{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.940 visninger | Oprettet:

Mackie A
Mackie A
Tilmeldt:
5. aug 2011
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8

sram x9 eller komplet shimano xt {{forumTopicSubject}}

hey alle..
er rimelig ny i det fag her så har ik lige erfaring inden for sram.

mange siger det er bedre og lidt hurtigere og nogle siger shimano xt bare er bedst..

jeg er ved og købe ny cykel og valget er mellem enten
sram x9 eller komplet shimano xt prisforskellen er 500 kr fra xt til x9??

hvad vile i vælge og hvorfor? gerne svar fra folk der har prøvet begge 2?

på forhånd tak - den fortvivlede:S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sram x9 eller komplet shimano xt
  • Mackie A
    Mackie A Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #1   5. aug 2011 og foresten er der også avid elixir 3 bremser på sram og xt er der shimano m445..

  • #2   5. aug 2011 Du starter en religionskrig nu. Sram vs Shimano

    Jeg sværger til Sram.


  • #3   5. aug 2011 Jeg ville tage Sram.. Jeg har selv X9.. Og det skifter uden problemer, hurtigt og kontant.. Også selvom jeg har kørt 2 timer i smat..

  • Mackie A
    Mackie A Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #4   5. aug 2011 men det er noget med at sram ik har en komplet serie, så det kun er for og bagskifter, men det er måske bare deres svar på en serie.. ved at shimano er meget gennemtestet så det bare spiller.. men nu fik jeg jo lige tilbudet for 500 kr ekstra, er det de 500 værd eller..


  • #5   5. aug 2011 Har prøvet begge, kørte med shimano xt et par år kørte så med sram x9 ½år og er nu tilbage til shimano. Xt bagskifter og xtr trigger ( køre 1X10 nu )

    Måske føltes sram x9'erne mere kontante, men havde sgu aldrig problemer med mit shimano gear.

    Grunden til at jeg skiftede tilbage var at jeg savnede muligheden for at skifte ned med min pege finger.... er svært at få sin tommelfinger ind og ramme når man ligger ind over styret på vej op af en stejl hård bakke.....


  • #6   5. aug 2011 BTW.
    Kender ikke de forskellige bremser.

    Kender et par stykker med XT bremser og de er begge glade for dem.

    Men skal lige ha skæret det ud i pap. Skulle du gi 500.-kr. mere for komplet XT gruppe, og var bremserne så også XT?



  • #7   5. aug 2011 prøv begge dele, der er stor forskel på skifterne, jeg ville ikke kunne vende mig til ikke at kunne skifte med pegefingeren, på shimanos kan du skifte på begge måder smiley

  • Mackie A
    Mackie A Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #8   7. aug 2011 mange tak fir hjælpen alle sammen.. det var en stor hjælp. havde ik lige prøvet sram x9 gear nemlig. og hvis man ik kan skifte med pege fingeren er det nemt valg..
    chris jeg skulle give 500 ekstra for sram gear. så jeg vælger xt serien, lyder til det passer bedst til mig og min kørestil.


  • #9   8. aug 2011 Sram x9 laves idag i komplet grupper (bremser gear kranksæt nav). Så det skal du ikke bekymre dig om.

    Men XT er også et rigtig godt valg...


  • #10   8. aug 2011 Det er bare en vanesag mht. skiftning med pegefingeren. Sram laves med det da de har indset at man alligevel altid har pegefingeren på bremsen.

  • #11   8. aug 2011 Så er man sgu lidt usikker cyklist hvis man har en finger på bremsen mens man ligger ned over styret på vej op af en stejl bakke...... smiley

    det er der jeg bruger min pegefinger skifter funktion der.


  • #12   8. aug 2011 Tydeligt at høre du køre XC. Alle andre former for MTB og sågar også CX og nogle ganger racer har man altid en finger på bremsen. Uanset tid og sted.

  • #13   8. aug 2011 Tydeligt at høre du køre XC. Alle andre former for MTB og sågar også CX og nogle ganger racer har man altid en finger på bremsen. Uanset tid og sted. smiley

  • #14   8. aug 2011 Nu er det jo kun en smags sag om man er til det ene eller andet, nu har jeg selv prøvet shimano triggers, dual control, twisters og så stan triggers som jeg har nu.

    Var meget skeptisk i starten om kun at kunne skifte med min tommelfinger. Men hold da op hvor det bare spiller.

    Helt sikkert i top 2 sammen med dual control over det jeg syns har været bedst.


  • #15   8. aug 2011 @~YetiSuperX~ D : Nu er det ikke altid at farten på vej op ad er til mere end at jeg vælter om på siden. Men jeg plejer da at kunne følge de fleste på vej ned af igen.....

  • #16   9. aug 2011 Man skifter da ikke mens man bremser? Og det at skulle bruge sin tommefinger heletiden må give et skidt greb.

  • #17   9. aug 2011 Ja Sram har ikke været heldige med deres triggers. Har også hørt de er ved at gå neden om og hjem pga folk ikke vil køre med deres triggers. Det står sgu skidt til for dem, De prof xc ryttere der køre med Sram de styrter også på stribe pga de mister grebet ... Nå vent. nej.. det er jo ikke tilfældet smiley

    Nej det giver ikke noget skidt greb, ens tommelfinger flyttes jo på ingen måde så meget at du mister greb på dit styr. Jeg var selv skeptisk da jeg fik min nye ged og skulle gå fra sram twisters til sram triggers. Men må sige jeg er ked af jeg ikke har gjort det tidligere


  • #18   18. aug 2011 Jeg kører SRAM X9 og har haft problemer med 2 af deres X9 triggers nu, men når det virker er det så meget bedre end XT. Men som førnævnt er det religion. Købe det ene, prøv det andet næste gang. Der er ingen af dem der vil skuffe dig.

Kommentér på:
sram x9 eller komplet shimano xt

Annonce