{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.051 visninger | Oprettet:

peter j
peter j
Tilmeldt:
17. mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42

Kæde slidt over mål {{forumTopicSubject}}

Hej CG
Jeg har et hurtigt spørgsmål- jeg har ikke lige fået holdt øje med slid på min kæde.
Jeg målte den igår med skydelære, og opdagede at den har strukket sig, på 10 led, fra 145.1 til 147.5 hvor den max må være strukket til 146.3
Spørgsmålet er så- kan jeg mon nøjes med at skifte kæde+ kasette. Eller skal klinger også skiftes?
Det er shimano xt 3 x10 og det har kørt ca 2000 km
Mvh Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kæde slidt over mål
  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 9
    #1   21. apr 2014 Det er svært og se om kassen er slidt, men hvis klingerne er slidte så begynder de at runde lidt fremad. Jeg ville nok skifte alle 3 ting hvis det var mig selv og jeg var i tvivl. Køb dig en kædemåler, den koster ca 100 kr. og brug den når du smøre din kæde, så undgår du at stå i denne situation næste gang.

  • peter j
    peter j Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #2   21. apr 2014 Kassetten er der synlig slid på smiley
    Ja jeg må jo hellere skifte det hele! Bare pokkers også, grunden til jeg ikke har gjort noget, noget før, er fordi det egentlig bare har kørt derud af smiley
    Men jeg må jo gøre som du siger, og måle kæden hver gang, så slipper jeg for sådan en omgang her igen smiley


  • #3   21. apr 2014 Du finder ret hurtigt ud af om du skal skifte klingerne også. Takker det over, skal de også skifites... Pas på kuglerne;)

  • peter j
    peter j Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 42
    #4   21. apr 2014 Urban @
    smiley


Kommentér på:
Kæde slidt over mål

Annonce