af den grund. Det er typisk en cykel der bliver brugt meget lidt, eller til ungerne som får en cykel der er voldsomt stor til den og så har de den et par år til de er vokset fra den. Så hyppigheden af køb kan man se bort fra i det segment også.


  • #23   24. sep 2016 Kalundborg er langt fra mig og jeg har ingen aktiviteter den retning. Jeg har selv prøvet det meste imellem Holbæk og København. Mine klubkammerater imellem Hillerød og København og Nordsjælland.
    Det er ikke hr. Fru Jensen forhandlere, men større og mindre butikker med ekspertise i mtb og racercykler


  • #24   24. sep 2016 En cykelhandler tjener da noget mere end 10% på en cykel.
    Det er ikke unormalt at sidst års modeller er nedsat 20-30% og det har jeg svært ved at tro de taber på.
    Når folk der arbejder i branchen, år efter år skifter deres 60k cykel ud og sælger den gamle til 25k, så tror jeg det giver en meget god indikation om indkøbsprisen. Men det er der selvfølgelig ingen der vil indrømme og jeg kan tage fejl, men jeg tænker at en butiks ansat ikke har verdens bedste løn og mange af dem kører forholdsvis lidt på deres pisse dyre cykler, at det ikke giver mening at sætte mange penge til hver år for at have det nyeste af det nyeste.


  • #26   25. sep 2016 Ja jeg gætter kun, men helt i hampen kan det ikke være.......

    20-25% er ofte set på de cykler der allerede er på lager i butikkerne, ved årgangs skift.
    Jeg har en kammerat der har fået 25% igennem en bekendt, på en sprit ny epic der ikke engang var landet i butikken.
    Hvis man købte Cannondale sidst de skiftede årgang hjalp importøren, så butikkerne kunne give 37-42%

    Vi kan vel godt blive enige om at avancen er noget højere end i prøver at gøre den til.
    Når jeg kigger mig omkring på landevejen og i skoven, så bliver der solgt rigtig rigtig mange cykler til 20k-40k-60k-80k


  • #28   26. sep 2016 rooooolig nu.....

    Jeg er da udemærket klar over at vejl. priser sættes af distributøren og ikke forhandleren, det gælder alle produkter uanset mærke.

    Nu sidder jeg lige og kigger på scott spark 2017 programmet. Man skal op i 930 for at få en i carbon. i 2016 kostede en 930 med xt/slx 27500. Tilsvarende kostede en carbon specialized fully ca. 31000 så det er jo ikke fordi man bliver flået fuldstændig, når geargruppen samtidig er en smule bedre.

    Nu ved jeg ikke hvilken type cykelbutik du arbejder i og hvilke skove og landeveje du køre på. Men i storkøbenhavn ser jeg altså rigtig mange cykler i de omtalte prisklasser. Og det er ikke kun dem jeg omgås, det er alle dem jeg møder på min vej. Dertil kommer alle tyverierne hvor cyklerne skal erstattes af en ny i samme prisklasse. De skal vel også leveres af en butik.

    Jeg har ikke ondt i røven over at cykelhandleren tjener penge. Jeg gav mit bud på hvorfor folk hellere spare 2k på at købe deres cykel i udlandet end at handle hos deres lokale cykelhandler.
    Derefter påstås det at avancen er latterlig lav, hvilket jeg umiddelbart ikke synes den er, hvis man tjener 10k på en cykel til 40k, som jeg i øvrigt mener der sælges rigtig mange af.

    Jeg har lige været hos "min" forhandler. Han har 20% på alle cykler på lager uanset førpris, for at gøre plads til 2017 modellerne. Der står bla. mindst 2x epic s-works til vejl. ca.65.000 nu ca. 52000,- og jeg har virkelig svært ved at tro han ikke stadig tjener en god sjat på dem. Men det er jo bare min tro smiley


  • #29   26. sep 2016 Men ud af de, lad os bare antage de 10.000, ud af dem skal der så dækkes omkostninger til 1. Service der er gratis, vand, varme, husleje. Og ikke mindst den tid der bliver brugt på at få den solgt. Og det kan gå hurtigt men bestemt også langsomt med mange salgs forsøg af flere timer inden handlen kommer i hus. Så ud af de 10000 er det reele overskud der kan noteres på bundlinjen noget lavere.

  • #32   30. sep 2016 Jeg er håndværker. Jeg ved ærlig talt ikke hvordan jeg skal se på de tal. Men de siger vel heller ikke så meget.
    Ud fra de tal kan man ikke se om der er lavet store og/eller langsigtet investeringer i løbet af året så der evt. kommer underskud de næste par år "med vilje".
    Og ud fra de selvstændige jeg kende med mindre virksomheder, så gælder det da vist om slutte året nogenlunde i 0 så man ikke skal betale for meget i skat osv.


Kommentér på:
Besparelser på køb af Scott el. Specialized i udlandet.

Annonce