{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

MTB-spørgsmål - Dæk og sko? {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 spørgsmål... Jeg er slet ikke inde i MTB-grej, så er helt på bar bund.

1. Jeg skal have nye dæk på min MTB, men jeg synes markedet er en kæmpe jungle. Er der nogle guidelines jeg bør gå efter? Jeg tænker at meget er en smagssag, ligesom ved racerdæk, så leder ikke efter desiderede dæk jeg skal købe. Leder efter en nem guide til hvad jeg har brug for at købe.

2. Jeg skal også have nye sko... Men det er ret begrænset hvor meget MTB jeg kører, så vil ikke bruge en formue. Hvor finder jeg de billigste sko?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MTB-spørgsmål - Dæk og sko?
  • #1   18. maj 2015 til spørgsmål 1
    det er forskelligt hvilke mærke men køre med men jeg bruger Schwalbe til tørt og sommer kørsel er Schwalbe Rocket run og Racing Ralph men til vinter kørsel er Schawalbe nobby nic gode smiley og breden til sommer og tørt kørsel der er 2,10 og 2,25 gode da de ik er så brede så du kan få godt fart på smiley og til vinter kørsel skal den nok hede 2,50 detgør jeg hvertfald smiley


  • #2   18. maj 2015 Dæk: Jeg er rigtig glad for Maxxis, synes de er ret resistente oiverfor punkteringer ift Schwalbe, Specialized (de to mærker jeg ellers har prøvet)
    Jeg kører Maxxis Beaver som er et mudderdæk, men udemærket allround. Ikon er bedre, hvis du aldrig kører i ren mudder.

    Sko: Jeg havde kigget efter nogle brugte, hvis du ikke bruger dem så meget. Shimano laver fine, billige mtbsko.


  • #3   18. maj 2015 jeg har lige købt et par diadore MTB sko i min lokale sport24 outlet til 400 nedsat fra 800 som jeg er glade for:) købte også nogle billige fordi det var min første gang jeg skulle prøve klik sko er er vild glad for jeg købte dem

  • #4   18. maj 2015 Du kan også få Continental sokker.. Det giver lidt bedre greb på opkørsler og højere snit!

    Continental har en god guide hvad angår dæk mønster/bredde.
    Den fysiske butik er bedst når det gælder sko, nogle gange også prisen.


  • #5   18. maj 2015 Nåh ja, jeg har faktisk Continental Raceking bagpå lige nu, osse et fedt sommerdæk, duer ikke til vintersmat....

    Og ja, det er ren religion.


Kommentér på:
MTB-spørgsmål - Dæk og sko?

Annonce