{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.235 visninger | Oprettet:

Kia V
Kia V
Tilmeldt:
23. apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Skift af forgaffel {{forumTopicSubject}}

Jeg har for at sige det mildt købt katten i sækken, men hensyn til den mtb jeg har købt.
Jeg skal have ny forgaffel på for at kunne køre i skoven, men vil høre om det er noget man selv kan skifte, uden at skal ud og investere i en masse speciel værktøj, ser mig selv som rimelig fingernem.. Ved godt jeg kan gå til en cykel handler og få det gjort, men gik af vide at det koster mellem 12 og 1500kr, så tænkte hvis jeg selv kunne skifte så kunne jeg jo få en super forgaffel for de penge, når jeg nu alligevel skal have ny på..
Mvh Kia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af forgaffel
  • #1   23. apr 2013 det kan du nemt... du skal bare være sikker på den gaffel du køber passer i til stel/headset... også på dine hjul og din bremsekaliber

  • #2   23. apr 2013 Skriv hvilket stel du har evt et par billeder af kronrøret ( der hvor gaflen går igennem stellet )

    Så er jeg sikker på at du kan få at vide halt præcist hvilken gaffel du skal ha fat i.


  • #3   23. apr 2013 Som Frederik siger, det kan du nemt. Vil foreslå at du går ud og køber en brugt, da du tit og ofte får noget mere for penge og nu vi er inde på emnet, så kan du evt. se den jeg har til salg smiley (Ja der gik lidt salgs annonce over det.)

  • Kia V
    Kia V Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   23. apr 2013 Okay.. Jeg kan lige ligge lidt billeder ind af det i morgen..:) det er en Trek 3700 jeg har fået erhvervet mig hvis det hjælper på det stel str er 18'..

  • #5   24. apr 2013 der er plads til en ganske almindelig gaffel på, det eneste du egentlig skal holde øje med er hvor langt kronrøret er, det kan selvfølgelig skæres til den rette længde, men det er nok det mest besværlige ved at skifte gaffel,
    også skal du huske og få alle kuglelejer og "pakninger fra headset" samlet i den rette rækkefølge på den anden gaffel smiley
    held og lykke


  • #6   24. apr 2013 Og husk at få den nederste ring med fra den gamle gaffel.

Kommentér på:
Skift af forgaffel

Annonce