{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

pedaler og sko {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har nu fået anskaffet mig en ny racer. Men mine gamle pedaler og sko har desværre set bedre dage.


Hvad skal man gå efter når man køber pedaler samt sko. De gamle pedaler er noget ligende dem her.

https://www.thansen.dk/cykel/cykelreservedele/pedaler/racercykler/pedalsaet-shimano-r-540-spd-sl-racer-sort/n-244693318/pn-918246597/

Jeg har sådan set været fint tilfreds men har helller ikke prøvet andet så jeg ved jo ikke bedre. Jeg syntes dog foden sad lidt løst men kunne også være mine klamper har været slidt.

min cykel er som denne https://www.youtube.com/watch?v=0ZaysR95C_I

Jeg tænker at jeg vil max vil ligge 600 kr. ud til pedaler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pedaler og sko
  • #1   16. jun 2017 Pedaler er ren religion... Nogen hælder til den ene slags og andre til den anden.

    Hvis du vælger at køre med Shimanos SPD-SL er R540'erne helt ok. Du kan sagtens finde andre som koster mere, men det er kun vægtbesparelsen du betaler for.


  • #2   16. jun 2017 ok altså det jeg gerne vil er at det skal være nemt at klikke ind og ud. Men heller ikke for meget slup. Kan se der er flere forskellige slags så der er nok fordele og ulemper.


  • #3   17. jun 2017 Hvis du har løsnet klemmen på pedalen helt, vil det godt kunne føles som slup, men rent faktisk være fordi man er halvejs ude af pedalen.

  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #4   17. jun 2017 shimano pedaler har en justerskrue, som bestemmer hvor stramt ind og udklik skal være.
    hvor meget frigang der er i pedalerne (float) bestemmes af klampen. de findes i tre versioner (med forskellig farve). de klamper du oprindeligt har fået leveret med ved køb af pedalerne er sikkert dem med mest frigang. køb istedet den blå klamper.
    hvis du smører lejerne i dine shimano pedaler en gang årligt holder de næsten evigt


  • #5   17. jun 2017 Jeg ville nok anbefale dig Look Keo Classic 3 som pedal. Den er super lækker at klikke ind og ud af, og den er justerbar.

    Den er også nemmere at fange med foden end shimanos pedaler.


  • #6   17. jun 2017 Jeg har kun prøvet at køre med de røde klamper. Men sætter jeg nu de blå på bliver de så ikke svære at klikke i.

    Det er nemlig ikke det at kunne klikke ud der er problemet men nærmere at klikke i som jeg syntes kan være lidt besværligt.


  • #7   17. jun 2017 Evt kig i retning af en mtb sko og pedal. Mindre klampe og mulighed for at klikke i på begge sider af pedalen. En extra fordel er at skoen faktisk kan gåes i uden at man ligner en tosse.
    Tænker at det er derfor du bøvler med at klikke i? Netop at der kun er en side og det er en stor klampe der skal til

    Der er selvfølgelig dem der ikke mener det har noget at gøre på en racer cykel og at din kraft overførsel bliver mindre pga mindre klampe osv, men er du ikke top rytter tror jeg næppe det er noget du lægger mærke til alligevel.

    Dernæst skal du huske på at nu mere du låser foden fast til pedalen, i form af sidevejs bevægelighed, nu større krav stiller det til at dine klamper er justeret 100% korrekt for at undgå skader og smerter pga forkerte vrid


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #8   17. jun 2017 de røde klamper har ingen float, så hvis du oplever slør mellem klampe og pedal, er det fordi klampen er slidt.
    den blå har 2 grader float og den gule 6 grader.
    hvilken farve klampe du kører med har ingen betydning for hvor nemt det er at klikke ind/ud det bestemmes udelukkende af justerskruen bag på pedalen


  • #9   17. jun 2017 Ok jeg er nået frem til at jeg først forsøger med nye klamper den blå model.

    Jeg tog fejl med farven dem jeg har nu er sorte og gule.

    Jeg tror dem jeg har nu er meget ned slidt og det er derfor de volder problemer.


  • #10   17. jun 2017 MTB klamper vil jeg helst undgå på min racer ☺

Kommentér på:
pedaler og sko

Annonce