{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.586 visninger | Oprettet:

jose
jose
Tilmeldt:
2. jun 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10

Montering af krank og pedal-arm på bb (Hollow-Tech) {{forumTopicSubject}}

har lige fået ny krank og pedal arm men det glider ikk helt på?
er det sådan at bottom bracket skal smides i fryseren, ligesom man gør med krumtap og lejer når man skifter det på en motor?
skal pedaler så også i ovnen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af krank og pedal-arm på bb (Hollow-Tech)
  • Finn H
    Finn H Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 26
    #1   24. jan 2013 Er ikke helt klar over hvad det er du er ved at monterer, prøv lige at se dette mvh.
    http://www.cykeltutor.dk/montering-af-krankbox-med-udvendige-lejer


  • jose
    jose Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #2   24. jan 2013 jeg har den ældre model af den der. med std shimano BB med en aksel med takker inden i. og pedal-armene vil ikk på. har prøvet at banke forsigtigt med en gummihammer, men den vil ikk sidde helt på?

  • #3   24. jan 2013 nej det plejer at skulle have et lille slag med hånden eller en gummi hammer, eller glider det lige i .

  • #4   24. jan 2013 du er nok nød til lige at smide et billede op smiley

  • jose
    jose Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #5   24. jan 2013 det er denne BB jeg har, og begge sider kan ikke komme helt på, de passer men det som om de skal bankes, men tør ikk bruge for meget vold smiley

    profilbillede
  • jose
    jose Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #7   24. jan 2013 der findes en aftrækker så man kan tage armen af. men skal man også bruge noget til at få pedalarme på?

  • jose
    jose Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #8   24. jan 2013 nårh har nemlig ikke de bolte. men troede jeg bare kunne sætte det løst på indtil jeg fik nogle bolte

  • jose
    jose Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #9   24. jan 2013 40nm?! smiley har jeg det?

  • #11   26. jan 2013 Nu skriver du Hollowtech, så er pedalarme Hollowtech eller er de Octalink som den krankboks.. de to ting passer nemlig ikke sammen på nogen måde, så inden du går videre med de svar der er givet osv så skal der lige klarhed over det.

    Snup et billede af pedalarme og gerne begge sider ad dem.


  • #13   26. jan 2013 Hollowtech 1, altså første version, var da med den type krankboks...

  • #14   26. jan 2013 Har du prøvet at spænde bolten til, trækker de så ikke plads?

  • #15   26. jan 2013 EB der er to Octalink V.1 og V.2 og forskellen på dem er dybden på tapperne på spindlen (de er ikke kompatible med hinanden), Hollowtech II er korrekt dem med udvendige lejer og gennemgående aksel fastmonteret højre pedalarm og er en videreudvikling af Octalink men de har intet at gøre med hinanden udover det, derfor de forskellige navne (indrømmet så er der nogle der kalder Octalink Hollowtech 1 dog er shimano ikke en af dem bla pga cartridge boksen) men er sikker på vi tænker på det samme men grunden til at jeg stadig gerne vil se bileder er at der jo er to forskellige Octalink som ikke passer sammen.

  • #17   26. jan 2013 Nemlig EB faktisk kom der allerede Octalink på XTR i 97/98 på M950 serien som var 8speed og der var to modeller, en til alm forskifter montering og en til E-Type, gode ved den første er at den ikke er en cartridge så der var/er mulighed for at skifte kugler eller bare rense og passe på dem.

Kommentér på:
Montering af krank og pedal-arm på bb (Hollow-Tech)

Annonce