{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

Nicholai A
Nicholai A
Tilmeldt:
22. jun 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Kranksæt, hvor mange tænder? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en elcykel der kan køre 45km/t men selve cyklen kommer med 11 tænder (9 eller 10 speed, kan ikke lige huske) bagpå og 50 tænder foran (med 3 klinger). Men selv i det højeste gear altså 11 bagpå og 50 foran, så kan jeg ikke træde den meget længere op end 35 km/t...

Så hvor mange tænder vil I anbefale for at jeg kan køre de 45 km/t og stadig mærke modstand når jeg træder rundt, så det ikke bare bliver frihjul for at holde motoren igang?

Og kan jeg få det antal tænder i en udgave der har 3 klinger ? Eller kan jeg lave min cykel om til en med 2 klinger foran?

Mvh Nicholai


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kranksæt, hvor mange tænder?
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #1   23. jun 2017 du kan sætte en større klinge på foran, hvilket bcd har dit kranksæt?
    men en bedre løsning ville være at arbejde med din kadance. når jeg kører i 50/11 ligger hastigheden på over 50km./t.


  • Nicholai A
    Nicholai A Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   23. jun 2017 Jeg kan ikke umiddelbart se hvilket mærke kranksættet er, men det ser heller ikke ud til at jeg kan skifte den yderste klinge smiley Ved ikke om den er nittet fast måske (se billede) ?

    profilbillede
  • Nicholai A
    Nicholai A Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #3   23. jun 2017

    profilbillede
  • Nicholai A
    Nicholai A Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   23. jun 2017

    profilbillede
  • jan o
    jan o Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 14
    #5   28. jun 2017 50 km + med 50-11 så skal du holde en voldsom candance ! Jørn N

  • #6   28. jun 2017 Jan, ifølge bikecalc er det omkring 90 i kadance på en racer cykel. Ikke noget vildt eller mærkeligt over det synes jeg....


  • jan o
    jan o Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 14
    #7   28. jun 2017 90 i candance med 50-11 har du prøvet at holde det på lige vej LaLLe det er ikke "let "

  • #8   28. jun 2017 Siger ikke det er let, men det er i min verden ikke en voldsom kadance, da kadance kun måler omdrejninger. Og der findes da bakker i Danmark hvor man godt kan få lov at træde den derop smiley
    Vil nærmere sige at det kræver nogle voldsomme ben. smiley


Kommentér på:
Kranksæt, hvor mange tænder?

Annonce