{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Første tur - Spørgsmål ang. gearskift {{forumTopicSubject}}

Hej

Har lige været ude på en kort tur for at prøve min "nye" cykel, og den kører rigtigt godt, bare kondien der mangler smiley

Men når jeg skal skifte ned på den store klinge (garnituren) altså fra den store til den lille klinge, er der nogle gange hvor jeg ligesom skal over et klik før den skifter....altså en lille klik (modstand) den skal over før det "rigtigt" klik og skift kommer......vil tro det er ca hver 4-5 gang.....Er det normalt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første tur - Spørgsmål ang. gearskift
  • #1   29. okt 2014 P.s. det er den her cykel det handler om :

    http://www.cykelgalleri.dk/galleri/27177-principia_revolution

    Og jeg er HELT grøn ang racercykler, så derfor måske et dumt spørgsmål


  • #2   29. okt 2014 ja første klik er til just når du skifter bagpå så kæden ikke rammer forskifteren .. træk helt igennem ved skift smiley


  • #3   29. okt 2014 OK smiley er det så også normalt den ikke gør det hver gang

  • #4   29. okt 2014 dårligt indstillet gearskifte, den trip funktion er sgu lidt åndssvag

  • #5   29. okt 2014 Trip funktion ???

    Vil det sige at den skal dobbeltklikke hver gang ?


  • #6   29. okt 2014 der skulle stå trim smiley

    og shimano har den funktion, men hvis man stiller det rigtigt, så kan man komme uden om det, men dit kabel er højst sandsynligt ikke stramt nok


  • #7   29. okt 2014 Dvs. det ikke er en defekt men en forkert indstillet gear ?

  • #10   29. okt 2014 Det er jo en halvgammel geargruppe jeg har så ved ikke om det fungere på samme måde,

    Jan j der har du godt nok tabt mig smiley


  • Lobsterboy
    Lobsterboy Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 12
    #12   29. okt 2014 Find en vejledning i at bruge gearet på nettet. Shimanos forskiftere har en trimfunktion på forskifteren. Når du skifter fra lille til stor klinge, hopper kæden op på den store klinge. Hvis du så skifter på bagskifteren, så kæden skiftes til mindre tandhjul på kassettetn, bevæger kæden sig jo væk fra stellet. På et tidspunkt begynder kæden et skrabe på yderpladen på frontskifteren. Her skal trimfunktionen bruges. Skift på frontskifteren samme vej, som du skifter op til stor klinge. Frontskifteren vil da rykke en lille smule væk fra stellet, og kæden skraber ikke længere på. Når du så skifter til større tandhjul på kassetten igen altså ind mod stelle, vil kæden skrabe på indersiden af frontskifteren, og så skal du skifte let med det greb, som skifter til lille klinge foran men uden at skifte ned ! Så bevæger frontskifteren sig lidt ind mod stellet, og kæden skraber ikke på. Der er tale om en fejl 40. Du skriver jo også, at cyklen kommer fra en cykelmekaniker, så den er nok sat ordentligt op. Godt med selvtillid: hvis ikke den skifter, så må cyklen være i stykker, det kan ikke være mig, der er noget galt med smiley

  • Lobsterboy
    Lobsterboy Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Cykler: 1 Svar: 12
    #14   29. okt 2014 Lad være med selv at gå igang med at skrue på noget, før du er sikker på, at du kan bruge gearet korrekt.

  • #15   30. okt 2014 Gearet virker 100% som det skal , har prøvet cyklen....
    det er trim funktionen / halvskift du lige skal lære

    Begynd ikke at justere
    Mvh Tommy


  • #16   30. okt 2014 OK mange tak for de mange input....troede nu heller ikke der var noget galt andet end evt justering smiley men nej skal ikke til at skrue,det går bare helt galt;)

    Tommy det var da fint der endda var en der havde prøvet den


Kommentér på:
Første tur - Spørgsmål ang. gearskift

Annonce