{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.802 visninger | Oprettet:

Nye lejer eller ny hub? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften hentyder, tror jeg der skal skiftes lejer i mit bagerste hub måske body, da jeg tog en nedkørsel i skoven en lang nedkørsel, så når jeg kom op på en hvis hastighed, lød det som om der var en motorsav på baghjulet not a pleasent Sound

Hvad foreslår teknikerne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye lejer eller ny hub?
  • #1   4. jul 2015 Sådan lyder mit DT Swiss 240S nav med 54T Ratchet hele tiden i friløb smiley



  • #2   4. jul 2015 det her er her ikke sådan en lyd, tror jeg da ikke mere lyden af et dødt leje måske der knurre helt sindssygt, og det er ikke bodyen har jeg fundet ud af smiley

  • #3   4. jul 2015 Da jeg ville reparere mit mavic crossride baghjul, skulle jeg bruge 4 lukkede sporkuglelejer, og en ny freehubbody, det var dyrere end et nyt hjul !!!
    Så jeg købte et sæt nye magen til dem den var født med, til 1849,-
    Men er det et dyrt hjulsæt, kan det måske svare sig.


  • #4   4. jul 2015 Jeg skal kun bruge lejer har fundet dem til 200kr
    Og bodyen fejler heldigvis ingenting, men lyder som en dyr fornøjelse for dig smiley


  • #5   4. jul 2015 Udfra dette er det kun to lejer jeg skal bruge, hvordan fik du lejerne ud? smiley

    profilbillede
  • #6   4. jul 2015 Vær opmærksom på at der sikkert også sidder 2 kuglelejer inde i freehubben, som kan være slidte.
    På mit hjul er akslen syntace X12 så det ser lidt anderledes ud, men det var lige ud af landevejen og skille ad. af med en låsering, fjerne en konisk skive med en C-clip bag ved, så kunne det hele skilles af.
    Jeg skulle bruge for ca. 400,- i lejer, samt en ny freehubbody til 600,- og et nyt 29" crossride baghjul kostede 948,- smiley så det var en nobrainer.
    På Mavics crossride hjul er freehubben lavet af aluminium, og de billigste kassetter ala' HG50 og HG62 støtter på enkelte splines, og det laver hurtigt ballade på en alu hub.
    Så jeg kører kun med kassetter med alu spiderarme nu, f.eks xt771 10speed, og har ikke haft problemer siden.


  • #7   4. jul 2015 Her kan du se det ene lukkede leje i freehubben på min.

    profilbillede
  • #8   4. jul 2015 Snup tallene fra pakningen og bestil nogle nye lejer i ordenlig kvalitet.
    Gå efter noget ABEC 5 med 2RS pakning.

    Du kan få dem i østen for småpenge, hvis du selv gider skifte dem, og kvaliteten er næsten med garanti bedre, end hvis du køber fabrikantens egne =)


  • #9   4. jul 2015 Det tjekker jeg mandag tusind tak for alt feedback skilder det af først og så ser jeg hvad der skal skiftes smiley

  • #10   4. jul 2015 Hej Peter

    Jeg antager dit hjul er et Mavic siden du poster den skitse.
    Dine hjullejer kan trænge til udskiftning eller måske bare fedt? Alm vedligeholdelse at smøre sine lejer smiley
    Din Body og paler kan være slidt
    Dine paler/body trænger til at blive smurt med Mavic mineral olie eller anden meget meget tynd olie(tror mest på denne, da Mavic hjul lyder som beskrevet når de ikke har olie)


  • #11   4. jul 2015 jeg kan mærke i fingerne når bodyen er afmonteret at lejerne inde i huben, hakker i det ligeledes kan jeg fremprovoker lyden, ved at sætte en boremaskine på akslen og give den gas. så tror ikke det er min body, men tjekker det hele mandag igen, det er nogle fede fif du kommer med så tjekker alt smiley

  • #12   5. jul 2015 Ingen årsag smiley
    Hvis lejerne går dårligt skal de da bare skiftes smiley


Kommentér på:
Nye lejer eller ny hub?

Annonce