{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
382 visninger | Oprettet:

Ethirteen tandkrans 9 44 {{forumTopicSubject}}

Halløj CG
Er der nogen som har erfaring med Ethirteen tandkrans 9 44 om den er kronerne værd og om gearingen passer med xc kørsel.

Klaus

Kommentarer på:  Ethirteen tandkrans 9 44
  • #1   28. jan Den er vel tiltænkt XC kørsel, vægten er ihvertfald lav.
    Jeg bruger SRAMs 10-42 med 34T. For mig fungerer det godt både til sporet og turen derud. Men det er meget individuelt; hvor mange kræfter har man i stængerne og hvilken kadence kører man med. SRAM kassetter holder godt, om de er bedre en Ethirteen ved jeg ikk.

• #2   28. jan Jeg kører selv med den opsætning, men gearingen på Ethirteen tiltalte mig. E*thirteen TRS+ 9-44, 9-10-12-14-17-20-24-28-32-38-44, og min egen sram 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-42.

• Daniel V
    Daniel V Tilmeldt:
    apr 2016

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #3   30. jan Har selv haft kigget på den, men efter at have læst lidt rundt omkring har jeg droppet ideen igen.

Skiftet skulle ikke være så "crisp" som på SRAM kassetter. http://www.pinkbike.com/news/ethirteen-trs-cassette-review-2016.html

Samtidig har de haft problemer med kassetten skulle knirke under belastning.
    http://www.pinkbike.com/news/how-to-silence-your-creaking-ethirteen-cassette.html

Om du evt kan leve med ovenstående ved du bedre end nogen anden.

• #4   3. feb Har kørt med dem i et år, har ikke været andet end glad for det,

Og en klar fed ting ved den er at når man har slidt de øverste alu klinger, så køber man bare dem løst til ca 125 euro

Vejer ca 100 kg og har ikke oplevet den knirke, man skal blot huske at der skal fedt på de tænder den spændes sammen i.

Og så efter at have smidt et goatlink på min shimano bagskifter så kører det endnu mere sweet.

Er dog skiftet til 9/46 i stedet

Så mangler du en 9/44 så har jeg en der har kørt 60-80 km

1600,-

Kommentér på:
Ethirteen tandkrans 9 44