{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Bagbremser bremser ikke 100% {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har et problem med min bagbremse, Magura MT2.

Problemet er at håndtaget føles okay, og når jeg trykker det ind, går det ikke ned og rammer styret, og det føles også som om den bremser fint når jeg bare trykker på bremsen. Men når jeg kører på den og bremser, så sænker den også farten, men hjulet kører stadig med rundt, som om der var olie på skiven.

Jeg har bleedet den, mange gange. Jeg har fulgt de guides jeg kunne finde på youtube, og på Maguras hjemmeside, og håndtaget føles også fint når jeg trykker det ind.

Jeg har også skiftet bremseklodser, til helt nye.

Jeg har også prøvet med isopropylalkohol på skiven. Jeg afmonterede den helt, og lagde den i et isopropylalkohol bad i et par timer, og tørrede den af bagefter. Det er en 160mm skive. Skiven mærkes også som om der ikke sidder noget på den.

Jeg har sågar prøvet med en ny skive (godt nok fra mine gamle Tektro bremser, men også 160 mm), og det er stadig samme resultat, at den sætter farten ned, men hjulet ruller stadig ligeså stille videre.

Forbremsen er helt fin, og bremser som den skal, det er kun bagbremsen.

Er der nogen der har nogen forslag til hvordan man fixer det? Eller hvad det kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagbremser bremser ikke 100%
  • #1   15. okt 2014 Er klodserne helt nye skal de bremses til, evt lige en hurtig gang sandpapir på dem.

  • #2   15. okt 2014 Problemet er at de gamle klodser, der gjorde den det samme. Så jeg troede bare det var klodserne, derfor jeg skiftede dem.

    Men det er da selvfølgelig værd at prøve at give dem lidt sandpapir og se om det hjælper smiley

    Modtager gerne flere inputs hvis der er andre der har et bud smiley


  • #3   15. okt 2014 Bevæger stemplerne sig? Af med kaliberen og se om de flytter sig ud, når du pumper på håndtaget.. Pas på ikke at trykke dem alt for langt ud - ellers skal du bleede igen smiley

  • #4   15. okt 2014 De flytter sig når jeg bremser, og de tager sådan set også ved når jeg bremser, men det er som om de ikke tager ordenligt ved. Altså den bremser ligesom om der var olie på skiven, det er nok den bedste måde at forklare det på smiley

  • bjarne S
    bjarne S Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 55
    #5   16. okt 2014 der er sikkert kommet lidt olie/fedt på skiven i forbindelse med kædesmøring, og det sætter sig på bremseklodsene lige med samme. Du kan sætte nye klodser i eller smide de gamle klodser i en ovn ved 200 grader i en time, (det er rigtig) og rense skiven FULDSTÆNDIG af, med sprit eller isopropyl og det er ind i alle huller og kroge af skiven. Så skal klodserene bremses ind ved gentagene nedbremsinger fra høj fart.

  • #6   17. okt 2014 Man kan også med fordel give skiven en tur med korn 400 slibepapir efter en afrensning, en skive kan godt få en glasering som giver fading ved nedbremsning.

  • #7   17. okt 2014 Jeg har jo prøvet at skifte både skive og klodser, det er det der undrer mig.
    Og renset den normale skive med isopropylalkohol, men jeg har dog ikke prøvet at slibe skiven og de nye klodser, det kunne godt være jeg skulle prøve, og så bare køre en tur og bremse hårdt nogen gange.

    Jeg håber det virker smiley Hvis der stadig er lidt luft i systemet, vil håndtaget gå i bund, eller kan der godt være minimalt med luft, så håndtaget egentlig virker fint, men bremsen bare ikke klemmer hårdt nok?


Kommentér på:
Bagbremser bremser ikke 100%

Annonce