{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.573 visninger | Oprettet:

mobillader til cykel og god evt opladelig cykellygte {{forumTopicSubject}}

Hej naboen fik en vild ide, så jeg spørger lige her. findes der ikke en oplader til mobil til montering på cykel lidt ala til cykelcomputere med magnet på ege og modtager eller evt en dynamonav som også dur på en racer og så kabel op til modtager ved styr eller lignende hvor der så kan kobles kabel på der passer til respektive mobiler, så kan den jo bruges som cykelcomputer og gps og han kan sende data direkte via endomondo og hvis der evt findes en god kraftig lygte der til cykel gerne med link. hans ide er evt dynamonav på cykel og oplader til mobil på den måde, han har set noget på nettet engang men vi kan ikke finde det. han tænker også en god forlygte og så også lade den være genopladelig via dynamo

jeg fandt en på ca 1000 lumen, men det er vist ikke ret meget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mobillader til cykel og god evt opladelig cykellygte
  • #1   18. nov 2015 1000 lumen er rigeligt smiley

  • #2   18. nov 2015 okay. han vil gerne have god lys på ude på den mørke landevej. jeg foreslog et par stykker på 1000 lumen. 1 nede ved forhjulet som lyser fremad dernede og giver godt udsyn over nærmeste forhindringer og et på styret der lyser lidt længere frem, men uden at blænde modkørende.

    Kan han gøre noget med en dynamo og lader til mobil også eller skal han droppe det og evt blot tilslutte en god powerbank til sin mobilog hvad str skal sådan en mon have


  • #3   18. nov 2015 Jeg har selv haft samme tanke og det jeg finder af løsninger som ikke kræver speciel nav osv (og koster en mindre arm) er ingenting. Sammenholdt med priserne/vægten på 10000-15000 mAh powerbanks kan det slet ikke betale sig at rode med. Vægten af dynamo og den energi der går "spildt" på at genere nok til at lade en mobil under gps og data brug er langt højere end 2-3 powerbanks på cyklen.

    Dernæst så husk lige at så mange lumen på en cykel blænder modkørende billister osv, og de er næppe godkendt som cykellygter til vej oveni.


  • #4   18. nov 2015 Jeg er ikke enig..
    Jeg er selv ved at bygge en cykel med navdynamo der skal give lys og lade tlf/gps via usb.
    Hvis ikke man vil døje med opladning af både lys og powerbank hjemmefra så finder jeg det som en rigtig god løsning. Så løber man heller ikke tør for strøm til lyset når man er halvvejs hjemme..
    Den smule modstand der reelt er i en navdynamo er så lidt at det vist er lige meget for en normal amatør rytter..


  • #5   18. nov 2015 Nåh ja og 1000lumens er vist ikke til gadebrug. Selvom der er mørkt ude på vejene så burde det ikke være nødvendigt med så meget lys på en gadecykel..

  • #6   18. nov 2015 Søren G. Her er nøgleordet bygge. Hvad ender den fælg med dynamo i, og hvor meget vejer den i forhold til en fælg uden.
    Hvis man skal ud og investere 2000 kr for en fælg med navdynamo i, alene for at slippe for "bøvlet" med at oplade en telefon og lave lys, så synes jeg ikke det er prisen værd.

    Men kan en navdynamo levere strøm nok, eller forlænger den bare levetiden en anelse?


  • #7   19. nov 2015 hvor høj lumen tror i til mørk landevej så

Kommentér på:
mobillader til cykel og god evt opladelig cykellygte

Annonce