{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.585 visninger | Oprettet:

Afmontering af pedalarme {{forumTopicSubject}}

Hej CG!

Jeg skal have min cykel til maler og skal i den forbindelse afmontere mine pedalarme..

Har skruet unbracoskruerne ud, kan dog stadig ikke få dem af, er der mere der skal gøres? De sidder fast som om at jeg mangler og gøre noget..
Har søgt lidt rundt omkring men uden held

Her er lidt billeder af hvordan det ser ud nu:


(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)

På forhånd tak..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmontering af pedalarme
  • #1   5. sep 2012 Du mangler en aftrækker, pedalarm sidder fast på en lidt anden måde end det nyere Hollow system, akslen er let konisk inde i pedalarm så det er grunden.

    Haster det så er en billig løsning denne http://www.thansen.dk/product.asp?c=7587675837&n=-1351314138&pn=-1351314121


  • #2   5. sep 2012 Okay, går ned og henter sådan en nu, hvad gør jeg så derefter? Kan ikke lige se hvordan man skal bruge den? smiley

  • #3   5. sep 2012 Den lille top som du kan se stikke ud til venstre på billede skal skrues ind så du ikke kan se den i aftrækker, så skruer du det store gevind ind i pedalarm (der er et stort indvendigt gevind i din pedel arm) og det skal skrues i bund (ikke med vold) nu tager du så den højre side af adapter og skruer den ind med en fastnøgle og så vil den gå ind og trykke på selve krankakslen og trække din pedalarm ud.

    Vigtigt er at der ikke må være nogle skiver eller noget andet mellem pedalarm og aftrækker, skal se ud som på billede 1 ellers ødelægger du gevind i pedalarmen.

    Nåå ja har du lidt wd40 eller lign så sprøjt lidt af det på pedalarmen inde i det store hul på forsiden (aksel) og samme på bagsiden vor aksel går ind i pedalarm, kan gøre arbejdet lidt lettere smiley


  • #4   5. sep 2012 Jeg fik den af med besvær!
    Tak for hjælpen! smiley


Kommentér på:
Afmontering af pedalarme

Annonce