{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
21.583 visninger | Oprettet:

Skivebremser skriger {{forumTopicSubject}}

Hej

Mine skivebremser hyler som ind i helved, det er virkeligt voldsomt - faktisk så slemt at folk bliver fuldstændig chokeret og springer op, når jeg f.eks bremser op til et lyskryds.

Jeg har læst div. emner omkring dette og jeg har prøvet at afhjælpe problemet ved at

1. løsne caliperen, pumpe bremsen, holde grebet stramt mens jeg spænder caliperen igen - det hjalp ikke

2. hive klodserne ud, presse stemplerne ind, centere kaliperen, montere klodserne igen - det hjalp ikke

3. slibe klodserne - det hjalp ikke

4. slibe skiverne - det hjalp den første gang jeg bremsede, så kom lyden igen

Cyklen (Trek 8500) har kørt ca 1000 km og er et halvt år gammel, problemet startede en dag jeg havde været i skoven i regnvejr.

Jeg syntes faktisk ikke at den bremser særlig godt heller, den kan f.eks ikke lave blokade, grebet har efter min menning også lang vandring - er det normalt?

Jeg har kun erfaring med motorcykler - det her er min første cykel uden motor i laaang tid og derfor også den første med skivebremser.

Jeg foretrækker at kune lave den selv, den har dog været forbi cykelhandleren - det hjalp ikke

Så lige en ekstra ting, jeg har en trek cykelcomputer, hvor den del som sidder på forgaffelen er røget af, er der nogen der ved om man kan købe den i løssalg, gerne on-line?

Vh Rasmus K


Kommentarer på:  Skivebremser skriger
  • #1   13. jul 2010 hvis du overhovedet ikke kan få det til at stoppe må du jo købe ny kabliber og nye skiver s;

  • #2   13. jul 2010 nicklas hvorfor skal han have ny kaliber han kan da nøjes med nye klodser og skive så skulle du være løst mrn prøv at rens det hele med bremserens først altså skive og klodser

  • #3   14. jul 2010 Ja okay, nye skiver og klodser :b

  • #4   14. jul 2010 Rasmus K

    sprit skiverne af 1-2 gange og få nogle nye klodser på hvis du have mistanke om at der kan være kommet et fedtstof m.m. på klodserne.

    skivebremser hyler i regn that's it. (ihvertfald i de fleste tilfælde)

    er bremsebelægningen på klodserne lige tykt alle steder ?



  • #6   14. jul 2010 Hej

    Jeg havde XTR klodser i før og de lamede vildt, så skiftede jeg til XT klodser og nu er det ok....

    Jacob


  • #7   14. jul 2010 Kan kun sige Swiss Stop Silencer, det virker sku bare.

    Især når du nu har prøvet alt det andet, men prøv først som skrevet at rense delene og så udlufte din bremse.... Ellers kan jeg kun klart anbefale Swiss Stop Silencer...


  • #8   14. jul 2010 (link fjernet)

  • #9   14. jul 2010 Du skriver du har slebet skiverne... Det ville jeg nok ikke anbefale.

    Har selv haft samme problem. Jeg købte nye klodser og rensede skiverne i Bremserens (æter på spray) inden jeg satte de nye klodser på.

    mvh


  • #10   15. jul 2010 (Du har garanteret fået oile på klodserne, og det er IKKE til at fjerne)!! Nye klodser og rensning ad skive hjælper!!

  • #11   15. jul 2010 Tak for de gode råd!

    Jeg vil prøve at sprite skiver og klodser af - og give klodserne et tyndt lag kobber-fedt på bagsiden.

    Klodserne er pæne og jævne i belægningen, jeg mener ikke at der bør være noget i vejen for at prøve at slibe det øverste lag af på klodsen, det har jeg som nævnt allerede prøvet, det gjorde det dog hverken bedre eller dårligere.

    Er der intet andet der hjælper så prøver jeg med et par nye klodser.

    Der går et par dage før jeg får tid til at rode med det - så vender jeg naturligtvis tilbage med en opfølgning på om det har virket - det håber jeg!

    Endnu engang, tak for hjælpen!

    Vh Rasmus K


  • #12   15. jul 2010 Det hjælper ikke noget at sprite klodserne af, eller at slibe dem for den sags skyld.... du har helt sikkert fået olie på dem, og det sidder i hele klodsen, så væk med dem og i med nogle nye. (SwissStop kan varmt anbefales)

    Så kører det igen.


  • #13   2. aug 2010 Prøv lidt kobberfedt på bagsiden af klodserne.

    På biler kan det give en hyletone, hvis klodserne kan stå og vibrere når der nedbremses.
    Det kan noget fedt modvirke.

    Er der kommet olie på, kan du prøve den billige løsning, evt ved at tage gas og ilt, og brende klodserne lidt rene. Og så fjerne øverste lag. Om det virker på cykel bremser vides ikke. Men det er nogengange den billige løsning på biler smiley


  • #14   2. aug 2010 Jeg har haft samme problem.

    Jeg løste det på denne måde:

    1. Køb noget isopropyl alkohol

    2. Dyb klodserne (bremseklodserne) i alkoholen

    3. Læg dem på noget brandsikkert

    4. Stryg en tændstik til dem og lad dem brænde ud

    Dette fjerne alle fedtestoffer og andre ting som kan få dem til at pive.

    Men pas lige på når du sætter ild til dem, da det kan give nogle ret høje flammer - så ikke noget med at have hovedet ind over eller lign.

    Så skulle den være fixet smiley


Kommentér på:
Skivebremser skriger

Annonce