{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racesport ( tubeless)
  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #1   4. mar 2015 Hopper lige med her

  • #3   5. mar 2015 Ts : har du kørt med race sport som tubeless?

  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #5   5. mar 2015 Jeg kører selv med Schwalbe & Continental UST, der er ingen problemer der, de vejer bare ret meget!

  • #6   5. mar 2015 Altså holder de ikke på luften oder was og bruger meget snask og generelt bøvlet?

    Har kun kørt med protection udgaverne og der er sgu ikke en finger at sætte på dem, udover at de vejer lidt ekstra og det var sådan set der jeg jeg så fidusen.

    Kører ligenu med rocket Ron pacestar og de holder ikke så godt på luften iforhold til protection.

    Måske de ekstra gram er godt givet ud...

    Mikkel : kører du 26 tommer...



  • #7   5. mar 2015 Jeg havde et par dæk i racesport udgave. De var sat op tubeless. Komplet bras. De anbefaler det heller ikke ligefrem at det er noget man gør.

    Du mister fuldstændig alle fordele ved at køre tubeless. Der skal alt for meget luft i for at de ikke føles som om du er ved at køre dækket af fælgen. Og det er jo den største fordel ved tubeless. Lavt dæktryk = mindre rullemodstand og bedre greb.


  • #8   5. mar 2015 ps. mine var 29. havde også nogle i 26 dog med latex slanger. men samme oplevelse der. der skal over 2.2 bar i før man føler sig sikker med dækket.

  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #9   5. mar 2015 Ja kører 26" og med dæktryk lige fra 0.9-3 bar, de slutter tæt hurtigt og punktere stortset aldrig! De er meget stabile selv ved 0.9 bar, og har super greb smiley

  • #10   5. mar 2015 Havde selv ust inden jeg skiftede til 27.5 og 29 tommer. Og ja, det fungerede bare.

    Dog tror jeg det bliver alt for for tungt hvis det det skal bruges til en større tommer hjul....

    Kan se hvert dæk vejer 100 gram mere i protection udgaven.....Og 610 gram pr dæk (x king) i 27.5 er vel ok?

    Vides det om andre dæk fabrikanter har tilsvarende robuste udgaver af deres dæk? Schwalbe, maxxis osv osv




  • #11   5. mar 2015 Da jeg havde min Scott 29 kørte jeg tubeless med de standard Rocket Ron der sad på. De var i Tubeless Ready udgave. Det virkede helt perfekt.

  • #13   5. mar 2015 Ts : Hvor ligger bontrager vægtmæssigt?

    Jeg er en stor fyr 95 kilo og derfor kan kan det være at protection udgaven er det bedste for mig, iforhold til at holde på luften og mængden af snask jeg skal bruge. Jeg kan bare undre mig over at schwalbe ikke har lavet en ligende udgave som Continental.

    Det bliver "desværre" nok det som jeg plejer at bruge, eller rettere, måske et sæt x king skal afprøves, istedet for Race king.

    Under alle omstændigheder så er det den samme omgang hver gang jeg skal købe dæk. Kan ikke beslutte mig og køber det jeg plejer smiley

    Tak for jeres input.


  • #15   6. mar 2015 Michael G:

    Lavt dæk tryk = lav rulle modstand???
    Ved ikke helt om når man køre på en mtb, at det så ophæver fysikkens love. For i alle andre cykelsport er højt dæktryk = lav rulle modstand.
    Begrundelse : lavt dæk trykt giver større køreflade, hvilket gør at en større del af dækket griber overfladen = større rulle modstand.
    Det jo nok ikke for sjovt at feks fixie kører, køre på dæk med minimalt dæk mønstre og dæk der er pumpet til man er blå i hovedet, det gør vi for at minimere rulle modstand, so we can go fast.


  • Mikkel s
    Mikkel s Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #16   6. mar 2015 Kewsoner.. På MTB gælder lavt dæktryk = lav rulle modstand

    Fra Scwalbes egen hjemmeside:

    Off road it is exactly the reverse: The lower the inflation pressure, the lower the rolling resistance. This applies equally on hard gravel roads and soft forest tracks. Explanation: A tire with low inflation pressure can adapt better to a rugged surface. It sinks into the ground less and the whole rotational mass is retarded much less by the uneven surface.

    http://www.mtbonline.co.za/info/mtb-tyre-rolling-resistance.htm


  • #17   6. mar 2015 Kan ikke give dig ret angående rulle modstanden, den vil stadig være større med et bredt dæk. Her indgår nogle helt andre faktorer. Det her handler om tilpasningen til underlagt. Men rettede Michael med rulle modstanden, uanset underlag ændre det sig ikk, men når man så snakker ujævnt terræn kan et blødt dæk som tilpasser sig underlagt, selvfølgeligt opveje rulle modstanden (hvilket var hvad jeg kommenterede) og give en bedre køreoplevelse+resultat. Men tro mig rulle modstanden er større ved er bredt dæk med lavt dæktryk, men i terræn kørsel er der mange factorer der spiller ind.


