{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.857 visninger | Oprettet:

Slasket bagskifter {{forumTopicSubject}}

Hey hey.. er nybegynder.. Har lige købt mig en Ideal Zigzag med deore bagskifter, efter en del samtaler frem og tilbage med firmaet jeg købte den hos. Jeg ville have en cykel jeg kunne gi den gas i skoven med.. lidt hop og op og ned osv.. de sagde så at jeg skulle købe denne cykel.. Jeg undrer mig nu lidt..
efter 3 dages hygge kørsel rundt i byen, (venter på 3 makkere også får deres cykler, inden skovturene), er lakken allerede slået af rammen nede ved kæden.. dette kommer af hvis jeg køre ud over en normal kantsten med nogenlunde fart, hopper kæden så meget at den slår ned på rammen.. Derudover har kæden så fået et "bid" i et led af disse slag.. dette led blev så stift og resulterede i at min bagskifter selvfølgelig ikke kunne æde kæden da den kom om til det stive led.. kæden rev sig længere ned end det mindste tandhjul og ridsede rammen helt vildt og satte sig så naturligvis fast.. alt dette pænt hurtigt..
Hoppene er dog forekommet nogen gange.. altså hvor jeg kan høre bagskifteren knalder op i rammen og kæden ligeledes.

Nu er mit spørgsmål hvordan jeg undgår dette.. Kan man stramme en fjeder på bagskifteren så den holder kæden mere stram? eller er hele fordelen ved LX, XT og XTR (osv) at de holder kæden strammere jo dyrere de er? For den skifter jo fint og præcist nok.. syns bare at når jeg er blevet lovet en cykel der kunne køre i skoven og hoppe lidt osv.. så burde den vel også kunne klare lidt hop i byen op over kantsten "opkørsler" og lignende.

Skal jeg bare leve med det? og sætte noget beskyttelse på rammen ved kæden som nogen af jer har gjort? eller skal jeg have fat i en hidsigere bagskifter? smiley

VH Kristian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slasket bagskifter
  • #1   15. apr 2007 Køb et "speed-shift" -,længere er den ikke

  • #2   15. apr 2007 ...og det er altså et stykke velcro stof du vikler rundt om den ene bagarm

  • #3   15. apr 2007 Okay.. det er simpelthen løsningen? Hva gør så XT og de andre, bedre end min Deore? Håbede lidt man kunne få noget der kan holde kæden så stram at den ikke hopper når jeg hopper..

  • #4   15. apr 2007 Du kan ikke undgå at kæden også hopper når du gør det.

  • #5   15. apr 2007 Jeg vil råde dig til at købe en stel-beskytter som siger. Hvis du hopper bare en smule, syntes jeg det er nødvendigt med en.

    - Stefan (Der filosoferer over, hvorfor alle MTB's ikke kommer med en stelbeskytter)


  • #6   15. apr 2007 Jeg har skrevet til firmaet jeg købte den af.. og mailet billeder af skaderne.. Undrer mig hvis kæden skulle være for lang.. den kom jo samlet i en kasse.. men derfor kan den jo godt være samlet forkert.. må høre hva de siger.. smiley og må have fat i en stel beskytter.. der sidder allerede et stykke gennemsigtigt film.. dog bare 5mm fra hvor kæden har ramt.. flot nok smiley
    Tak for svarene ellers smiley


  • #7   15. apr 2007 Men væn dig til det, det er nok ikke den sidste skramme din mtb får. Den skal jo også bruges

  • #8   16. apr 2007 Jesus ! Jeg er overbevist. Min næste bagskifter er fra Sram !

  • #9   16. apr 2007 Hold da op.. ja jeg er overbevist.. Sram er da noget mere stramt.. Men indtil videre vil jeg følge Troels's råd om cykelslangen.. ser egentligt også ganske fint ud.. bare med evt en sort strip i stedet for en hvis smiley
    Fik svar tilbage fra firmaet om at sådan skal det bare være.. og ja.. har hellerikke ønsket at min cykel skulle forblive stød/ridse osv fri.. den skal jo netop bruges.. der må bare en sram bagskifter på en dag.. smiley


  • #10   16. apr 2007 kører selv med shitmano deore, og min personlige mening er at den er for slap. overvejer derofor selv at købe noget sram!

  • #11   16. apr 2007 Jeg smadrede lige med Shimano bagskifter i dag på vej ned af en kæmpe bakke med lidt ujævnt terræn... det kunne den ikke lide.... så nu må jeg også finde en anden skifter, plus have reppet mit baghjul og smide en ny kæde på.....

  • #12   18. apr 2007 Nu har jeg viklet slange rundt om rammen (kalder man det ikke rammen?) det duer meget godt.. og har særget for slangen også sidder der hvor bagskifteren knalder op mod rammen.. så nu er der kun nogen gonk når den rammer.. og ingen lakmisbrug og skrammer..

Kommentér på:
Slasket bagskifter

Annonce