{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Centralisering af Shimano bremsekaliber & CPS spændeskiver? {{forumTopicSubject}}

Goddag,

Jeg har for nylig købt et nyt sæt bremser til min mtb:
https://www.bike-components.de/en/Shimano/Deore-Disc-6-Loch-v-h-Set-Scheibenbremse-BR-M615-p45537/

Jeg oplever, at min centralisering af den forreste kaliber ikke fastholdes ordentligt, når jeg er på selve cyklen, men derimod er lydløs og fin når den ex. hænger i et arbejdsstativ imens jeg drejer hjulet. Jeg undrer mig over, om det skyldes de såkaldte "CPS Washers". Jeg har læst adskillige steder, at CPS washers kun er beregnet til Avid bremser. Hvis jeg fjerner dem, er det dog helt umuligt at centralisere kaliberen, da den medfølgende Shimano adapter vil flytte sig til en fast position, jo mere jeg spænder boltene - også selvom jeg holder bremsen nede imens.

Tak på forhånd! (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Centralisering af Shimano bremsekaliber & CPS spændeskiver?
  • #1   24. maj 2017 Væk med spændeskiverne.
    Hold bremsen inde og spænd boltene lettere fast, slip bremsen og ret bremsen ind så der er luft på begge sider af klodserne.
    Spænd boltene en anelse mere og find evt. noget at daske til kaliberen med og ret den ind før boltene spændes ordentlig fast.
    Ofte kan kaliberen ikke holdes med hånden uden at, som du selv siger, den retter sig til når boltene spændes ordentligt.


  • #2   25. maj 2017 Tak for tippet! (:

Kommentér på:
Centralisering af Shimano bremsekaliber & CPS spændeskiver?

Annonce