{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

203mm skivebremse {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige købt min første mountainbike cykel, og er helt ny indenfor det her, har haft min racercykel et stykke tid, men nu skulle jeg oss kunne have det lidt sjovt i noget terræn smiley
Jeg er så ved at købe en masse dele til den og er stødt på nogen 203mm skivebremser, men ville det kunne sidde der både for og bag ? selvfølgelig med noget forlænger halløj til bremserne, men er en lille smule lost her. Cyklen er en Giant Revel 1


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  203mm skivebremse
  • #1   24. apr 2013 Det er de færreste rammer der kan sidde 203 bagpå. og du har heller ikke brug for 203mm bagpå

  • #2   24. apr 2013 Det ville efter min mening være fuldstændig overkill og derudover også bare en ekstra mængde vægt hvis du sætter 203 mm skiver på. Jeg har en 203 foran og en 180 bagpå min freeride cykel, da den er lavet til at køre ned ad og bremse meget, men en normal mountainbike ville fint kunne klare sig med 160 mm skiver i stedet, hvilket også er det de fleste køre med. Så med mindre du har regnet med at køre downhill og freeride på din Giant Revel (hvilket ikke kan anbefales) ville jeg nok nøjes med et sæt 160 mm skiver.

    For at få dem til at passe på din cykel kan det godt være du skal have købt et par metaldimser (kan ikke huske navnet), som gør at bremsen sidder rigtigt i forhold til skiven, men det ville jeg bare spørge min lokale cykelsmed om, da han formentlig er den bedste når det kommer til at finde den rigtige størrelse af dem.


  • #3   24. apr 2013 Ikke til downhill selvføgelig, så knækker den sku sammen smiley
    bruges bare til noget sjov i skovene, baghjul og alt sådan noget lidt mere stille og roligt... så en med det på her forleden dag (muligvis oss noget 203 og 180 og så pisse godt ud smiley Ja muligvis oss overkill med større på, men når jeg alligevel skifter kunne udseendet oss være fint at få med.


Kommentér på:
203mm skivebremse

Annonce