{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

OFFTOPIC - Bil-relateret. {{forumTopicSubject}}

Jeg går med overvejelser om at skulle skaffe mig en ny bil.
Modellen er en mindre "drengedrøm" som jeg hverken har prøvet eller siddet i.
Er faldet for design, ydelse og udstyr for netop denne model.

Nu ligger problematikken jo så i, at jeg aldrig har kørt i den.
HVIS jeg skal have denne model bliver det formentlig ved at importere en, da udvalget ikke er ret stort herhjemme.
Har ikke lyst til at drøne til udlandet og prøve dytten for så at finde ud af, at det måske ikke er noget alligevel.

Her kommer problemstillingen:
Kan se at der er enkelte bilforhandlere som har modellen stående i nærområdet.
Kan man tillade sig at tage ud og prøvekøre en, selvom man til dels ved, at man ikke kommer til at købe den hos forhandleren (Man ved aldrig) ?

Det er lidt samme problematik der er med at prøve cykeludstyr hos den lokale cykelhandler, for dernæst at gå hjem og bestille på nettet - noget som jeg ikke selv er fan af.
Ved dog ikke hvordan man skal forholde sig til bilforhandlere, da det er en noget anden prisklasse der snakkes om ?


Kommentarer på:  OFFTOPIC - Bil-relateret.
  • #1   18. okt 2014 Hvis jeg var dig ville jeg bare tage ud og se på den, snak med forhandleren og se hvordan stemningen er. Der er stor forskel på forhandlerne, jeg har selv prøvet lidt af hvert. En bedte mig om at tage en prøvetur i en Insignia OPC, til trods for jeg kiggede på en helt anden bil og en anden nægtede mig næsten direkte at prøve en almindelig Golf 4.
    Jeg skiftede bil i foråret og var ud og kigge på et hav af biler, for at finde ud af hvilken det skulle være. Jeg endte med at købe en TT Roadster Sline fra Italien.


    profilbillede
  • #2   18. okt 2014 Hold nu op med at være så moralsk 'rigtige' eller hvad i vil kalde det!
    Ønsker man noget, ligemeget hvad pris, så er det altså ikke unormalt man prøver det- hvis muligt, før køb. Det er sq da logisk man ikke bare spenderer mange penge på et muligt flop!
    Så gå du ned til en forhandler og sig sandheden, og hør om ikke det var muligt at rulle en tur rundt om blokken. Evt for et mindre beløb eller noget så simpelt som en cola. Det er altså ikke forbudt, og det er altså ikke og udnytte nogen!


  • #3   18. okt 2014 Jeg er selv i bilforhandlerbranchen, og har stået med den slags kunder.

    Jeg ville henvende mig til en forhandler der har en stående, og forklare situationen som den er. Men i stedet for at gå ud fra, at du helt sikkert vil importere, så giv forhandleren chancen for at sælge den han har til salg. Hav et åbent sind og vær positiv, og så forklar sælger at han har muligheden for at sælge hans vare, hvis han kan lave en god løsning til dig. Så kan du måske få bilen billigere, end hvis du importerer den, og så har du jo reklamationsret, mulighed for at lave en serviceaftale osv.

    På den måde har begge parter jo muligheden for at ende i en positiv situation!


  • #4   18. okt 2014 Må man i øvrigt spørge ind til, hvilken model der er tale om?

  • #5   18. okt 2014 Takker for respons - og lækker dyt Manuel.

    Jeg tager ud og snakker med en forhandler og spiller med åbne kort smiley

    Det er en BMW 320d fra mellem 2003-2006 - meget gerne med læderkabine.
    Skal til at køre en del i europa og vil dermed gerne have lidt komfort med i hatten ved en, for mig, ny bil - derfor ingen af de såkaldte minibiler.


  • #6   19. okt 2014 Det er også en rigtig god kilometer-æder! Sådan en går du helt sikkert ikke galt i byen med. Overvej dog den nyere, faceliftede LCI-model. Den har en stærkere motor, 177 hk, frem for 163 hk, og går noget længere på literen. De starter i 2007/2008.

    Jeg er næsten 100% sikker på, at det ikke kan betale sig økonomisk at importere sådan en model. Husk, at den registreringsafgift du kommer til at betale, er beregnet ud fra, hvad en tilsvarende model koster i DK.
    Men hvis du finder en i Tyskland med en masse udstyr, eller meget lave kilometer, så kan man jo overveje om man skal hente den, men i kroner/øre er der ikke meget at hente.

    Men held og lykke med søgningen!


  • #7   19. okt 2014 Så går det jo hen og bliver en noget dyrere bil end jeg havde regnet med.
    Import er primært på grund af at markedet herhjemme ikke er ret stort, udstyr samt dem der er til salg har minimum gået 250t + km.


Kommentér på:
OFFTOPIC - Bil-relateret.

Annonce