{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.074 visninger | Oprettet:

Bo H
Bo H
Tilmeldt:
25. jul 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Skivebremser hyler efter regnvejr {{forumTopicSubject}}

Hej. Mine bremser hyler efter et regnvejr, samtidig har jeg i den forbindelse også nedsat bremseevne og jeg aner ikke hvad jeg kan gøre for at løse problemet.

Jeg har Shimano M355 bremser i for og bag. Jeg har prøvet at skifte skiver og klodser, rengjort, slebet klodser til osv.
Bremserne fungerede perfekt i 3 uger i streg indtil jeg cyklede hjem i et kraftigt regnvejr. Herefter hyler de nu igen og jeg kan mærke at bremsen slet ikke tager ved som før.

Min teori er nu, at begge min kaliber at utætte og det kraftige regnvejr får olie på klodser og skiver, selvom det lyder ret urealistisk. Min cykel er ikke fedtet eller klistret ind i olie, så olie fra kæde eller fjederstyr vil jeg ikke mene skaber problemet.

Jeg har et bleed-kit på vej til bremserne for at se om der eventuelt mangler bremseolie.

Har I et bud på hvad der kan være galt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skivebremser hyler efter regnvejr
  • #1   25. jul 2017 altså mine (M395) hyler/nedsat bremse evne efter regnvejr / vask men efter de er tørre og kørt et par km holder det op igen på min . tror det er meget normalt

  • #2   25. jul 2017 Sintered eller resin bremseklodser?
    Forskellen kan du se her: https://www.pinkbike.com/news/brake-pad-information-2009.html

    Tvivler på at dine bremser er utætte. Hvorfor skulle et regnvejr så pludselig skylle olien ned, det ville komme af sig selv. Har du prøvet og se om du kan bremse det hele rent igen ved at bremse kraftigt. Affedt skiven først


  • Bo H
    Bo H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   25. jul 2017 #1 Jeg har kørt godt 20km og det er stadig det samme desværre.

    #2 Det er resin klodser. Jeg har prøvet at bremse kraftigt flere gange, også i høj fart uden held. Det er som om at der danner sig et mørkt "lag" på bremseskiven og eneste måde det kan fjernes på er ved at slibe med noget fint sandpapir. Det mørke lag skyldes garanteret at der kommer et eller andet imellem skiven og klodsen men om det er olie, eller noget helt andet ved jeg ikke.


  • #4   28. jul 2017 Mine bremser mister også effekt, og hyler lidt i regnvejr. Det er ikke unormalt når der kommer vand på en ikke-beskyttet bremseskive.

    Der tvivler stærkt på at det er bremsevæske fra caliberen der kommer på skiven. I så fald burde du kunne mærke at bremsen vil kunne trykkes helt ind til grebet, så væsken presses ud.

    Men som Nicki skriver, så bør bremseeffektrn vende tilbage når de er er tørre igen.


Kommentér på:
Skivebremser hyler efter regnvejr

Annonce