{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Kasper F
Kasper F
Tilmeldt:
29. jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 29

Nye hjul - Mavic, Campagnolo, DT SWISS? {{forumTopicSubject}}

Hej

Står og skal have mig et nyt sæt hjul, og valget står mellem disse 3 grundet prisen.

1) Mavic Cosmic Elite
- http://www.mavic.com/wheels-road-triathlon-cosmic-elite-s#.U8qVcPl_tnE
2) Campagnolo Zonda (Shimano hub)
- http://www.wiggle.co.uk/campagnolo-zonda-clincher-wheelset/
3) DT SWISS R 23 Spline
- (link fjernet)

Jeg køber en cykel hos Rose Bikes og kan for 925 ekstra tilkøbe Mavic Cosmic Elite og for 1400 mere tilkøbe DT SWISS.

De skal både bruges til triathlon, race med vennerne, og et par årlige ture til udlandet, hvor der skal køres lidt bjerge.
Hvad ville i vælge?

På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye hjul - Mavic, Campagnolo, DT SWISS?
  • #1   19. jul 2014 Zonda - helt klart - har selv haft dem og det er super hjul til prisen

  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 29
    #2   19. jul 2014 Hvorfor Zonda frem for DT SWISS-modellen?

  • #3   19. jul 2014 Zonda er klart det bedste hjulsæt - i forhold til prisen - det er klart at et dobbelt så dyrt hjulsæt også KAN være bedre. Campagnolo er bare god kvali.

    Jeg kender ikke DT Swiss hjulene


  • #4   19. jul 2014 Tag mavic smiley .. Kanon trænings hjulsæt smiley .. Synes de ruller bedre end zonda, men man kan samlinge dem med DT SWISS

  • #5   19. jul 2014 Hehe er sku en fin måde i vejleder på...sorry men ikke en en eneste har haft interesse i at høre hvilken vægt rytter har (hjul reagere forskelligt under den enkelte rytters vægt og kørestil), hvad han vægter størst (ingen af hjulene er perfekte til alt, findes faktisk ikke).

    Alle tre hjul har sine fordele, DT er lagt mere service venligt, værktøjs frit og let at få dele til over alt i verden, Mavic er også let at finde stumper til men det er ikke så let som DT, Campagnolo laver rigtig fine hjul ja alle tre laver rigtig fine hjul om det ene er bedre til prisen er ikke sådan lige at sige og særlig ikke hvis man ikke har kørt med alle tre modeller.

    Bedst til prisen må vel være den løsning som passer bedst til tråd starters behov, det som holder længest i den dyre del af et hjul (navet), det som er lettest at få stumper til hvis man skulle komme ud i en uheldig situation og langt fra special forhandler og det som nærmest alle uden øvelse kan lave selv (værksteder koster også og pludselig kan det blive dyrt at købe forkert).

    Kasper

    Hvis du fortæller lidt om det jeg nævner længere oppe, altså det om dig, hvad som er vigtigst, om du skruer selv osv så er det langt lettere at vejlede brugbart.

    Har du tjekket priser andre steder på de forskellige hjul eller om der er et godt tilbud på nogle endnu bedre hjul til samme pris andet steds ?

    Det virker lidt som om du er en cykel glad motionist der gerne vil mere med tiden (håber ikke det fornærmer) men er du det så har det jo heller ingen betydning om det er nyeste model du får, ofte er det kun mærker som gør forskel på samme model fra året tidligere men bare til en bedre pris, eks så har jeg da set DT hjulsættet til samme pris som Campagnolo hjulsættet og det er endda 2014 modellen og billigere end Mavic hjulene, det kan godt betale sig at være grundig når der skal handles.


  • #6   19. jul 2014 Alene ud fra det faktum, at DT Swiss hjulene vejer 1520 gram og Mavic knap 1800 gram, så ville jeg vælge DT Swiss eller Zonda.

    Det er billigt hvis du kan få DT Swiss for 1400 kr. Det hjulsæt havde jeg nok taget, da det er meget let og servicere, som Carsten siger.

    Selvom Mavic hjulsættet skulle være lidt mere aerodynamisk, så vil det måske kun have betydning på lange lige stræk hvis du kan køre omkring 35 kmt eller mere.

    Et let hjulsæts fordel er at det er lettere, at få op i fart. Dette bruges faktisk tit i danmark fordi der er så mange små vejkryds hvor man skal op i fart. Desuden er det brugbart når der rykkes i felterne da man lettere kan komme op i fart og sætte efter.

    Vægt er dog en ting. Lige så vigtigt er fælges stivhed. Et stift hjulsæt giver gode køreegenskaber (præcis styring) og god kraftoverførsel, som også hjælper til at få farten op og holde farten.

    Hvilket hjulsæt der er det stiveste ved jeg ikke.

    Jeg ville tage DT Swiss til 1400 kr. hvis jeg skulle vælge lige nu og her uden mere information....


  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 29
    #7   20. jul 2014 Saftige gode indlæg!

    Jeg vejer ca 80kg, 188 høj. Jeg er indtil videre, hvad man vil kalde en glad motionist, men ud fra de konkurrencer og stævner jeg har gang i med vennerne, regner jeg med at blive mere og mere bidt af sporten.

    Nu er Swiss hjulene jo "kun" 24mm høje kontro Zondas 24 foran og 30 bagved - vil det tære på hastigheden på lige veje pga. aerodynamikken?

    Glæder mig til at læse mere smiley
    Mvh.


  • #8   20. jul 2014 Det giver ikke den store forskel hvis du skal bruge hjulene til allround brug, de har styrke, kvalitet på nav og lejer og sidst vægt som giver acceleration.

    Ligger du derimod og køre lige ud i en konstant hastighed så har aerodynamik mere at sige og der kan 2 par mm da godt give et par sekunder hvis du holder en fart omkring de 45+ kmt.

    Med den vægt du har og det at du kører race med dine venner (skiftende hastighed og acceleration) så ville jeg vælge de tre hjul modeller i denne rækkefølge, DT (1520gr), Campagnolo (1550gr) og Mavic (1770gr).

    Den roterende masse har meget stor betydning ved blandet kørsel så fordelt i % ville jeg sætte dem sådan her DT 50%, Campa 40% Mavic 10%

    Taler vi derimod rent Tri så så ville jeg nok overveje Mavic højere og så DT og Campa som meget tæt forfølger.

    Taler vi bjerg er der ingen tvivl DT, Campa og Mavic uden interesse.

    Taler vi mulighed for at få lavet hjul hurtigt eller ude hos den lille mekanikker på landet mens du træner så er det DT, Mavic og Campa.


Kommentér på:
Nye hjul - Mavic, Campagnolo, DT SWISS?

Annonce