{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

søger andres erfaring med hjulopspænding ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Nogle der har erfaring i hvor "rundt" man skal forvente, man kan lave et nyt opspændt hjul .... jeg kan nemt lave hjulet indenfor ±0,1mm sidevers .... altså så godt som snor lige ... mens ovaliteten ofte er mellem 0,4-0,9mm ... (mine hjul ligger typisk indenfor 0,5-0,6mm ovalitet)....jeg bilder mig selv ind, at man skal nok være finesmekker, hvis man skal kunne mærke denne ovalitet (vi snakker en halv millimeter) ....... men for folk med mere erfaring .... er 0,4-0,9mm et udmærket opspændt hjul ..... kan man rent faktisk gøre det bedre uden at bruge oceaner af tid ? (jeg bruger micrometer ure til mine opsætninger)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  søger andres erfaring med hjulopspænding ?
  • #1   12. apr 2014 Altså, jeg kan lave et hjul i hånden, der er 100% rundt kun ved brug af hjullære, nippelnøgle og opspændeapparat.

    Du kan faktisk mærke ½ mm når der kommer 8-10 bar i dækket og ved høj fart.
    Her snakker vi så racerhjul.
    På MTB hjul vil man nok ikke mærke det i samme grad.


  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #2   12. apr 2014 Det afhænger noget af kvaliteten på fælgen, ikke alle fælge er helt ensartede.
    Men normalt kan man komme ned på en halv millimeter på en ny fælg


  • #3   12. apr 2014 Desværre er dæk sjældent helt runde/lige høje hele vejen rundt.. så hjulet kan være nok så lige/rundt, og stadig give en dårlig køreoplevelse grundet dækkene. .

    men inden for to tiendedele er acceptabel smiley


Kommentér på:
søger andres erfaring med hjulopspænding ?

Annonce