{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.533 visninger | Oprettet:

7-speed til singlespeed??? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået fat i en fin schrøder mtb/city, som jeg vil bruge til og fra studiet.

Jeg kunne godt tænke mig at lave den om til singlespeed med et bredere styr. Altså ikke fixed, blot en enkelt klinge på kassetten og friløb. Stellet har vertikalt dropout som på billedet.

Jeg har kigget på en masse af disse "single speed conversion kits", men problemet er bare, at de fleste kun passer på 8-speed eller 9-speed.

Kender i et conversion kit der indeholder en "chain-tensioner" og som samtidig passer til 7-speed ala. den på billedet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  7-speed til singlespeed???
  • #1   29. nov 2016 Har for et par uger siden ombygget en gammel nedslidt racer til en singlespeed bycykel. Den havde også en 7-speed kassettekrop, så jeg købte et af de billige 8-9-10 speed sæt og gik i gang med en nedstryger + metalfil, og det fungerede glimrende.

    Den eneste forskel på 7 speed og 8-9-10 speed sættene er bredden, så hvis du har adgang til noget, der på en eller anden måde kan skære i metal, køber du bare sådan et sæt og tilpasser det i bredden. smiley


  • #2   29. nov 2016 Fedt! Mange tak Simon! smiley
    Havde du behov for en chain-tensioner, eller kunne du tilpasse kæden så den passede? smiley


  • #3   29. nov 2016 Stellet havde horisontale dropouts, så det fungerede fint uden en kædestrammer. Har tidligere bygget en meget gammel Trek fra 4000-serien om til en singlespeed bycykel. Den havde vertikale dropouts, og jeg endte op med at bruge den gamle gearskifter som kædestrammer.

    Hvis det skal blive rigtig godt, vil jeg anbefale at skaffe en kædestrammer , da det er svært at tilpasse selv half-link kæder uden en kædestrammer på. Samtidig kan kæden godt hoppe af, selv om der sidder en gearskifter på, da den jo giver sig lidt når man kører over huller eller kantsten.

    Tag evt. et kig på det her sæt: http://www.chainreactioncycles.com/dk/en/dmr-simple-tension-seeker-single-speed-kit/rp-prod10009

    Så får du en kædestrammer uden fjeder, og så burde kæden i hvert fald ikke kunne hoppe af.


Kommentér på:
7-speed til singlespeed???

Annonce