{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.396 visninger | Oprettet:

Møtrik sidder fast på aksel {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en bmx i en genbrugsforretning, og til min store irritation opdagede jeg at en møtrik sidder fast på den bagerste aksel. Den drejer bare rundt på akslen og vil hverken den ene eller anden vej. Gevindet er jo formentlig kneppet, men jeg håber at kunne dreje akslen op igen, når den genstridige møtrik er kommet af.

Nogen der har et lille fuskertrick, eller er jeg nødt til at knuse den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Møtrik sidder fast på aksel
  • #1   29. sep 2015 Et billede ville hjælpe, men varme og et svejseværk kan redde rigtig mange ting

  • #2   29. sep 2015 Kan godt tage et billede, men tror ikke man kan se noget. Den smadrede del gemmer sig inde i møtrikken. smiley

    Overvejer om man kan køre en møtrik mere på, og så lige give dem en svejseklat så den yderste tvinger den inderste med. Men det er ren teori, så jeg prøver lige jer herinde først.


  • #3   29. sep 2015 Din teori burde virke

  • #4   29. sep 2015 Den del er jeg med på. Men gider ikke komme med 1000 ideer der ikke kan lade sig gøre fordi der ikke er plads, eller lign. Umiddelbart kan det med extra møtrik svejst på godt være en fordel. Og en arm til at trykke møtrikken ud af imens du skruer kan også sagtens hjælpe. En fastnøgle i samme størrelse som akslen. Men det kræver der er plads. Men hvad med bare at overveje ny aksel. Kan ikke forestille mig den er ret dyr, og du kan ende der alligevel hvis gevindet er i stykker. Det er sjældent oplevet at det er "std" gevind på sådan noget. Fin gevind og andet sjovt er ofte der vi er ude i. Og har du ikke adgang til sådan noget, eller akslen er så smadret skal du stadigvæk have ny aksel bagefter. Der har du så bare en masse spildt tid oveni


  • #5   29. sep 2015 Det lykkedes mig, vha. to svensknøgler at få den næsten af, og jeg må sande at gevindet er helt smadret. Nappede det billede her, før jeg gik i gang. Heldigvis kan jeg skrue hele lortet ud og smide en ny gevindstang i....



    profilbillede
Kommentér på:
Møtrik sidder fast på aksel

Annonce