{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.791 visninger | Oprettet:

Anders R
Anders R

krankbox ....HJÆLP

Hej Cykelgalleri.
Skal have skiftet mit kranksæt og i den forbindelse, er det gået op for mig hvor mange forskellige krankboxe´systemer der er på markedet....er mildest talt forvirret !
Min cykel er en Cube attempt fra 2010 (racer) Nuværende kranksæt shimano fc 5300 og shimano krankbox (måske 105) da resten er 105 på cyklen.
Det kranksæt jeg godt kunne tænke mig, er sram force kranksættet, men det findes i en gxp og en bb30 udgave, og det er her forviringen opstår.

Spgsmål 1.Hvordan finder jeg ud af om mit gevind er ITAL eller BSA ?

Spgsmål2.
Er gxp kun en betegnelse for sram krankboxe, eller gælder det også shimanos, hvis ikke hvad hedder shimanos tilsvarende system. Er det, det som de kalder integrated BB ?

Spgsmål 3. Jeg tror at min nuværende krankbox er en gxp krankbox men er ikke sikker, lejerne sidder nærmest udvendigt og skal skrues af med en takket nøgle. Så vidt jeg kan forstå er BB30 system et pressfit system uden gevind. Er dette rigtigt forstået ?

Spgsmål 4. Hvis jeg køber sram kranksæt kan jeg da benytte den gamle krankbox eller passer sram kun deres eget system, og skal jeg gå efter gxp eller BB30,(hvad er bedst) hvis jeg da overhovedet behøver skifte.
Håber der sidder nogen cykel / krankbokse guruer derude der kan hjælpe ;)
MVH Ar4l

Du synes godt om  {{likeCount}}
Kommentarer på:  krankbox ....HJÆLP
Kommentér på:  krankbox ....HJÆLP