1.149 visninger
|
Oprettet:
Racesport ( tubeless) {{forumTopicSubject}}
Hej cg
Lang tid siden....
Er der nogen der har erfaringer med Continental race sport udgaverne og kører dem som tubeless?
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Har kun kørt med protection udgaverne og der er sgu ikke en finger at sætte på dem, udover at de vejer lidt ekstra og det var sådan set der jeg jeg så fidusen.
Kører ligenu med rocket Ron pacestar og de holder ikke så godt på luften iforhold til protection.
Måske de ekstra gram er godt givet ud...
Mikkel : kører du 26 tommer...
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Du mister fuldstændig alle fordele ved at køre tubeless. Der skal alt for meget luft i for at de ikke føles som om du er ved at køre dækket af fælgen. Og det er jo den største fordel ved tubeless. Lavt dæktryk = mindre rullemodstand og bedre greb.
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Dog tror jeg det bliver alt for for tungt hvis det det skal bruges til en større tommer hjul....
Kan se hvert dæk vejer 100 gram mere i protection udgaven.....Og 610 gram pr dæk (x king) i 27.5 er vel ok?
Vides det om andre dæk fabrikanter har tilsvarende robuste udgaver af deres dæk? Schwalbe, maxxis osv osv
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Jeg er en stor fyr 95 kilo og derfor kan kan det være at protection udgaven er det bedste for mig, iforhold til at holde på luften og mængden af snask jeg skal bruge. Jeg kan bare undre mig over at schwalbe ikke har lavet en ligende udgave som Continental.
Det bliver "desværre" nok det som jeg plejer at bruge, eller rettere, måske et sæt x king skal afprøves, istedet for Race king.
Under alle omstændigheder så er det den samme omgang hver gang jeg skal købe dæk. Kan ikke beslutte mig og køber det jeg plejer
Tak for jeres input.
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 179
Lavt dæk tryk = lav rulle modstand???
Ved ikke helt om når man køre på en mtb, at det så ophæver fysikkens love. For i alle andre cykelsport er højt dæktryk = lav rulle modstand.
Begrundelse : lavt dæk trykt giver større køreflade, hvilket gør at en større del af dækket griber overfladen = større rulle modstand.
Det jo nok ikke for sjovt at feks fixie kører, køre på dæk med minimalt dæk mønstre og dæk der er pumpet til man er blå i hovedet, det gør vi for at minimere rulle modstand, so we can go fast.
sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
Fra Scwalbes egen hjemmeside:
Off road it is exactly the reverse: The lower the inflation pressure, the lower the rolling resistance. This applies equally on hard gravel roads and soft forest tracks. Explanation: A tire with low inflation pressure can adapt better to a rugged surface. It sinks into the ground less and the whole rotational mass is retarded much less by the uneven surface.
http://www.mtbonline.co.za/info/mtb-tyre-rolling-resistance.htm
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 179
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 179
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 179
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Ts din store mand må man spørge om hvor du køber dine bontrager dæk?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
feb 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Cykler: 17 Emner: 69 Svar: 706
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
Kriger : Ja, det er bare rigtig godt. De vejer dog lidt mere....Men punkteringer er en by i Rusland og rullemodstanden er meget medgørligt
feb 2008
Følger: 11 Følgere: 16 Cykler: 3 Emner: 71 Svar: 5.236
Havde selv stor succes med rocket ron i tubeless ready. Det var vidst nok et evo dæk.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
http://m.feltet.dk/nyheder/test_schwalbe_thunder_burt/
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
Så kan du køre alle de 29er dæk du vil, lige så letvægt som snask.
Uden alt det bøvl...
Ps: Kører på andet år nu, samme slange, nul punkteringer. Kører mellem 50 og 120km om ugen, mest singletrack.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 57 Cykler: 6 Emner: 91 Svar: 1.079
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 8 Cykler: 3 Emner: 56 Svar: 649
Racesport ( tubeless)