  • #18   6. mar 2015 Og når man snakker rulle modstand er der kun x factoren som skal regnes på, når man så hopper ud i terræn kørsel så skal y og z factoren også tages med, hvilket intet har at gøre med rulle modstand. Da når man normalt tester rulle modstand forgår det kun via x factoren.

  • #19   7. mar 2015 Jeg er glad for du har mere styr på det end Scwalbe smiley


  • #20   7. mar 2015 Scwalbe vælger nok at bruge et udtryk som lægmanden forstår, rulle modstand forgår kun på x akslen lige så snart y og z akslen også bliver påvirker er det noget helt andet.

  • #21   8. mar 2015 Men umiddelbart så vil jeg mene at schwalbe i forhold til eksempelvis Continental og bontrager, som ts nævner, ikke helt har et ligeså godt produkt til større ryttere. Begge mine rose cykler var født med schwalbe og alle fire dæk har ikke været specielt pålidelige med egenskaben til at holde på luften og har brugt forholdsvis meget snask. Dermed ikke sagt at de ikke har kunne bruges, slet ikke, men det har været et irritations moment. Der er dog ikke noget der er så skidt at det ikke er godt for noget....Er blevet pænt Ferm til at rode med dæk smiley

    Ts din store mand smiley må man spørge om hvor du køber dine bontrager dæk?


  • #23   18. apr 2015 En lille update på dækkene. Købte Thunder burt I tubeless ready udgaven og de er helt gennemført dårlige. Puttede luft I og kunne finde minimum 5 huller i siddevæggene hvor luften kommer ud. Efter 5 minutter er de helt flade uden at have kørt. De er utrolig lette og tynde derfor nok heller ikke så egnet til tubeless. Jeg undrer mig over at schwalbe vil sende sådan et misvisende produkt på gaden....Continental protection here I come!

  • #24   19. apr 2015 Du havde vel latex væske?

  • #25   19. apr 2015 Har også lidt sat op med Conti Protection. Det spiller!

  • #26   19. apr 2015 Michael : masser af latex. Kan det være fordi det er lite udgaven og ikke evo?

    Kriger : Ja, det er bare rigtig godt. De vejer dog lidt mere....Men punkteringer er en by i Rusland og rullemodstanden er meget medgørligt smiley


  • #27   19. apr 2015 Det lyder bare ikke som et tubeless ready dæk.

    Havde selv stor succes med rocket ron i tubeless ready. Det var vidst nok et evo dæk.


  • #28   19. apr 2015 Jeg skriver lige til forhandleren og finder ud af noget, for det er tubeless ready dæk. Jeg må indrømme at mine rocket Ron evo udgaven er helt anderledes i både gummiet og evnen til at holde på luften. De bruger en helt del mere snask, men vejer tilgengæld også det mindre end protection udgaverne i Continental...

  • #29   19. apr 2015 Fandt lige den her danske test af Thunder burt

    http://m.feltet.dk/nyheder/test_schwalbe_thunder_burt/


  • #30   19. apr 2015 26" latex slanger, lidt talkum.
    Så kan du køre alle de 29er dæk du vil, lige så letvægt som snask.
    Uden alt det bøvl... smiley

    Ps: Kører på andet år nu, samme slange, nul punkteringer. Kører mellem 50 og 120km om ugen, mest singletrack.


  • #31   19. apr 2015 Haha, ja det er nok et religions spørgsmål. Gav det chancen da jeg fik min thrill hill, da den blev leveret med slanger. Kørte en tur og punkterede, derfor er jeg tubeless Mann to the bone. Jeg er ikke mentalt stærk nok til at kører med slange, man ved jo aldrig hvornår den onde skov heks kommer og prikker hul i dækket....Og det magter jeg ikke smiley

  • #32   19. apr 2015 Hvilke dæk kører du med Jacob?

  • #33   19. apr 2015 Racesport om sommeren, maxxis beaver exo om vinteren.

Kommentér på:
Racesport ( tubeless)

Annonce