{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.774 visninger | Oprettet:

fra gammel racer til single speed {{forumTopicSubject}}

Jeg købte sidste år en gammel racer fra 97, battaglin med Campagnolo dele. Desværre overlevede gear og forskrifter ikke rigtigt vinteren og derfor vil jeg nu lave den op til en single speed.

Hvad skal jeg bruge være opmærksom på? Jeg mener cassetten er skruet fast, jeg kan ikke bare skifte den men skal sikkert have nyt hjul med nav. Og det samme gælder foran hvor jeg pt har 3 klinger.

Hvilken type hjul/nav/antal tænder skal jeg se efter når cyklen skal bruges til at pendle omkring 25 km dagligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fra gammel racer til single speed
  • jørn N
    jørn N Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 495
    #1   26. mar 2015 Til dit baghjul skal du købe et single speed kit. Det er populært sagt en cassette med et enkelt tandhjul. Husk du skal have et kit der passer til campagnolo.
    På dit kranksæt fjerner du største og mindste klinge. Den midterste beholder du. For at kunne spænde den fast, er du nødt til at købe nye kortere klingebolte, beregnet til en klinge set up.
    Du bør nok købe en ny kæde.
    Dit største problem er, at din ramme sansynligvis er med lodrette gaffelender, det vil sige at du ikke har mulighed for at stramme kæden.
    Derfor er du nødt til at købe en kædestrammer.
    Gearing afhænger af terræn og din styrke, men hvis du har 2,5 gange så mange tænder på klingen foran, som du har på tandhjulet bagtil, er det et godt udgangspunkt.
    Prøv at gå ind på cykelpartner.dk og søg efter single speed dele


  • #2   28. mar 2015 Velosolo.co.uk har single speed kits til billige penge

Kommentér på:
fra gammel racer til single speed

Annonce