{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

Bremseproblemer - stempel - Formula RX {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

her kommer en lang smørre. For jeg har to problemer med min forbremse på min cykel.

For et par uger siden hylede den konstant, også når jeg ikke bremsede. Jeg fik at vide at stemplerne nok ikke trak sig ordentligt tilbage, og i går sad jeg så og forsøgte at motionere stemplerne på forbremsen.

Jeg havde pillet bremseklodserne ud, og jeg trykkede forbremsen ind så stemplerne kom ud, og trykkede dem så selv tilbage. (jeg synes at have læst, det er sådan man gør?)
Men efter jeg havde gjort dte et par gange, kunne jeg godt se, der kom lidt væske ud. Knap nok en dråbe, men det var nok til at se, at stemplet blev lidt fugtigt ude i kanten.

Nu har jeg monteret bremseklodserne igen, og bremsen hyler ikke mere, hvilket jo er dejligt. Omvendt er jeg stødt på et nyt problem. For når jeg bruger forbremsen, så er jeg nødt til at trykke den næsten helt i bund, før den tager fat. Og jeg kan slet ikke klodse bremsen mere, som jeg kunne før jeg gik i gang.

Ved i, hvad der kan være galt? Skal de bare justeres, eller skal de bleedes?

Mit andet problem jeg er stødt på, det er, at jeg tror det ene stempel sidder fast. Mens det andet stempel sagtens kan trykkes langt ud, når klodserne er pillet af, så kommer det andet stempel stortset ikke ud. Har i nogle fif til, hvordan man får gang i det igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremseproblemer - stempel - Formula RX
  • #1   12. jun 2014 Hvis der er kommet olie ud af det ene stempel, så er der højst sansynligt også kommet luft ind.

    Din bremse vil have rigtigt godt af at blive bleedet. smiley


  • #2   12. jun 2014 Jeg tænkte det sgu nok.. Vil du anbefale mig, at jeg selv kaster mig ud i det projekt? Har aldrig bleedet en bremse før, men kan se der ligger diverse videoer på nettet. Eller bør jeg lader en mekaniker om den slags?

    Og ved du evt hvad man kan gøre mht det stempel, som ikke rigtig kommer ud?


  • #3   12. jun 2014 Altså jeg valgte at starte på selv at bleede mine bremser. Det tog noget tid med lige at får odentlig styr på det, men nu spiller det bare. Hvis du har mod på det, så giv det da et skud. smiley

    Inden du bleeder bremsen trykker du begge stempler helt i bund. Når du har bleedet bremsen, kan du holde det stempel der virker, inde med en flad skruetrækker så det ikke kan komme ud. Når du har sikret dig at det fungerende stempel ikke kan komme ud, begynder du at pumpe bremse håndtaget. Det burde "tvinge" det andet stempel ud.

    Det kan også sagtens være at stemplet, igen kommer til at virke, "bare" ved at bleede bremsen.


  • #4   12. jun 2014 fedt! mange tak smiley

  • #5   16. jun 2014 Det lykkes at få stemplet i gang igen... Gjorde som beskrevet, holdt det stempel der virkede inde med en flad skruetrækker, mens jeg trykkede på bremsen, og så kom der gang i det stempel, der sad fast. Nu virker forbremsen helt perfekt igen, selvom den ikke er blevet bleedet. Den tager fat larmer kun, når jeg bremser smiley

  • #6   16. jun 2014 Super godt. smiley



Kommentér på:
Bremseproblemer - stempel - Formula RX

Annonce