{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.857 visninger | Oprettet:

Simon T
Simon T
Tilmeldt:
3. sep 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Indvendige Shimano Nexus 7 gear - lavere gearing {{forumTopicSubject}}

Hej med jer. Har for nyligt købt en MBK concept cykel med indvendige gear (Shimano Nexus 7) og rullebremser.

Jeg er rigtig glad for den - eneste problem er dog at jeg et sted med rigtig mange bakker og jeg kunne godt tænke mig at specielt 1. gear er lettere at træde ned i pedalen (lavere gearing).

Jeg har forsøgt at læse mig frem til mulige løsninger - og så vidt jeg lige kan finde frem til er den eneste løsning at bytte tandhjulet/gearhjul? på baghjulet til én som er lidt større.

1) Har I andre løsningsforslag?

2) Hvis jeg skal bytte tandhjulet - spørgsmålet er så hvilken størrelse jeg behøver.. Som det er nu kører jeg næsten altid i 1-2-3-4-(5)- gear.
6-7 gear kommer kun i gang ved fuld knald på "ned af bakken". Antal tænder på klinge/tandhjul forrest 46, og 19 tænder på tandhjulet bagerst.

3) Jeg skal vel også have en ny (længere) kæde på?

Glæder mig til at høre fra jer smiley
/Simon


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indvendige Shimano Nexus 7 gear - lavere gearing
  • #1   4. sep 2017 Sæt en 21 tands på i bag det giver mere end man lige skulle tro.
    Du kan også købe et større tandhjul til for, men det er både dyrere og mere besværligt at skifte.


  • Simon T
    Simon T Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #2   4. sep 2017 Tak Henrik. Det er også den løsning jeg er kommet frem til - billigst og nemmest. smiley Efter at have læst på diverse engelske hjemmesider og forsøgt mig med gear-beregninger tror jeg at det ender med enten 21t eller 22t .. måske jeg køber lidt forskellige og prøver mig frem - gearhjul er jo ikke så dyre. Mvh Simon

Kommentér på:
Indvendige Shimano Nexus 7 gear - lavere gearing

Annonce