{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Forgaffel til nybegynder. {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Er igang med en ombygning af en cykel så kan jeg lege lidt med den i skoven. Dette er det eneste den kommer til at blive brugt til med meget stor sansynlighed.

Der bliver ikke noget med vilde hop og downhill (vi bor i DK og jeg er trods alt nybegynder), og jeg sidder nu og leder efter en forgaffel der er til at betale og som kan få mig igang indtil jeg finder ud af om det er noget jeg vil blive ved med..

Har kigget lidt på denne: http://www.ebay.com/itm/2014-Suntour-XCR-Bike-Fork-Manual-Disc-Brake-MTB-26-1-1-8-Stanchion-32mm-White-/261456507305?pt=US_Forks&hash=item3ce005b1a9

er det eventuelt noget vil kunne bruges i en snæver vending indtil jeg finder ud af om jeg vil smide pengene efter en ordentlig. Jeg ved godt at dette absolut ikke er en fantastisk vild og brilliant forgaffel, men jeg vil gerne vide om den vil knække sammen første gang jeg bruger den, eller om den kan holde til nogle ture i skoven?

Håber på jeres hjælp og råd.

Mvh Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forgaffel til nybegynder.
  • #1   1. sep 2014 Hej Lasse.
    Kender ikke den gaffel, men tænker at de aller billigste kan være et skidt køb.
    Du linker i øvrigt til en Ebay sælger i Taiwan, så det kan nemt blive noget dyrere med told/moms og håndtering af PostDanmark.

    Hvad med dit stel, er det til affjedret forgaffel? Hvis ikke, kommer du til at løfte forenden, og dermed ændre vinklen og styreegenskaberbe drastisk.


  • #2   1. sep 2014 1)
    Der kommer told / moms på og prisen lander på 1000 +/- inden den lander på din adresse.

    2)
    Når nu du er nybegynder.
    Er du sikker på at stilken (Den del af gaflen der skal igennem dit stel) skal være 1.1/8" og at det er 26" du har, samt quick-release (påspænding af forhjul) ?

    3)
    Hvis ja, så vil jeg anbefale noget rockshox fra europa af.
    F.eks. kunne denne være et rigtig fornuftigt bud i samme prisklasse +/-
    http://www.ebay.de/itm/Rock-Shox-Reba-Team-Dual-Air-100mm-26-Federgabel-/151398222579?pt=Sport_Radsport_Fahrradteile_Komponenten&hash=item2340098af3


  • #3   1. sep 2014 Lasse, jeg har en suntour forgaffel, og kører lidt skov med den, og må sige at det er fint nok..
    Havde på min gamle cykel en fin rock shox og der er bestemt forskel.. Men som et fint og billigt alternativ ville den ku bruges, for at se om det er noget du gider..


  • #4   2. sep 2014 1. Tak for jeres svar, rart med lidt mere ekspertise.

    2. Tænkte nok at momsen blev et problem, men kan man få leverandøren til at sende den som gave så går den uden om tolden. Med hensyn til at den er fra Taiwan, så alt hvad jeg har kunnet finde af anmeldelser af lige netop den forgaffel der skal det være den fra Taiwan og ikke fra Kina, da den fra Kina er dårlige bygget (underligt nok).

    3. Jeg skal have målt min stilk, men har ikke skildt cyklen ad endnu, mangler lige et stativ så den er til at arbejde med. Men har 26" hjul uden quickrelease som det er nu, men der kommer andre hjul til på torsdag (skal have til skivebremser).


  • #5   2. sep 2014 Kommer lige til at tænke på at jeg har fast forgaffel på, vil det sige at det vil være noget rigtig træls noget at sætte en fjederforgaffel på? Selv hvis jeg sænker styret og derved kompensere en anelse for den højere vinkel? Igen, jeg er nybegynder i det her så det er super rart med folk der ved mere end mig.

Kommentér på:
Forgaffel til nybegynder.

Annonce